Maeslantkering met 'schwarz und weiss'

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Stouthart
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2006 20:32
CONTACTCOLON

Vandaag een aantal foto's genomen bij de Maeslantkering. Daarna heb ik wat gestoeid met 'schwarz und weiss'. Dit is mijn eerste 'artistieke' poging. Ik ben dus erg benieuwd naar jullie commentaar!

[Edit I] Zojuist nog even iets beter m'n best gedaan bij het bewerken van foto's #1, #3 en #4.

[Edit II] Foto #5 verwijderd (paste echt niet).

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Verwijderd.

#6
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 5 op Stouthart, in totaal 27 keer gewijzigd.
Canon 30D | 50 f/1.8 II | 70-200 f/4L USM | 430EX | Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC MACRO | www.stouthart.nl
bieker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 381
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 08:00
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

1 en 4 zijn geweldige foto's. Mooie composities en sterk qua combinatie kleur en zwart/wit. Foto 4 zou eigenlijk, als vergroting 40x60, aan de muur moeten hangen. Dat is dus mijn favoriet. Foto 1 misschien wat 'harder' maken. De kleuren wat sterker. Dat is wel persoonlijk.
Andere foto's wel leuk maar niet echt geweldig.
Stouthart
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2006 20:32
CONTACTCOLON

Ik ben het volledig met je met je opmerkingen eens. Bedankt :D
Canon 30D | 50 f/1.8 II | 70-200 f/4L USM | 430EX | Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC MACRO | www.stouthart.nl
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

bijna -maar niet helemaal- met bieker eens:

nr 5 past niet, heeft te veel kleur, maar nr 3 blijft me trekken - fantastisch dat kleuren-bord in die zwartwitte omgeving!

nr 4 kan niemand iets slechts over zeggen!
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

viking_in_shorts schreefCOLONnr 4 kan niemand iets slechts over zeggen!
Ondanks dat het misschien niet op prijs gesteld wordt, vind ik 4 helemaal niks. De foto bestaat uit 3 horizontale delen zonder verbindende delen. Door de horizontale lijnen wordt je oog niet de foto ingetrokken. Door het groene deel lijkt het een gewone kleuren foto, omdat het in werkelijkheid ook allemaal grijs en wit is. De gekleurde delen, ook in de andere foto's, zijn te groot voor een Z/W foto. Verder zit er in de foto zit weinig diepte en zie je niets van de grootsheid van de kering. Maar goed, het is maar mijn mening.
Gebruikers-avatar
mdebruin
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2006 17:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Wat een leuke techniek. Ik heb er wel vaker foto's van gezien, maar nog niet gelezen hoe dit gedaan wordt. Het de techniek ook 'schwarz und wiess'?
Stouthart
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2006 20:32
CONTACTCOLON

HdB schreefCOLON
viking_in_shorts schreefCOLONnr 4 kan niemand iets slechts over zeggen!
Ondanks dat het misschien niet op prijs gesteld wordt, vind ik 4 helemaal niks. De foto bestaat uit 3 horizontale delen zonder verbindende delen. Door de horizontale lijnen wordt je oog niet de foto ingetrokken. Door het groene deel lijkt het een gewone kleuren foto, omdat het in werkelijkheid ook allemaal grijs en wit is. De gekleurde delen, ook in de andere foto's, zijn te groot voor een Z/W foto. Verder zit er in de foto zit weinig diepte en zie je niets van de grootsheid van de kering. Maar goed, het is maar mijn mening.
Ik heb om kritiek gevraagd, dus ook jouw opmerking wordt op prijs gesteld. Het orgineel van #4 was inderdaad een ietwat fletse foto:

Afbeelding

Overigens vond ik de kering veel minder imposant dan ik had verwacht. In gesloten toestand zal het zonder meer indrukwekkend zijn. Maar open verliest het wat van die grootsheid.
Canon 30D | 50 f/1.8 II | 70-200 f/4L USM | 430EX | Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC MACRO | www.stouthart.nl
Stouthart
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2006 20:32
CONTACTCOLON

viking_in_shorts schreefCOLONbijna -maar niet helemaal- met bieker eens:

nr 5 past niet, heeft te veel kleur, maar nr 3 blijft me trekken - fantastisch dat kleuren-bord in die zwartwitte omgeving!

nr 4 kan niemand iets slechts over zeggen!
#5 Past inderdaad bij nader inzien wat minder.
Canon 30D | 50 f/1.8 II | 70-200 f/4L USM | 430EX | Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC MACRO | www.stouthart.nl
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Stouthart schreefCOLON[Edit II] Foto #5 verwijderd (paste echt niet).
Eigenlijk is het "not done" om een foto te verwijderen, zeker als er al reakties zijn. Maar goed het is je niet kwalijk te nemen, je bent nog nieuw op het forum.
Stouthart schreefCOLONOverigens vond ik de kering veel minder imposant dan ik had verwacht. In gesloten toestand zal het zonder meer indrukwekkend zijn. Maar open verliest het wat van die grootsheid.
Ik weet natuurlijk niet wat je verwachtingen waren, maar ook in geopende toestand is de kering indrukwekkend. Ga er maar eens naast staan, voor zover de hekken het toelaten. De rode locomotief die op de kering staat is zo groot als een huis. Door die hekken is het wel last het op een foto vast te leggen. In mijn album heb ik twee foto's staan van de kering.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar