Schoudertassen aanraders?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Na de verkoop van mijn Crumpler schoudertas ben ik nu op zoek naar een nieuwe, kleine, maar ruime schoudertas.

Nu zijn er veel merken en evenzoveel soorten tassen, waardoor ik een beetje het spoor bijster ben.
Ik zoek een compacte, maar ruime tas die plaats moet bieden aan een 300D met grip, en een Sigma 10-20, 20-40, 50-150 en eventueel nog wat accesoires en prulletjes. Bovendien moet de tas niet te stug zijn, dat was het grootste struikelblok met de Crumpler.

Iemand een goede tip, cambags ken ik al ;)

Billingham en Lowepro hebben zo mijn voorkeur wegens positivie geluiden (billingham) en goede ervaring (lowepro).
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Lowepro Nova 3 of 4 AW?
V-max
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Enter

De Nova 4 AW bevalt mij perfect.
Wordt alleen wel zwaar voor 1 schouder
Inhoud: Eos 20D / 17-55-2.8 / 12-24-4.0 / 50-1.8 / flitser /
Tussenringen / Externe HD / filters / kabel / etc.
Aan de zijkant heb ik de 70-200 2.8 hangen die in de eigen buidel zit.
Succes met je keuze :)
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Domke F-2. Ik heb de ballistic versie. Die is net wat sterker en meer waterdicht dat de canvas versie. Ik wil nooit meer een andere tas. Ik heb ook de Nova 4 van Lowe, maar deze werkt niet zo snel als de Domke. De Nova gebruik ik nu alleen nog als ik door de stromende regen moet met mijn spullen.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

johnalb schreefCOLONKIjk eens op http://www.cambags.com
Zoals ik al aanhaalde in mijn eerste post, cambags ken ik al :roll:
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

http://www.cornevaniperen.nl/categories.php?cat=40

Hier staan ze op een rijtje ook wat erin kan.
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb een Lowe reporter 400.

Daar gaat in: 1 body, met pijn en moeite 3 grotere lenzen (77mm diameter) en als het moet kan daar ook nog een flitser bij. Draagcomfort is dan wel weg ivm gewicht
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hallo Manny,

Als niet bekend is welke apparatuur jij minimaal wilt meenemen als je op pad gaat is het moeilijk adviseren. Je geeft wel aan wat je hebt maar niet of je dat steeds wilt meenemen. Toch wil ik een gokje wagen. Omdat de rugzak die ik heb niet altijd even makkelijk is heb ik ook iets anders gezocht dat ik thans naast de rugzak gebruik als ik niet alles meeneem en ik de spullen makkelijk moet kunnen pakken.
Mijn keuze is gevallen op de Lowepro Slingshot 200AW waarin ik een body met mijn 70-300 IS paraat kan opbergen en teven nog ruimte is voor vier andere spullen. Je draagt hem op de rug en zodra je iets nodig hebt draai je hem voor de borst en kun je alles wat je nodig hebt pakken.
Ik neem hem nu steeds mee. Uiterst handig,

groeten,
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

lowepro nova 3 AW... fantastische tas..... vooral omdat ik 'm te koop heb staan..... mocht je interesse hebben moet je maar ff pb'en.

gr sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

@Cornelus079: Met "moet plaats bieden aan een 300D met grip, Sigma 10-20, 20-40, 50-150 en wat prulletjes/accesoires" bedoel ik natuurlijk dat dat het spul is dat in de tas gaat. Dat is voor vakantie/pretpark/dagje weg mijn uitrusting, en daarvoor zoek ik dus een schoudertas.

Belangrijkste blijft de "stugheid" van de tas, de crumpler vormt zich nog geen centimeter naar je rug/lichaam, en de volgende tas moet op zijn minst gepolsterd zijn aan de draagkant, of ietsjes meegeven.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Manny schreefCOLON@Cornelus079: Met "moet plaats bieden aan een 300D met grip, Sigma 10-20, 20-40, 50-150 en wat prulletjes/accesoires" bedoel ik natuurlijk dat dat het spul is dat in de tas gaat. Dat is voor vakantie/pretpark/dagje weg mijn uitrusting, en daarvoor zoek ik dus een schoudertas.
Sorry verkeerd gelezen. Als je dit wilt meenemen en prijs stelt op het omschreven draagcomfort raad ik je toch aan eens naar de slingshot te kijken.

groeten,
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Bedankt, ga ik zeker ook even doen. En mislezen is menselijk ofzo toch ;)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

En ik ben eruit, qua grootte, materiaal en comfort is de Domke F-6 de winnaar van de strijd. Prachtige look, lekker soepel. Nu nog even bedenken of ik bestel bij Konijnenberg.nl of van de week even langs Turnhout ga voor de zekerheid (Konijnenberg is de enige NL-importeur van Domke).

Plaatjes:

Open
Afbeelding

Dicht, en in de kleur die ik zal nemen;
Afbeelding

Iedereen bedankt voor de tips, wat mij betreft kan deze nu op slot hoor :)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
MarcoZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2006 18:46
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

Kan je in die tas wel een body+lens er op indoen? Dus niet alleen een losse body maar bijv de body+kitlens.(ik noem maar wat)
Om kritiek te vermijden: zeg niets, doe niets en post niets.

Wie geen fouten maakt maakt meestal niks.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Yep, was ook zeker een minimale vereiste, check deze link naar een plaatje van cambags maar:

http://www.cambags.com/nikon/d70/should ... aller2.JPG

Plaatje is te groot om hier te plaatsen.

Komt wel goed met deze tas :)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
MarcoZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2006 18:46
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

DAT IS EEN NIKON CAMERA! :shock: :lol:

Mmm vind hem er toch vrij klein uitzien. Ik heb namelijk nu een tas waar nog net mijn 300D met 70-200 met de zonnekap er op in past. En als ik de zonnekap er andersom opzet dan past dat weer niet in de breedte. Ik zit dus voorzichtig te kijken naar een nieuwe tas. Niet echt nodig maar toch wel wat makkelijker als je wat extra ruimte hebt.
Om kritiek te vermijden: zeg niets, doe niets en post niets.

Wie geen fouten maakt maakt meestal niks.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

De Domke F-6 is het kleine broertje van de F-2, misschien dat je die eens kan bekijken, de F-6 is voor kleine (dag)uitrustingen, precies wat ik zocht, met 3 middelgrote lenzen of 2 lenzen en een flitser.
[color=silver]18-55[/color]
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

zelf ben ik ook op zoek naar een schoudertas echter voor een 350/400d met 50mm lens en een waarschijnlijl 24-135 tamron.

ik zat zelf te denken aan de tas van national geographic medium (bij konijnenberg te koop).

heeft iemand deze tas al eens in handen gehad....enne is t wat?

het voordeel van deze tas is dat ie er ook nog een beetje fatsoenlijk uit ziet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar