jazzdanc.......in de ban van de dans.

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rob70
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 22:24
WoonplaatsCOLON vianen
CONTACTCOLON

analoog gefotografeerd.800asa,30ste,2.8.
mijn beste foto 2005.1ste prijs regio utrecht,eervolle vermelding nederland.(700 inzendingen bij de laatste 10.)




In de ban van de dans.......

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55912[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op Rob70, in totaal 3 keer gewijzigd.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Een leuke foto! (ik heb hem er even groot ingezet, gebruik makend van photoid in plaats van thumbid). Zit lekkere dynamiek in, mooie vlakvullingen en toch voldoende scherpe delen om het te kunnen plaatsen.

Formeel zou ie hier niet thuishoren (het is tenslotte EOS en DIGITAAL ;) )maar daar doe ik niet moeilijk over hoor. Wel denk ik dat je de kleuren nog iets moet bijstellen na het scannen, het is nu een klein beetje groen.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Rob70
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 22:24
WoonplaatsCOLON vianen
CONTACTCOLON

oeps nooit aangedacht :shock: ......maar wilde gewoon een mening.negative is ingescant bij de centrale....en de orginele afdruk is een beetje pittiger.

grt rob.

kheb het ff aangepast.....sssst
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Rob,

Sorry, ik kan hier niet enthousiast over worden. :?

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit de bedoeling is geweest toen je de foto nam. Naar mijn idee zou het een mislukte foto zijn door een veel te trage sluitertijd. Dat je er een prijs mee hebt gewonnen is leuk voor je. Wees blij dat ik niet in de jury zat. :lol:

Normaals, dit is slechts mijn mening, maar bij mij zou deze linea-recta de prullenak in verdwijnen.

Gr. John :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Rob70
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 22:24
WoonplaatsCOLON vianen
CONTACTCOLON

het was wel degelijk de bedoeling een beweging in de foto tekrijgen.en vind hem zelf wel goed,het was een expiriment.er zijn er vele die het niks vinden omdat het bewogen is.en vele die het prachtig vinden.....

kijk maar op fotoindividueel 2005......

http://www.fotobond.nl/galerie_fi.htm

kan er niks aan doen. :wink:
JorritLousberg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2006 22:21

Ik ben het volledig met Fokko eens voor wat betreft de compositie en ook over het aanpassen van de kleuren.

Tijdens het bekijken van threads op dit forum heb ik gemerkt dat er een aanzienlijk aantal fotografen is die enorm belang leggen op het haarscherp zijn van IEDERE foto. Met name in de Showbiz & Entertainment sectie komt dit vaak naar voren, omdat daar natuurlijk vanwege omstandigheden met weinig licht, vaak lange sluitertijden gebruikt worden.

Ik ben het hier vaak niet zo mee eens. Onscherpte door het bewegen van de camera, of door slecht focussen zijn natuurlijk een ander verhaal, maar in dit geval vind ik persoonlijk (let op: PERSOONLIJK) een bewust gekozen lange sluitertijd om beweging in beeld te brengen vaak mooi. Met name ook, omdat je vaak moet afwachten hoe het resultaat is. Ik bedoel, als je met 1/4000ste een foto maakt, weet je dat hij scherp is (mits je netjes gefocussed hebt natuurlijk) en kun je het beeld redelijk voorspellen. Met lange sluitertijden, en zeker in spotlight-omstandigheden (plaatselijk fel, vlak daarnaast donker) is het altijd een beetje een verrassing wat het uiteindelijke plaatje gaat worden.

In het geval van de foto van Rob vind ik met name het enorme "contrast" tussen de scherpe delen (schoenen, jurk, etc) en de enorme bewegingsonscherpte van de snel bewegende armen en benen wat dit (voor mij persoonlijk) een fantastische foto maakt. Beetje bijtonen, afdrukken, inlijsten en ophangen :D
Gebruikers-avatar
Rob70
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 22:24
WoonplaatsCOLON vianen
CONTACTCOLON

de afdruk is prima.hij heeft meegedaan passepartoe 40/50(zwart),foto is vierkant,de maat weet ik niet meer.

mag niet klagen.en waarom altijd haaar scherpte?en niet bewogen?!als je goed kijkt is theater fotografie ook vaak nog is grof van korrel.wat ik personelijk wel mooi vind.


thanks,Rob.
Canon eos350+grip,18-55,55-200,100-300.flits420ex.
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ben ik ik het ook helemaal mee eens. Helaas kan de ruis van digitaal mij minder bekoren dan de pracht van de (analoge) filmkorrel.
Maar als je foto's bekijkt van bijv. Pan Sok (prachtig repertoire overigens) kun je niet ander concluderen dat zelfs deze prof ook wel eens (bewust) voor bewegingsonscherpte gekozen heeft en wat betreft de korrel.... hoe groffer hoe mooier. (dat is mijn persoonlijke mening)

Wat betreft de foto hierboven... Ik vindt het een gave foto, geen topplaat maar toch een 7,5 of een 8- :shock:
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar