Walimex, Falcon Eyes of LinkStar?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo allemaal...

Een hoop tekst met aan het eind een reeks vragen...ga er maar ff voor zitten... :wink: :roll:

Ik sta op het punt een flitsset aan te schaffen. Nu zie ik op het forum inkoopacties voor 2 merken flitssets, terwijl de Falcon Eyes flitsset ook nogal populair lijkt...

* de Walimex flitsset
( http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... sc&start=0 )

* De LinkStar flitsset
( http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=26709 )

* de Falcon Eyes flitsset( http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=12092 ) of ( http://www.fotosg.nl/product_info.php?c ... ts_id=1180 )

Het spreekt me bij de Walimex set aan dat er 2 softboxen 60x90 en twee reflectorplu's bij zitten. Daarnaast is de prijs (via het forum) het meest voordelig. Wat me minder aanspreekt, ondanks dat de set via het forum kan worden besteld, is dat er geen nederlandse winkel lijkt te zijn die de set in zijn assortiment heeft.

Bij de Linkstar set zit er 1 softbox 60x90. Een box minder als bij de Walimex set...maar met een nederlandse winkel, en via het forum bestelbaar..

De Falcon Eyes flitsset wordt de kleinste softbox geleverd t.o.v. de andere twee sets...en is wat duurder..

Vragen:

Klopt het dat de Walimex- en Linkstar sets de beste sets zijn voor o.a. full body shots, en evt. voor bij het maken van portretfotos met meerdere mensen tegelijk (familiefoto)?

De 3 genoemde flitssets hebben allemaal 2 flitskoppen. In een der flitsset-topics heb ik gelezen dat het goed werkt dat er in geval van een witte achtergrond een derde flitskop wordt gebruikt. Is het in dat kader handig om meteen maar een 3e flitskop met statief (en bijv. snoot oid) er bij te bestellen? Of kan er in het begin prima worden volstaan met 2 flitskoppen?

Kan er gesteld worden dat de Falcon Eyes set kwalitatief het beste is, maar dat er door de kleinere softbox minder goed full body shots mee gemaakt kunnen worden?

Iets zegt me dat ik bij aanschaf van de Linkstar set echt geen slechte keus doe....klopt dat?

Enne....wie gebruikt de Falcon Eyes Flitsontspanner RF425 R-Wave 4 kanaals (Set) en kan/wil me iets vertellen over zijn/haar ervaringen daarmee...

Tot slot....ik heb natuurlijk ook een achtergrond nodig.
Wat is het beste om mee te beginnen, papier of stof, en welke kleur? Een zwarte achtergrond spreekt me erg aan, maar het lijkt me lastig om als beginnend studiofotograaf daarmee te starten. Ik heb mooie studiofotos voorbij zien komen met een lichtblauwe achtergrond (papier).

Bij voorbaat dank voor alle reacties....

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON

Ik heb dus de walimex en ik ben er erg tevreden over.
De kwaliteit is goed, en vooral de stevigheid van de statieven vind ik super.
Verder heb ik niet veel ervaring met de andere sets dus vergelijken kan ik niet.

Maar zoals ik al zei,
je woont om de hoek
kom gewoon eens naar mijn setje kijken

:)
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Ik heb zelf 2 Bowens koppen en 1 Walimex. Ik ken de falcon eyes en linkstar ook. Van de 3 vind ik de Linkstar degelijker overkomen.

Ander voordeel van Linkstar is de Bowens aansluiting voor assecoires, hierdoor kan je veel meer shoppen als je op zoek bent naar softboxen, snoots enz.

Mijn walimex is wat minder stevig, bij de vrouwendag viel hij om en hij mag nu terug naar DE :cry:

Achtergrondrollen kan je het beste bij Calumet kopen daar zijn ze 59 ex btw. Ook de achtergrondhouder is daar zeker beter dan die van FE en andere die ik gezien heb. Lees o.a. de aanbeveling van Ytos maar.

Kleur rol is heel persoonlijk, als je net begint zou ik een donkergrijze nemen. Die is lekker neutraal en heel makkelijk alsnog zwart te krijgen door iets meer ruimte te laten voor de achtergrond.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Wat Wierdeau zegt.. Linkstar is IMO ook degelijker dan FE en Walimex. Ik weet ook niet waar je de opvatting van FE vandaan haalt eigenlijk..

Verder ga ik hier niets over roepen omdat het anders lijkt dat ik m'n Linkstar sets wil verkopen.. Dat wil ik natuurlijk ook wel, maar ik wil niet aan belangen verstrengeling doen. Daarnaast is het een hobby en geen beroep.. U zult mij begrijpen :wink:

Ik geef het woord aan de mensen die inmiddels een Linstar set bij me hebben gekocht :wink:
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Ohw zie dat ik nog een vraag heb gemist, die van de fullbody shots.

Voor alles geld hoe groter de groep hoe meer licht je nodig hebt. Maar volgens mij heb je van alle 3 de merken een set waar je genoeg vermogen mee kunt creeeren.

Mijn inschatting bij een familieportret is dat je die van voor tot achter scherp wilt hebben. Geen gedoe met scherptediepte. Dan heb je een diafragma van zo rond de 11 nodig. Dan heb ik mijn 500 watters al staan op 75% van het vermogen.
nieuwe website!
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik heb een setje LinkStars (400 Ws) en ben daar uitermate tevreden mee! Zeer degelijk, staan lekker stevig.
Die radiotrigger heb ik ook, werkt probleemloos (en heel erg handig).
Als budget een issue is, kun je voor achtergronden natuurlijk altijd beginnen met een zelfgemaakt systeem waar rollen of zo aan kunnen hangen, en dan op marktplaats (of de markt) op jacht gaan naar niet te dure stoffen. Zoek dan bijv op gordijnen, velours, dat soort termen.
Papier vind ik zelf mooier werken, maar zeker als je zwarte stof hebt, is dat gemakkelijk egaal zwart te krijgen op de foto!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
@ssie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2246
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2004 18:15

ErikDignum schreefCOLON Iets zegt me dat ik bij aanschaf van de Linkstar set echt geen slechte keus doe....klopt dat?
Ik heb sinds een week de 500w versie van Linkstar. Ben nog een N00B dus moet nog veel oefenen, maar over de eerste resultaten ben ik al super tevreden.
Het materiaal is allemaal lekker stevig! Wat ik van Falcon Eyes heb gezien, is dat het allemaal veel slapper is!
De prijs viel me ook reuze mee...dus wat mij betreft prima keuze!!

ErikDignum schreefCOLON Enne....wie gebruikt de Falcon Eyes Flitsontspanner RF425 R-Wave 4 kanaals (Set) en kan/wil me iets vertellen over zijn/haar ervaringen daarmee...
Tja...heb uhm alleen nog maar op mijn setje kunnen testen en dat werkte perfect. Werkt geloof ik alleen niet met Sony en Minolta! Maar op Nikon en Canon getest en werkt super!!
Eprom67
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2004 17:31

En ook ik zie door de bomen het bos niet meer. :shock:
Ik kan max. € 500,- besteden, dus zwaardere lampen zitten er niet in voor mij, maar als ik de 250/260W sets ga vergelijken kom ik een aantal verschillen tegen;

Walimex is instelbaar van 1/8 tot 1/1 (traploos?)
Linkstar is instelbaar van 1/32 tot 1/1
Falcon eyes is instelbaar van /4, 1/2, 3/4, en full in 4 stappen

Walimex richtgetal 50
Linkstar richtgetal 50
Falcon eyes richtgetal 54

Walimex laadtijd 1 sec.
Linkstar laadtijd 1.5 sec.
Falcon eyes laadtijd 2 sec.

Walimex softbox 60x90 (2x?) + 2x paraplu 84 cm.
Linkstar softbox 60x90 + 1x paraplu 100 cm.
Falcon eyes softbox 60x60 + 1x paraplu 100 cm.

Walimex € 435,-
Linkstar € 425,-
Falcon eyes € 465,-

En dan heb je nog wel/geen refectors, statieven, enz, enz.

Alles vergelijkend neig ik naar de Walimex set, omdat die het meest kompleet geleverd wordt, maar als iemand nog aanvullende info heeft om mijn keuze makelijker te maken dan hoor ik het graag.

PS Wat heb ik verder nog nodig om dit te laten werken op mijn 400D?
[size=75]Canon 400D, Canon 420EX, Canon 50mm/f1.8, Canon 18-55 kitlens, Sigma 10-20, Sigma 18-125, Sigma 70-300 II[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb zelf Bowens 2x500Ws met travelpack. Prima set. Ik heb echter de set van Linkstar kort geleden gezien en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Prima spul dat netjes geleverd wordt.

Ik ken Walimex niet, maar van wat ik gezien heb van Linkstar zou ik daar denk ik wel voor gaan, als ik nog geen flitsset had gehad. Dat er minder accessoires bij zitten zou ik dan voor lief nemen. Met een softbox en een paraplu kun je voorlopig ver genoeg komen. Om de paraplu te bevestigen zit er overigens wel een reflector bij de set van Linkstar volgens mij.

Je kunt later altijd nog uitbreiden met accessoires, maar zomaar een andere set aanschaffen omdat je eerste set je toch niet zo bevalt is natuurlijk geld weggooien. En dat is zonde.

Resumé: ik zou voor Linkstar gaan.

Om dit te laten werken met een 400D heb je een flitskabel met flitsschoentje nodig, of een (radio)trigger.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

De Linkstar set (en trouwens ook de andere) worden compleet geleverd, inclusief statieven! Met zo'n setje en een mogelijkheid de flitsers op het juiste moment af te laten gaan ben je compleet.
Mijn advies zou zijn: ga voor de LinkStar, en neem er gelijk een radiotrigger bij. Dat is een complete set. Uitbreiden met bijv een achtergrondsysteem, 5-in-1 reflectoren, flitsmeter, snoot, kleppenset, grids, ..... kan allemaal later! Het is wel een foto-onderdeel dat erg leuk is, maar wel een geldverslinder!

Ik heb zelf de LinkStar 400 Ws set, en ben er zeer tevreden over!!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Mede dankzij alle reacties hier, waarvoor mijn hartelijke dank, ga ik voor de Linkstar 300W. Over niet al te lange tijd reis ik af naar Cor om de set te gaan halen..

Inmiddels heb ik bij een (fotograferende) kennis een achtergrondophangset "gereserveerd" voor een prikkie.

Nu nog een (voordelig) adres zien te vinden voor achtergrond-doek of papier.....ga vandaag eens op de Zwarte Markt rondneuzen..

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar