portret (speling met licht)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
stuiter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 16:13
WoonplaatsCOLON Tilburg

Geprobeerd eens wat te spelen met het licht....

Dit zijn de resultaten:


Graag reacties en verbeterpunten! (hoe meer hoe beter natuurlijk) :D
ps: be gentle...I'm still a beginner :wink:


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=60891[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=60890[/img]
*It's a free world we're living in, so what I say is my opinion, not necessarily yours*
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Prachtig!!!

1 vind ik wel heel goed uit komen qua licht.
Links onderin zie ik nog wel iets raars (lijkt op haar?)
Zou zo een reclameplaatje kunnen zijn voor een of andere parfum.

2 Vind ik iets minder.
Het gezicht is niet scherp en de wenkbrauwen en ogen oogte voor mij in het begin in een vreemde verhouding te liggen.

Verder had de mond (bovenlip) iets meer er uit mogen komen.
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 23 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Zeeuw54
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 327
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Naast de buren
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik prachtig, hopelijk kan ik in de toekomst dit ook nog eens doen op dit niveau.

Voor foto 2 ga ik met Sugerman mee, had iets meer ingezeten als we iets meer van het gezicht hadden gezien.

Maar al met al, vind ik het knap gedaan.

Gr. Hans
[i][color=darkred][size=100]Canon 30d en 350d, met wat glas, wat licht, 2 steuntjes tegen wiebelen en rugplunje [/i][/color][/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Zie commentaar sugarman ;)

Met nog een kleine aanvulling: op zo'n mooie foto vind ik je nogal forse logo een beetje jammer... en helpen tegen diefstal doet het toch niet. Denk eens aan een kadertje om je foto heen, waarin je je logo (wat kleiner) zet. Op dit forum is (gratis) WebPhoto te downloaden, werkt perfect (gebruik het altijd). Het staat overigens hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=16356
Laatst gewijzigd door 1 op fokkedeboer, in totaal 23 keer gewijzigd.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Weer 2 erg mooi platen !! Sugerman heeft het gras al voor een groor gedeelte voor onze voeten weggemaaid :-). Maar toch nog een paar kleine dingen...Ik denk dat als de compo een klein beetje meer naar links onder zou zitten dat het rustiger overkomt. Het oor vind ik nu ook ineens erg fel overkomen...

De tweede is door de rare houding een spannend plaatje... Ik bedoel daarmee je weet niet precies wat er allemaal is... Die blauwe baan licht twijfel ik over... Aan de ene kant vind ik het niet passen en aan de andere kant heeft het wel iets....
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Foto 1 is heel erg mooi belicht.


foto 2: de pose komt gewoon wat raar over. Ze lijkt te liggen, maar dat doet ze niet.
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Mijn reactie bij foto1 was direct: "Wow"
Erg mooi gedaan qua belichting en compo.

Voor de 2e foto ga ik mee met Sugerman
Gebruikers-avatar
stuiter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 16:13
WoonplaatsCOLON Tilburg

Wow, wat een super reacties.... wat dat betreft ben ik best trots dat ik pas 2 maandjes bezig ben en dan al zo'n reacties kan krijgen :oops:
T bevalt me gewoon zo goed en ik leer zoveel van alle reacties die iedereen op de foto's geeft dat t me alleen maar de drive geeft om meer te leren en meer te proberen!
En op foto 2, ter info: ik lig wel :wink:
En over t comment over t logo ga k eens nadenken... ik gebruik nu Bordermaker, maar zal ook dat andere programmatje eens gaan proberen, vind een mooie border altijd wel nét eventjes de foto afmaken.
Dus ook het logo zal k dan op een andere manier proberen te verwerken....

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties! super fijn! :D
*It's a free world we're living in, so what I say is my opinion, not necessarily yours*
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

ik zie nu pas dat je op een bank ligt.
thuis had ik een slechte lichtinval op de computer.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Prachtige foto's en mooie vrouw! :oops: Ik deel de mening dat #1 het mooist is.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Zeg ik iets doms als ik hier voorstel dat je een verdere lamp zó had opgesteld, dat die de schaduwen die je nu in je tweede foto als rechte lijnen over het gebied boven je bovenlip bijv. ziet lopen, wat had opgeheven ?

Los hiervan, je brengt me met deze foto's op ideeën om, in afwachting totdat ik een flitsset heb, toch wat met bestaand licht te experimenteren !

Overigens, zoals het donkere haar en de kleding overlopen in de donkere achtergrond, vind ik dan weer sterk, gezien de belichting !

Wheel zoekt een model :D
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
stuiter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 16:13
WoonplaatsCOLON Tilburg

Wheely schreefCOLONZeg ik iets doms als ik hier voorstel dat je een verdere lamp zó had opgesteld, dat die de schaduwen die je nu in je tweede foto als rechte lijnen over het gebied boven je bovenlip bijv. ziet lopen, wat had opgeheven ?

Los hiervan, je brengt me met deze foto's op ideeën om, in afwachting totdat ik een flitsset heb, toch wat met bestaand licht te experimenteren !

Overigens, zoals het donkere haar en de kleding overlopen in de donkere achtergrond, vind ik dan weer sterk, gezien de belichting !

Wheel zoekt een model :D

hmmm....is misschien wel een idee.... echt fijn zulke tips! en je ziet maar, deze foto is gewoon in een huiskamer gemaakt met een simpele spot-lamp.... ik heb ook nog geen flitsset, en je moet toch een beetje de snufjes leren, dus dan maar zo! :D

enneh.... jezelf als model gebruiken werkt best goed bij gebrek aan iets anders en met spontane inspiratie :lol:

ps: Digilike: Dankje!! :oops:
*It's a free world we're living in, so what I say is my opinion, not necessarily yours*
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Off topic (zoals ik zo vaak doe... ja SORRY SORRY..... :twisted: )

IK als model .... hmmm... jij weet nog niet waarom ik al die bladeren voor mijn gezicht heb, in mijn Avatar... WHAHAHAHAHAHAH.....).

Gewoon een tweede lamp van soortgelijk allure er bij zetten, en dan via een andere hoek, om schaduwen weg te werken..
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi...vind foto 1 zeker wat hebben, leuk gedaan zeg!

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
stuiter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 16:13
WoonplaatsCOLON Tilburg

Wheely schreefCOLONOff topic (zoals ik zo vaak doe... ja SORRY SORRY..... :twisted: )

IK als model .... hmmm... jij weet nog niet waarom ik al die bladeren voor mijn gezicht heb, in mijn Avatar... WHAHAHAHAHAHAH.....).

Gewoon een tweede lamp van soortgelijk allure er bij zetten, en dan via een andere hoek, om schaduwen weg te werken..
whahaha, waarom denk je dat ik zoveel schaduw over mn gezicht laat vallen :wink: hihi :D just kidding....met de juiste belichting kan iedereen mooi op de foto staan ben k van mening :roll:

maar zal dat eens proberen van die lamp.... eerst ff eentje vinden :lol: (en de andere mensen in huis zich maar afvragen waar alle lampen heen gaan :wink: )
*It's a free world we're living in, so what I say is my opinion, not necessarily yours*
Gebruikers-avatar
betuwefotograaf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2006 23:56
WoonplaatsCOLON Rhenoy (betuwe)
CONTACTCOLON

Schitterend die 1 ste foto al een toppie hoor

En foto 2 mag er ook zijn ga zo door .......... :lol:
Keep it Simple
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Ik ben zelf nog maar een beginnende fotograaf, maar ik vind het twee geweldig mooie foto's.
Eveneens ook de eerste is de mooiste van de twee. Er blijft toch iets verborgen op de foto, iets misterieus. Supermooi!
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar