Fleur

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Vlak voor m'n vakantie kreeg ik een mail van een bekende of ik z'n collega eens op de foto wilde zetten. Met daarbij een vage telefoonfoto van het aankomend model. Natuurlijk wilde ik dat. Bleek de dame in kwestie wel per 1 september voor een jaar naar het verre buitenland te gaan voor haar studie. Dus snel snel een afspraak gemaakt en op maandag 17 juli was het zover: Fleur - firsttime shooter - stond en zat voor m'n camera op zowat de heetste dag van het jaar. Een felle zon - schaduwen en glimplekjes dus - maakte het werk extra moeilijk. Toch ben ik zelf blij met het resultaat en denk ik dat het gelukt is om een aantal mooie foto's te maken van een mooi model. Ik hoop haar na haar studiejaar nog eens te mogen fotograferen.

Een selectie:

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

[7]
Afbeelding
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

mooi ytos:
01 sterke compositie. leuk dat je aandacht hebt voor t kader. geeft je plaat veel verhaal. ik twijfel of een iets serieuzere blik de plaat niet wat meer kracht had gegeven. schitterend weertje had je ook!
02 ook wel heel mooi. ze heeft wel terug dezelfde blik als bij 1. heb je deze foto ook frontaler genomen? zodat t hek rechts er niet opstaat?
03 deze vind ik geweldig. t model ook waarschijnlijk?
04 no comment, goed gewoon
05 gatver, schitterende blik, combi met de leuke DOF is heel mooi
06 vind ik heel wat minder, te geposeerd,
07 idem, te standaard.

complimenten ytos.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Gezien de omstandigheden een fraaie serie! Je ziet met name bij de eerste twee wel dat het licht eigenlijk te hard is, maar in deze foto's kun je geen translucent scherm ophangen ;)
3, 4 en 5 zijn wel erg lekkere foto's!! Complimenten, goed werk!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Mooie serie van een leuk model, k'vind de kleding en assecoires goed gekozen, en ze heeft een prachtige smile!

1. Mooie Dof, leuke compo. Blaadje links in de hoek nog eventueel wegshoppen?
2. k'zou hier alleen het hekwerk nog rechtzetten :wink:
3. Hele mooie Dof, uitstraling van het model past hier helemaal bij.
4. Erg mooi! Ook vind ik heel mooi lijken dat de schaduw van haar lange wimpers op haar gezicht vallen.
5. Super! nr. 1 voor mij Lach, compo, Dof etc. heel mooi vastgelegd.
6. De minste uit de serie, komt wat gewoontjes over.......
7. Deze mag volgens Tom standaard zijn......zelf vind ik 'm erg leuk geworden. Ze steekt qua kleuren mooi af bij de achtergrond en ze heeft hier ook weer zo'n prachtige smile!

Gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

de hele serie oogt heerlijk fris, het model, de kleding, de belichting, in 1 woord: fris!

#5 vind ik werkelijk prachtig, mooie bokeh en prachtige pose en lach, goed belicht, top (enkel die grasspriet langs haar rug bij haar arm had je ff moeten snoeien hehe)
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
ArMi Photography
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 22:17
CONTACTCOLON

Een errug lekkere serie in mijn ogen! Sluit me aan bij het commentaar hierboven...

Nummer 5 vind ik de topper van de serie! Steekt er echt bovenuit, ondanks het feit dat de andere foto's al heel goed zijn!

Inderdaad lijken de laatste twee ietwat geposeerd... niet echt storend op zich, maar opvallend omdat de andere foto's dat helemaal niet of in ieder geval een stuk minder hebben.

Overall: goed bezig!
Pfffff..... tja, wat zet je nou in zo'n onderschrift?!
Gebruikers-avatar
Fotobos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2005 09:02
CONTACTCOLON

Nummer 3 en 5 zijn echt heel leuk. Bij nummer 2 vind ik de schaduwen in haar gezicht een beetje te. Misschien volgende keer een reflectiescherm aan die kant.
Gebruikers-avatar
Ben Wijman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 14:30
WoonplaatsCOLON Eygelshoven (zuid-limburg)
CONTACTCOLON

Een hele fijne serie foto's met de nrs. 3 en 5 als te toppers (voor mij).

Mooie composities, soms wat hard licht en natuurlijke kleuren maken het een serie waar je lekker ontspannen naar kan kijken.
[size=75][color=#FF0000]Canon[/color] body met wat [color=#FF0000]L[/color] glaswerk[/size]
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Hele mooie serie zeg, voor mij is het warme weer juist een pre bij deze foto's het oogt allemaal lekker zomerachtig wat het bij deze foto's heel goed doet. Misschien soms hier en daar iets te veel licht maar hoe je het doet weet ik niet het blijft mooi ogen. Kritiek alleen als ik even op de mieren***modus ga, bij foto 1 het blad linksonder en het grassprietje bij 5. Maar ik zou zeggen haal haar nog maar een keer voor de camera. Groeten Johnny
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Mooie en natuurlijke serie Ytos,
Gezien de harde lichtomstandigheden vind ik de algemene balans erg goed.
De foto's ogen natuurlijk alsook het model, ik denk dat je de omgeving goed gekozen hebt, iets of wat alledaags maar werkt erg goed met het model.

Kleur en scherpte zitten erg goed.
3 en 5 vind ik persoonlijk de beste uit de reeks maar ook als geheel werkt de serie prima,

grz,
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

Hele mooie serie!! Meer kan ik er niet van zeggen, omdat ik zelf ook net begin met fotograferen. :?

Wel heb ik aan de fotograaf een paar vragen:

Heb je tijdens deze shoot gebruik gemaakt van hulpmiddelen (reflectiescherm, filters etc.)? Heb je nog een aantal exif gegevens? Ben erg nieuwsgierig naar de instellingen en in welke stand je gefotografeerd hebt. Gebruik je misschien ook een flitser om eventueel tegenlicht te compenseren? Misschien zitten hier erg domme vragen tussen, dit komt dan omdat ik er nog niet veel van weet.

Alvast bedankt voor de reactie! :wink:

Groeten R Seigers
Gebruikers-avatar
ronaldjedc
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2006 12:35
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Foto nummer 5 vind ik de beste van de serie.
Mooie uitdrukking!

Overigens is nummer 3 ook 1 van mijn favorieten !
[size=75]Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm + Sigma 28-200 | Minolta Dynax 404i + AF Tamron 28-80mm

Website's: www.zeilersforum.nl / www.wsvdenieuweschans.com[/size]
Gebruikers-avatar
bandit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2005 15:38
WoonplaatsCOLON regio Zuid-Holland

Nr. 3 is mijn favoriet! Ze geniet écht van het zonnetje. Verder vind ik, doordat zowel de voorgrond én de achtergrond wazig zijn het model er goed uitkomen. Mooie compo!
[url=http://www.mijnalbum.nl/Album=OIL8XK8U]Mijn knutselwerk[/url]

wat ik heb?
kennis te weinig en wensen te veel!!
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

Schitterende platen, vooral 3,4 en 5! De anderen vind ik minder sterk overkomen.
En om verder te separeren: van de bovenstaande 3 vind ik foto 4 me het meest zeggen.
Een vriendelijke lach zie ik graag als ik iemand in het echt ontmoet, op de foto hoeft het niet altijd.

Zo hoop ik ook graag nog eens een portret te maken.
[size=75]Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
[/size]
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Hmmz, voor mij laat het vooral zien waarom je niet midden op de dag moet gaan fotograferen. Veel harde oncontroleerbare schaduwpartijen.

Model is lekker spontaan, poses zijn leuk maar die schaduwen verpesten veel. Zie bv je 2e foto, echt overal harde schaduwen in het gezicht. Zo heb je het vast niet geleerd van Heinz 8) ...

Voor mij zijn nr 3 en 5 de betere uit deze serie.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
Ster
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2006 14:14
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Vind ze erg fris en zomers. Mooie dof hebben 1t/m 3.
Nummer 5 is mijn favoriet!!
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi Yljas,

Foto 3 springt hier voor mij meteen uit, heerlijke foto om naar te kijken en erg mooi van compositie. Weet niet of je deze gecropt hebt? maar van mij had er nog een klein stukje meer ruimte links mogen zijn.

foto 5 vind ik absoluut de beste van deze serie.....prachtige glimlach, mooie dof, hele frisse natuurlijk foto woh!!!


Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Roob schreefCOLONHele mooie serie!! Meer kan ik er niet van zeggen, omdat ik zelf ook net begin met fotograferen. :?

Wel heb ik aan de fotograaf een paar vragen:

Heb je tijdens deze shoot gebruik gemaakt van hulpmiddelen (reflectiescherm, filters etc.)? Heb je nog een aantal exif gegevens? Ben erg nieuwsgierig naar de instellingen en in welke stand je gefotografeerd hebt. Gebruik je misschien ook een flitser om eventueel tegenlicht te compenseren? Misschien zitten hier erg domme vragen tussen, dit komt dan omdat ik er nog niet veel van weet.

Alvast bedankt voor de reactie! :wink:

Groeten R Seigers
Het enige hulpmiddel dat ik tijdens deze shoot heb gebruikt is m'n grijskaart om de kleuren goed te krijgen. Lukte vreemd genoeg niet overal, terwijl de lichtomstandigheden per setting niet veranderden. Bij elke nieuwe setting heb ik een eerste foto met grijskaart gemaakt.

Het probleem was dat het die dag wel waaide. Ik had m'n statief met 107cm scherm wel mee, maar dat waaide om :(. Anders had ik dat echt wel gebruikt waar mogelijk.

@Marian: geen enkele foto in deze serie is gecropt. Compo's allen as-is.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ytos, een hele mooie serie!!
Misschien de volgende keer een assistent mee nemen met een reflectie scherm of licht inflitsen.

Hier een paar - en + .tjes die mij opvielen.

1 een hele mooie DOF op het kasteel.

2 hier had zeker een reflectiescherm erbij gemoeten.

3 mooi.

4, 5 en 6 de "shadow en highlight tool" zijn niet mijn favorieten tools.
Je ziet het gewoon. Ik zelf zou de "Curve tool" gebruiken of een relectiescherm op de sessie.

7 mooi!
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLON4, 5 en 6 de "shadow en highlight tool" zijn niet mijn favorieten tools.
Je ziet het gewoon. Ik zelf zou de "Curve tool" gebruiken of een relectiescherm op de sessie.
Bedankt voor de complimenten. Maar dit stukje snap ik niet helemaal. Elke foto is na RAW-conversie ongeveer gelijk behandeld. Nog iets schuiven met de levels indien nodig, beetje kleurtoon en verzadiging en tenslotte USM. Voor het web omgezet in sRGB. Maar verder niets gebruikt, dus ook geen shadow- en highlighttool. Weet eerlijk gezegd niet eens hoe ik dat zou moeten toepassen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar