De lucht in een dember na-middag.

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sprenger
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:08
WoonplaatsCOLON Landsmeer

Gister hing deze enigsinds dreigende lucht boven m'n huisje. Ik vond het het wel waard het even vast te leggen en met jullie te delen.
Origineel misschien niet, mooi wel. (Althans, vind ik :) )

Afbeelding
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 350D | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm f3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 50mm f1.8 II | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO MACRO
[/size]
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Ik vind het wel een mooie foto, mooie kleuren en een imposant wolkendek. Gaat echt dreiging van uit! Onheilspellend.
Mooie plaat!
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
VBiB
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1762
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2006 15:44
WoonplaatsCOLON Genk (BE)
CONTACTCOLON

idd, mooi dreigende in vuur staande lucht
zou sinterklaas nog altijd speculoos aan 't bakken zijn? :wink:
Ik zou de voorgrond wat lichter maken, is wat te donker.

groet,

Jürgen
[size=75][url=http://www.vogellijst.be]Mijn site[/url] - [url=http://www.costaricareis.be]Costa Rica Reizen[/url] - [url=http://costarica.vogellijst.be]Vogellijst van Costa Rica[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Sprenger
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:08
WoonplaatsCOLON Landsmeer

Oké! Ik neem dan aan dat je alleen de huizen lichter wil zien en de lucht dezelfde kleur wil houden? Moet even kijken hoe ik dat het beste kan doen. Tips zijn wat dat betreft welkom :)
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 350D | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm f3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 50mm f1.8 II | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO MACRO
[/size]
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Sprenger schreefCOLONOké! Ik neem dan aan dat je alleen de huizen lichter wil zien en de lucht dezelfde kleur wil houden? Moet even kijken hoe ik dat het beste kan doen. Tips zijn wat dat betreft welkom :)
Inderdaad de huizen wat lichter. Dat zou de foto al een heel ander beeld geven.
Ik vind het trouwens een prachtige lucht. Erg mooi vastgelegd hoor!
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Mooie lucht en die planten aan de rechterkant verbinden mooi de voor grond met de achtergrond.

Lichtermaken is het makkelijkst door een masker te gebruiken. in PS
Maak een adjustmentlayer en stel de helderheid van de aanpassing af op het gedeelte wat je gecorrigeerd wil hebben. Dan in het masker met zwart/wit en/of grijs gaan kleuren. Wit laat de aanpassing door. Grijs laat het een beetje door. Zwart niet.

In 1 minuut kom je dan tot:

http://www.klooster.dds.nl/IMG_0282kcopy.jpg

En het PSD document:
http://www.klooster.dds.nl/IMG_0282k.psd

Hoe nauwkeuriger je schilderd in je masker hoe beter het aansluit bij huizen en bomen.
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Mooi gedaan Peije, zo bedoelde ik het ook in mijn post!
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Leuke foto!

Zelf ga ik meer voor het origineel omdat daar de dreiging van de lucht veel markanter tot uiting komt.

Bij de - overigens goede bewerking van Peije - vind ik de concurrentie met de voorgrond veel te groot geworden. Ik betrapte me er zelf al op dat ik meer naar de rode wagen links onder keek als naar de lucht die toch feitelijk het onderwerp van deze foto is. Door het lichter (beter te licht) maken hiervan worden er imo teveel afleidende objecten zichtbaar.

Maar goed ... dit is natuurlijk een persoonlijke visie!

Groet,
Michel
Gebruikers-avatar
Sprenger
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:08
WoonplaatsCOLON Landsmeer

Oké! Met de huizenrij wat lichter geeft het wel meteen een andere foto zeg! De huizen worden er zeker mooier door. Persoonlijk vind ik de bewerking mooier aangezien de huizen eigenlijk een beetje bij het onderwerp horen. Ik zal de psd is goed bekijken want dat komt waarschijnlijk ook wel bij andere foto's van pas. Bedankt voor de uitleg en de moeite om het even te visualiseren!
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 350D | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm f3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 50mm f1.8 II | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO MACRO
[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Als je het masker gaat schilderen, neem dan niet een brush met een harde rand, maar een met een zachte rand... Kleine foutjes zie je dan niet..... :wink:
Gebruikers-avatar
Sprenger
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:08
WoonplaatsCOLON Landsmeer

Haha ja ik was er al mee aan het spelen. Kreeg het eerst niet voor elkaar. Reveal all/Hide all ARRGGHH :evil: Maar nu heb ik het onder de knie, althans.. ik weet hoe het werkt :lol:
Nogmaals bedankt.

Is het trouwens de bedoeling dat je hier je al bewerkte (mits het kleine bewerkingen zijn) foto's of je volledig onbewerkte foto's plaatst?
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 350D | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm f3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 50mm f1.8 II | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO MACRO
[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Wat JIJ graag wil.... Als je graag aanbevelingen/commentaar wil op je bewerking, dan wel, en anders niet...

Het is een vrij forum :roll:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar