Ilse

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
RvdBraak
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 22:24
WoonplaatsCOLON Almere

Toen ik net begon met fotograferen was Ilse mijn shootmaatje, na heel lang geen shoot met d'r gedaan te hebben was het nu toch weer een keer tijd.

Afgelope zondag bij haar thuis de woonkamer verbouwd en de muren als achtergrond gebruikt.

Styling van de foto met witte blouse door haar moeder.

Graag jullie mening, opbouwende kritiek en tips over de belichting en het algemene plaatje.

Gr. Remco

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding
Canon 5D, 24-105 F4 IS.
Bowens Esprit Gemini 500 kit.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

[modbreak Fokke] Ik heb je andere topic met links die niet wilden maar weggegooid ;) [/modbreak]

Leuk, een "eigen" model! Erg handig om mee te oefenen... En extra leuk dat haar moeder meedenkt en helpt.
#1. Ik vind de bril wat erg donker, waardoor bij haar rechteroog een groot donker vlak ontstaat. Ook aan die kant is het haar weinig doortekend meer, terwijl het voor een pittig schaduw-foto te weinig schaduw heeft.
#2. Erg leuk!!! Super leuke blik, en dat vingertje maakt het compleet. Ik twijfel wel over de kleur van de achtergrond, maar ja, ik snap dat je niet even de muren saust ;)
#3. Sexy! Leuke foto, maar ik zou er iets meer been opgezet hebben.
#4. Leuk portret weer, maar ik denk dat het mooier is als ze haar lippen op elkaar had gehouden, of in elk geval iets meer dicht.

Leuk model dus, en leuke foto's, ideaal om lekker op verder te oefenen!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
sypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2005 16:13

Bij foto 1 lijkt het net of de huid op bovenarom/schouer een andere huid is dan de huid op haar borst. Misschien komt dit door belichtingsinstellingen/opstellingen?
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

#4. Leuk portret weer, maar ik denk dat het mooier is als ze haar lippen op elkaar had gehouden, of in elk geval iets meer dicht.
Helemaal mee eens..

Voor de rest vind ik ze super. Eerste heeft zon heerlijk Chanel effect. 2e is lekker spontaan en derde wel een tikkeltje sexy.

Keep it up ^.^

En tot snel :wink:
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
RvdBraak
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 22:24
WoonplaatsCOLON Almere

sypie schreefCOLONBij foto 1 lijkt het net of de huid op bovenarom/schouer een andere huid is dan de huid op haar borst. Misschien komt dit door belichtingsinstellingen/opstellingen?
Klopt ja :-(, komt omdat ik als hairlight een paparplu gebruikte die vrij dichtbij stond dus ook de rest van het lichaam mee pakte. vandaar d'r borst een tikeltje overbelicht is. Moet eigelijk een snoot kopen voor hairlight.

Gr. Remco
Canon 5D, 24-105 F4 IS.
Bowens Esprit Gemini 500 kit.
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Hoi Remco,

foto 1 vindt ik niet zo mooi, het licht op haar borst is te vel en ja die bril, ben ik persoonlijk niet zo gek op.

Foto 2 maakt weer een helemaal goed :wink: leuke blik en het vingertje om het af te maken

foto 3 sexy, en misschien een ideetje als de benen er niet op staan om de foto juist korter te croppen, maar wel een mooie foto, de rest van de benen denk ik er wel bij :D

foto 4 inderdaad net als de rest mondje dicht! dan is het een goed portret.
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
Ben Wijman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 14:30
WoonplaatsCOLON Eygelshoven (zuid-limburg)
CONTACTCOLON

Foto 2 is voor mij de mooiste compositie.

Foto 4 zou de winnaar geweest zijn als ze haar lippen meer op elkaar gehad zou hebben (zoals ook al door Fokke en anderen is opgemerkt).
[size=75][color=#FF0000]Canon[/color] body met wat [color=#FF0000]L[/color] glaswerk[/size]
Gebruikers-avatar
ronaldjedc
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2006 12:35
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Foto 3 is voor mij de beste.
Mooie reeks !
[size=75]Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm + Sigma 28-200 | Minolta Dynax 404i + AF Tamron 28-80mm

Website's: www.zeilersforum.nl / www.wsvdenieuweschans.com[/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Een zeer fotogenieke jongedame, je hebt dat zeer goed uitgebuit.
Dat fotogenieke doe je op foto 1 wel iets te kort door het gebruik van die bril, dat viel niet alleen mij op :D De donkere kant van haar gezicht is in Photoshop CS nog wel behoorlijk te corrigeren door een nieuwe laag aan te maken, die iets lichter te maken met curves en daarna met een laagmasker het donkere gedeelte weg te schilderen.
Andere commentatoren vonden foto 3 sexy, maar foto 2 'doet' mij wat dat betreft veel meer. Een heerlijke expressie van het model hier, het vingertje doet de rest. Goed dat je deze foto in landscape hebt gedaan, dat geeft de foto voor mij veel spanning. De schaduw aan de rechterkant (voor de kijker) geeft de foto diepte. Toppie!
Als je foto 3 ook in landscape zou doen en de foto dan uitsnijden net boven de broeksrand, krijg je m.i. net zo'n sexy uitstraling als foto 2. Uiteraard dan wel de ruimte aan de rechterkant houden. Met een beetje knip en plakwerk kun je dat zelfs met de foto in dit formaat nog bereiken.
En de mond dicht in foto 4? Kweet het niet, het past wel bij het model vind ik. Voor mij in ieder geval niet storend aanwezig. Let wel op de belichting van het overhemd, vooral bij het boordeknoopje rechts (voor de kijker weer) is het overhemd overbelicht. Op foto 3 zie je dat ook een beetje.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar