!!nieuwe Cashback actie: 150 retour voor de 30D!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Mon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 21:39
WoonplaatsCOLON NB Veghel
CONTACTCOLON

Dan zullen ze hem op marktplaats tweede hands dus onder de 989,- moeten schroeven!
Niemand die een tweede hands camera voor 1000 of meer wil hebben als ze hem nieuw voor 989,- kunnen krijgen!
30D/40D/50D en de ->5D mark II ;-)+grip/24-105/18-55/50mm/70-200/70-300/www.fotodesugnstudio.nl
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Precies, en dan gaat Chow weer eens kijken of hij gunstig z'n 350D kan upgraden :lol:
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik had misschien wel naar de winkel kunnen gaan, maar ik heb hem ook al geregistreerd.

Helaas, ik ben er wel blij mee maar 150 euro is veel geld en vooral een beetje zuur om binnen 10 dagen het bokkie te zijn, maar het kan erger want mijn zwager heeft hem afgelopen zaterdag pas gekocht.

Helaas, de voorraad 30dees moet denk dit jaar nog even op.

GR. Jan. ps bedankt voor het medeleven.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

musicjohn schreefCOLONJa, maar op deze manier blijft het lullig voor iedereen die vorige week een 30D heeft aangeschaft. Ik ga er van uit dat de dealers van tevoren op de hoogte worden gebracht van dergelijke acties, en het zou in mijn ogen alleen maar fair zijn als een dealer dan ook het advies zou geven om een weekje te wachten met de aankoop.

Maar aangezien de dealer er zelf niet armer of rijker van word blijft een dergelijk advies denk ik vrijwel altijd achterwege.

Dat vind ik het kromme aan dit soort acties.

:wink:
Reken maar dat dergelijke informatie bij lang niet alle dealers van tevoren bekend is (spreek eigenlijk wel een beetje uit ervaring, aangezien ik bij een dergelijke dealer werk...)
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
ELE
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Toen ik mijn EOS 350d in februari kocht, begonnen ze iets van anderhalve maand later met het wederom gratis uitdelen van cf kaartjes, en cursussen. Maar goed, ik heb niet echt spijt van de aankoop. Heb er voor die tijd al een hoop leuke dingen mee gedaan.

Tis alleen idd wel jammer dat ze die acties zo vreemd plannen.
Canon EOS 350d + Kitlens 18-55 mm + Tamron Telezoomlens 70-300mm Macro

Wens voor de toekomst: Groothoekobjectief + Fisheye
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON
Mathijs schreefCOLONDit blijf je altijd houden.
En daarom vind ik al die "cash-back" acties komplete waanzin van Canon. Geef iedereen gewoon gelijke kansen. Reduceer de inkoop-prijs voor de dealers met het gewenste kortingsbedrag zodat iedere klant er van kan profiteren. Maar dan wel van meet af aan he.
Hier ben ik het niet mee eens.
Ik denk dat je het zo moet zien.
Als de verkoopprijs wordt verlaagd ga je als fabrikant sleutelen aan de omzet en winstmarge van een winkelier. Hij zal dan minder genijgd zijn om jouw product, in dit geval Canon, te verkopen i.p.v. een ander merk. Door de cash-back actie laat je de winkelier buitenschot. Hij houdt zijn winstaandeel en omzet en door de actie misschien meer. Met de cash-back maak je het toch aantrekkelijk voor de koper.
Canon zelf geeft met deze acties toe op hun verkoopprijs. Maar ik denk niet op hun gepland omzet. Ongetwijfeld hebben ze deze actie gebudgetteerd uit hun reclamebudget en doet dit het hele merk Canon niks. Veel reclame advertenties en spotjes zijn ook duur. Deze cash-back actie is een mond op mond reclame. Het product wordt verkocht te koste van de concurend. Mede daarom zijn deze vouchers die je er bij krijgt denk ik ook niet persoons gebonden.

Groeten
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik loop dus al een hele tijd te draaien rond zo'n 30D. Met name de ruis op hogere ISO's alsmede de snelheid van m'n 300D beginnen me te irriteren. Dus deze actie komt wel mooi uit voor mij. Eigenlijk was ik van plan om in het voorjaar over te stappen - even wachten op de opvolger om te kijken wat het gunstigste zou zijn - maar ik ga dus niet wachten, maar op voor de 30D. Al kan het best nog een maandje duren, want die actie duurt tot 1 februari 2007. Tijd zat dus.

Op internet zag ik via tweakers een internetaanbieder, die 'm voor €1099,- aanbiedt. Konijn doet het voor €40,- meer. Mooi uitgangspunt dus bij het onderhandelen met m'n "vaste" leverancier. Want voor een camera wil ik terecht kunnen bij een winkel in de buurt, maar ik wil er niet teveel voor betalen. Logisch!

Nou wilde mijn ega vanmiddag naar Haarlem. Dus wij winkelen. Ik natuurlijk even naar binnen bij een fotowinkel... ben de naam even kwijt, maar ze zitten in het zijstraatje bij de C&A. Daar stond de 30D-kit (met 18-55 kitlens). Prijs: €1489,- :shock: :shock: :shock:

Toen de dame kwam om te vragen of ze me kon helpen, heb ik haar gevraagd of die prijs klopte. Dat bleek zo te zijn. Volgens haar was de prijs die Konijn noemde inclusief Cashback en volgens haar was het alleen maar een internetwinkel. Dat mocht ik niet vergelijken. Ik heb haar gezegd dat ik best voor een stukje service wil betalen, maar dat Konijn geen internetwinkel is en dat de prijs van Konijn zonder cashback is. Kortom, dat ik het prijsverschil van €350,- wel erg hoog vond. Te hoog om haar langer lastig te vallen... ik heb de cam niet eens meer in m'n handen genomen.

Even verderop kwam ik zelfs een winkel tegen waar de 20D ook nog stond voor ruim €1200,- :shock:.

Maandag maar eens kijken bij m'n "huis"leverancier...
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ytos, met alle respect, maar als het je gaat om de ruisniveaus en de snelheid dan is de 350D ook al een heel prettige camera. Ben juist om die reden recentelijk overgestapt van de 300D naar de 350D. De voordelen van de 30D liggen ergens anders denk ik...
Maarrrrr, als je het kunt missen zou ik het ook niet laten. Vind de body van de 350D idd wel wat aan de kleine kant. Heb nu een grip die dat dan wel wat oplost maar de 300D was prettiger in de hand... Neemt niet weg dat ik buitengewoon tevreden ben over de 350D verder. De opstartsnelheid is een verademing als je de 300D bent gewent en de ruis is idd beter geregeld..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Het gaat om meer. 1/3 ISO-instellingen, spotmeting, draaiwieltje aan de achterkant en grotere display (maar dat heeft de 350D ook). Daarnaast heeft de 350D weer andere accu's, dus dan moet ik die ook nieuw aanschaffen, terwijl ik er nu vier heb, die ik nota bene kan delen met m'n 300D. Want die houd ik erbij. Ik vind het zonde om die met heel veel verlies te verkopen. Dan liever een reservebody, die ik ook in de discotheek kan gebruiken. Het is zonde als er wat mee gebeurt, maar het is nog zonderder ;) als er wat met m'n nieuwe 30D gebeurt. En ik sta toch elke zaterdagavond in die tent te schieten... en daarna ff ontspannen op het forum (zie tijd van deze post). Verder vind ik de body te klein... dat is natuurlijk de belangrijkste reden. Dus... 30D it is :D.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Je hebt gelijk. Gewoon doen als het kan. Ik spaar ook door voor de 30D. Wilde je alleen laten weten dat de 350D al een hele vooruitgang is t.o.v. de 300D. En ik ken het verschil omdat ik dus de 300D al gehad heb...
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Voske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 235
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2006 19:34
WoonplaatsCOLON omgeving rotterdam

Robbert1978 schreefCOLONPff balen is dat zeg, ik heb hem net anderhalve maand ofzo.
Ik ook :evil:

Ben er wel heeeeeeeel tevreden mee :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar