Kiezen tussen eos 350d of eos 30d...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

mariussuiker schreefCOLON
Ghoul schreefCOLONDie tamron klinkt als een alternatief ja. Als het alleen stroefheid is dan vind ik het niet zo heel erg. Het is al lang geleden dat ik met SLR's in de slag ben geweest, dus of ik het echt bemerk ;) weinig vergelijkings materiaal he? ;)
Of ben je ook niet te spreken over de glas kwaliteit?
Ik ben eerst overgestapt van de Sigma naar de 70-200 4.0 L, en dat was al een verschil van dag en nacht. De 2.8 is nog beter maar ook zwaarder.

Kijk, als je het geld toch te besteden hebt, doe het dan asjeblieft in één keer goed. Als je die Sigma koopt en je krijgt dan ooit eens die Canon in je hand, daar word je verschrikkelijk depri van, geloof me! De kwaliteit is vele malen beter en de lens is heel soepel en vooral ook nog muisstil en supersnel.

Groetjes, Marius
Apart, ik heb getwijfeld over diverse lenzen in het bereik beginnend rond 20mm, en daarbij heb ik ook een 17-40 F4 L in handen gehad, maar uiteindelijk toch gekozen voor een Sigma 20-40 F2.8 EX, juist omdat deze veel prettiger gebouwd was, wat stugger lijkt te werken. Geluid bij focussen doet mij erg weinig, je mag goed spul best horen werken, daar ga je niet kapot van.

Ook heb ik al foto's gemaakt met de Canon en Sigma 70-200 2.8 (Canon met IS), en ook hier zou ik zo weer voor de Sigma gaan, fijnere bouw en bediening, althans, dat vind ik. Dit is natuurlijk puur subjectief, iedereen heeft een andere voorkeur. Draag dus geen mening uit alsof je de enige juiste waarheid verkondigt, je kan nou eenmaal niet beslissen wat voor een ander het beste materiaal is, je kan slechts aandragen wat dat voor jou is. Het is dan aan de toehoorder daar iets mee te doen, in dit geval dus het best goed testen en vergelijken, om vervolgens zijn eigen keuze te maken.
[color=silver]18-55[/color]
Ghoul
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2006 13:32

[quote="mariussuiker"]

Ik ben eerst overgestapt van de Sigma naar de 70-200 4.0 L, en dat was al een verschil van dag en nacht. De 2.8 is nog beter maar ook zwaarder.

Kijk, als je het geld toch te besteden hebt, doe het dan asjeblieft in één keer goed. Als je die Sigma koopt en je krijgt dan ooit eens die Canon in je hand, daar word je verschrikkelijk depri van, geloof me! De kwaliteit is vele malen beter en de lens is heel soepel en vooral ook nog muisstil en supersnel.
[/quote]

Dat ik wel een redelijk budget heb wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ik de hele reeks 2.8 L lensen van Canon kan aanschaffen ;) Maar het verschil dat je bemerkte tussen de sigma en de canon's, was dat alleen mechanisch of ook optisch? Het prijs verschil is er toch wel echt naar namelijk (en ookal lijkt m'n budget erg ruim, het raakt snel op als je als kleuter in de snoep winkel rond hangt ;) ) en als het optisch vergelijkbaar is, dan heb ik liever meer objectieven (of iig een breder bereik) dan minder, maar dat is mijn mening natuurlijk.

Ik heb wel vaker gehoort dat de L objectieven echt heerlijk zijn, en als je er ooit 1 gebruikt wil je nooit meer anders.... maar het prijs kaartje is er ook wel naar....
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Oké, het is inderdaad alleen mijn ervaring. Je hebt gelijk.

Maar ga ze dan in ieder geval ff vergelijken zodat je niet de verkeerde keuze maakt.

We horen het wel :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Ghoul schreefCOLONOkee, na wat rond gekeken te hebben heb ik een nieuw lijstje opgesteld dat me brengt to een bedrag goed binnen mijn budget (met ruimte voor memory card, filters,statief en een goede tas).
...

SIGMA 70-200MM EX F2.8 APO CA.
.....

Ik neem aan dat HSM ook nog in de naam voorkomt?

Is een leuk lijstje geworden,
wat ik mij nu afvraag hoe dit lijstje er over een week uitziet.... In 1 middag ben je een heel eind verwijdert van je eerste wish list.

Mijn advies is om alle informatie te laten bezinken en op je in te laten werken. Niets is zo jammer om na een klein tijdje er achter te komen dat je toch beter die andere had kunnen kopen.


wbt de loterij...achteraan aansluiten! :roll:
Ghoul
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2006 13:32

[quote="mariussuiker"]Oké, het is inderdaad alleen mijn ervaring. Je hebt gelijk.

Maar ga ze dan in ieder geval ff vergelijken zodat je niet de verkeerde keuze maakt.

We horen het wel :wink:

Groetjes, Marius[/quote]

Dat was ik zeker van plan ;)

Nu nog een vraagje (als we toch in een lekkere verhitte discussie zitten ;) ).

Ik ga binnenkort naar New York, en wil daar de nieuwe set uit proberen. Om leuk wat foto's in Manhattan te willen maken zal ik zeker een groot hoek lens nodig gaan hebben (straatjes worden snel smal als zo'n gebouw zo groot is).

Wat is dan ongeveer de minimaal brandpunts afstand waar ik aan moet denken? je hebt de sigma (sorry marius :p) 10-20mm maar die heeft weer 4-5.6 als f getal. dan heb je de 17-50mm 2.8 Tamron, maar daar is met een crop factor van 1.6 weer weinig overgebleven van je groothoek bereik....
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ghoul schreefCOLONDat was ik zeker van plan ;)

Nu nog een vraagje (als we toch in een lekkere verhitte discussie zitten ;) ).

Ik ga binnenkort naar New York, en wil daar de nieuwe set uit proberen. Om leuk wat foto's in Manhattan te willen maken zal ik zeker een groot hoek lens nodig gaan hebben (straatjes worden snel smal als zo'n gebouw zo groot is).

Wat is dan ongeveer de minimaal brandpunts afstand waar ik aan moet denken? je hebt de sigma (sorry marius :p) 10-20mm maar die heeft weer 4-5.6 als f getal. dan heb je de 17-50mm 2.8 Tamron, maar daar is met een crop factor van 1.6 weer weinig overgebleven van je groothoek bereik....
Tja, dan ging ik toch voor de Sigma, puur voor de groothoek.
Weet je, of je koopt de 5D (zonder vergrotingsfaktor), en dan kun je ook die Tamron nemen :D :D :D
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Ghoul
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2006 13:32

[quote="mariussuiker"]
Tja, dan ging ik toch voor de Sigma, puur voor de groothoek.
Weet je, of je koopt de 5D (zonder vergrotingsfaktor), en dan kun je ook die Tamron nemen :D :D :D[/quote]

Heb je aandelen canon ofzo? :ppp

Ik zou graag aan de 5d gaan, als jij me er aan van zo'n 1200 euro kan aanleveren ;)
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Nog even een toevoeging, als je een overzicht wil hebben van lens prestaties op een APS-DSLR zou je hier eens kunnen kijken;
http://www.photozone.de/active/news/index.jsp

Peter
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ghoul schreefCOLONHeb je aandelen canon ofzo? :ppp

Ik zou graag aan de 5d gaan, als jij me er aan van zo'n 1200 euro kan aanleveren ;)

Heb je gezien wat ik gebruik? Nog steeds de 10D!
Nou, als ik aandelen zou hebben zag het er wel anders uit hoor :D

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ziet er goed uit als je perse alles in 1 keer wilt kopen. Ben zelf wat voorzichtiger begonnen. Tijdens het werken kom je er vanzelf achter wat voor jou de beste lenzen zijn.

Ben zelf voor de Tokina 12-24 gegaan, een uitstekende groothoek.
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

@Ghoul: Als je quotes gebruikt is het leesbaarder als je BBCode aanlaat in je berichten.

mvg,
Frank
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Je hebt zelf je droomobjectief vor concerten volgens mij al genoemd. de 70-200 L IS 2.8.

Met IS en met 2.8. Inderdaad geen goedkope lens maar hij past binnen je budget. Die lens samen met een 24-70 2.8 of iets dergelijks en je hebt een mooie combo.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Wbt Sigma 70-200 of Canon 70-200 f/2.8. Ga eens naar een grotere foto zaak als Konijnenberg en prik ze alletwee op een body. Ik ga helemaal mee met mariussuiker. Eerst wilde ik ook de Sigma, daar kon ik me lekker geld mee besparen en was toch even goed voor mij als amateur. Tot ik in de winkel ze alletwee kon testen en die Canon... dju wat is die AF snel! Wat lag die lekker in de hand! De verkoper vertelde het me al en uiteindelijk heb ik niet de Sigma gekocht en ben nu aan het doorsparen voor de Canon.

Voor concert fotografie raad ik dus de Tamron 28-75 en de Canon 70-200 f/2.8 (zonder IS) aan. Aan IS heb je niets bij concerten. De Tamron is een heel goed budget alternatief voor de duurdere Canon 24-70 f/2.8 L (en op sommige testen zelfs scherper bevonden). Die twee is echt een gouden set. Heb je nog 90 euro over, dan haal ook even de 50 mm f/1.8 erbij voor de echte donkere grotten :)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Ghoul
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2006 13:32

Met alle adviezen hier ontvangen ben ik gister bij een vriend van me langs gegaan (werkt in een fotozaak, dus kon ik naar lievelust rond kijken en dingen uitproberen).

Ik ga voor de 30D, dat was eigenlijk al duidelijk toen ik ze naast elkaar zag staan, en al helemaal toen ik het eenmaal in m'n handen had :)

Wat objectieven aangaat ben ik bang dat het "L" virus al toegeslagen heeft....

Maar goed, aangezien ik volgende week in New York zit ga ik denk ik maar bij B&H langs. Dat scheelt zowaar bijna 25% per "L" lens met nederland.

Dan gaan het de 24-70 2.8 L usm en de 70-200 2.8 L usm (non IS) worden. en de ef-s 10-22mm voor groothoek.
Zit nog te dubben tussen de 50 1.8 of de 50 1.4 (k heb daadwerlijk het budget als ik de andere objectieven in NY ga aanschaffen), om thuis de camera wat uit te proberen en me er wat thuis mee te voelen.

Ook maar besloten een monopod te nemen, om iig te compenseren voor m'n lompe handen bij low light ;)

Nog maals bedankt iedereen!
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Houd je wel rekening met het invoeren van je goederen, die regels zijn strenger geworden, en als ze je pakken met je daar gekochte goederen betaal je en BTW en invoerbelasting, en kan je voordeel zomaar ineens verloren gaan. (dit kostte mij ooit op 2 cd'tjes al €15!!)

Even goed de site van de douane doorlezen dus! Met de zoekfunctie zul je ook nog wel menig onderwerp kunnen vinden.
[color=silver]18-55[/color]
nwpvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:46
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Tja.. ter aanvulling..

Laatst was ik nog eens ooit in een fotozaak en men gaf zelfs aan te gaan stoppen met het verkopen van Sigma(EFvatting). Dit was omdat de prijs/kwaliteitverhouding dermate waren dat het interesanter was om de Canon objectieven te kopen.


Ik heb zelf naast mijn L glas 1 sigma objectief. De 24-70 2.8 EX-DG.

Geen onaardige lens, maar na een halfjaar werken ermee, kom ik ook op de conclusie dat ik niet meer naar de Sigma zal grijpen in de toekomst.

Over de bouw van Sigma valt weinig te zeggen. Prima degelijk spul. Ben alleen niet zo kapot van de AF/MF bediening. Dat zijn 2 handelingen namelijk knopje omzetten en ring naar achteren zetten. Ring naar achteren of voren zetten "kan" volgens het boekje schade veroorzaken.

Bij canon is dat 1 knop. En ook al staat ie op AF.. je kunt altijd manueel blijven focussen, zonder ringen, knopjes en nog wat meer om te zetten.
Ook is de niet HSM lens, best traag met focussen.

Dan waar ik me meer zorgen om maak. Het glas.
Ik vind de contrasten en kleuren door een L objectief toch beter. Het is sprankelender en realistischer. Ik heb met de sigma af en toe een iets wat fletsere foto. Hoewel dit overigens minimaal is, zie je het wel.
Vriendelijke groet, Niels
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar