Sonsbeek Arnhem in herfstkleuren

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie serie met mooie herfstkleuren.
Aan de gegeven reacties heb ik weinig aan toe te voegen. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Eprom67 schreefCOLON Dit bedoelde ik niet. Ik gebruik de groothoek in portraitstand, omdat ik er zoveel mogelijk lucht op wil hebben, niet om storende elementen te elimineren( daar hebben we de cropfunktie voor ;) ). Het mooie van een groothoek is dat je veel beeld krijgt, zowel in de breedte als in de hoogte.(kijk ook even naar mijn architectuur foto's)

PS. Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om echt naar de foto's te kijken. En idd is dit NU al mijn favoriete lens.
Croppen in leuk, maar daar heb je toch een zoomlens voor? Fotograferen met een 10mm brandpunt lijkt me ook prachtig. Maar wanneer je achter de computer alles weer terug cropt naar 17mm of 20mm maakt je mijn inziens geen gebruik van de mogelijkheden.
Goed, dat terzijde. Lucht is leuk, maar pas er wel voor op dat je dan niet een horizon door het centrum van de foto laat lopen. Waag zeer zeker eens vanaf de grond schuin omhoog te fotograferen, zeker wanneer het om de lucht gaat. Dat heb ik je niet zien doen naar de foto's te oordelen.

Je hebt 'm nog maar net, zie ik. Ik ben ervan overtuigd dat na dit begin de werkelijke mooie foto's wel zullen komen. Ik zal ook eens naar jou architectuur kijken
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Eprom67
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2004 17:31

nando schreefCOLON
Eprom67 schreefCOLON Dit bedoelde ik niet. Ik gebruik de groothoek in portraitstand, omdat ik er zoveel mogelijk lucht op wil hebben, niet om storende elementen te elimineren( daar hebben we de cropfunktie voor ;) ). Het mooie van een groothoek is dat je veel beeld krijgt, zowel in de breedte als in de hoogte.(kijk ook even naar mijn architectuur foto's)

PS. Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om echt naar de foto's te kijken. En idd is dit NU al mijn favoriete lens.
Croppen in leuk, maar daar heb je toch een zoomlens voor? Fotograferen met een 10mm brandpunt lijkt me ook prachtig. Maar wanneer je achter de computer alles weer terug cropt naar 17mm of 20mm maakt je mijn inziens geen gebruik van de mogelijkheden.
Goed, dat terzijde. Lucht is leuk, maar pas er wel voor op dat je dan niet een horizon door het centrum van de foto laat lopen. Waag zeer zeker eens vanaf de grond schuin omhoog te fotograferen, zeker wanneer het om de lucht gaat. Dat heb ik je niet zien doen naar de foto's te oordelen.

Je hebt 'm nog maar net, zie ik. Ik ben ervan overtuigd dat na dit begin de werkelijke mooie foto's wel zullen komen. Ik zal ook eens naar jou architectuur kijken
LOL. Dit is niet mijn eerste groothoek hoor. Ik had hiervoor een Zenitar 16mm/2.8. Deze foto's zijn ongecropt, maar soms kun je niet anders, door de omstandigheden ter plaatse bv. Wat ik wilde zeggen is dat ik het artistieke recht heb om een groothoek in portrait stand te gebruiken, puur omdat ik dat mooi vind. Ik zal (als ik wat meer tijd heb) eens wat meer foto's plaatsen, want dit is maar het topje van de ijsberg. Ik heb heel wat foto's waar ik zo door de knietjes ben gegaan, dat ik plat op de grond lag. ;)
@Jeep: ik heb ook een aantal foto's met een korte sluitertijd, maar vind dit persoonlijk mooier.

PS iedereen bedankt voor alle reakties.
[size=75]Canon 400D, Canon 420EX, Canon 50mm/f1.8, Canon 18-55 kitlens, Sigma 10-20, Sigma 18-125, Sigma 70-300 II[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar