hulp gevraagd bij foto voor kerstkaart

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hallo allemaal,

ik hoop dat jullie mij willen helpen met het kiezen van een foto, of mij in ieder geval willen vertellen wat jullie van de foto's vinden.
Ik heb deze foto's gemaakt voor mijn eigen kerstkaarten, dus ze moeten iets kersterigs of romantisch hebben. Mijn idee was om mijn eigen hoorn te fotograferen, dat is nog best lastig om mooi en goed te doen :oops:
In ieder geval,

hier komen de foto's!

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=62205[/img]
2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=62204[/img]
3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=62203[/img]
4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=62202[/img]
5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=62201[/img]

Alvast bedankt!

Groeten,

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

misschien nog en foto maken met lichtjes in de hoorn zelf ? ik vind ze eigenlijk allemaal niet zo geschikt voor een kerstkaart.

Of kerstballen erin hangen leggen of ophangen
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

De eerste of de tweede vind ik het meest geschikt voor een kerstkaart
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

@ leeuwtje: lampjes in de hoorn wil ik erg graag, maar dan moet ik mijn hele toeter slopen, en ik moet er nog een paar concerten mee doen 8)

@ Peije: welke vind je dan mooier, want zelf zit ik ook in die richting, maar ik weet het niet :oops:
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik dnek dat ik de eerste warmer vind overkomen. Misschien dat je dat blauwe vlekje linksboven nog weg kan werken.... Ik ben zeer nieuwsgierig naar het resultaat... Een goede vriend van mij (getuige bij mijn huwelijk...) speelt hoorn, dus ik ben wel benieuwd wat je er van maakt :-)
Gebruikers-avatar
j.corts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2006 13:09
WoonplaatsCOLON Flevoland
CONTACTCOLON

Ik vind er weinig sfeer in zitten.

Goud is een moeilijke kleur en een specifiek item als je instrument moet wel te herkennen zijn. Zelf ik een goudkleurige items erg moeilijk om te fotograveren.

Zelf heb ik het opgelost door de gouden items te belichten met gloeilampen en de witbalans van mijn camera op auto te zetten. Hierdoor kreeg ik een mooi kleurenspel (niet echt meer goud).

Ik ben er wel van overtuigd dat je met lichtjes erbij iets heel spannends kan maken.
[size=75]Een Canon met steeds meer of beter glaswerk en een tas vol andere rommel[/size]
Gebruikers-avatar
fotohen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 916
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 21:07
WoonplaatsCOLON Assendelft

als je persee deze serie als kerst kaarten geschoten hebt, dan zou ik kiezen voor nr 1.
maar om te zeggen dat er een kerstsfeer in zit, nee ik vind het niet.

Hennie
Canon 450d /Canon EF-S 18 - 55/Canon EF- 35 - 105/Canon EF 50-1,8/ BG-E5 grip
canon EF 70-300 tamron 18/200
Canon speetl ex 430 flitser
Gebruikers-avatar
Sprenger
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:08
WoonplaatsCOLON Landsmeer

Mijn voorkeur gaat ook uit naar foto 1. Opzich vind ik het idee erg leuk en geeft de hoorn wel een warm/romantisch gevoel mee aan de foto. Aangezien je het als kerstkaart wil gaan gebruiken zou ik zoals de andere eigenlijk ook al zeggen wat meer 'kerst' toevoegen aan de foto. Persoonlijk denk ik dan aan wat groen en rood. Trek bijvoorbeeld een kerststukje uit elkaar en gebruik daarvan wat hulst of dennetakken om het wat op te 'kersten' :) .

Succes in ieder geval!
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 350D | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm f3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 50mm f1.8 II | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO MACRO
[/size]
Nathalie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2006 11:35

Op zich kun je het onderwerp heel goed gebruiken voor een kerstkaart. Maar misschien wil je teveel in een foto stoppen en dan maakt het 'rommelig' en ik moest eerst kijken wat het nou eigenlijk was..

Misschien is het mooi om het instrument achteloos op een blad muziek te leggen van een kerstliedje zoals stille nacht, dat verwijst naar kerst. Verder zou ik spelen met reflecties, maar heel sober houden. Het moet iets strakker.
Gebruikers-avatar
Juan1982
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2006 14:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste 3 foto's te druk, en de laatste 2 hebben weer geen kerstsfeer... Mocht je toch uit deze willen kiezen: Ook ik ga voor foto 1.
Sony DSLR-A350 || DT 18-70mm || 55-200mm || Tamron 90mm f2.8 Di Macro || Tamron AF SP 10-24/3.5-4.5 Di II

Aiaiai... en dat op een Eos-forum ;)
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

Als je hier toch 1 moet uitkiezen zou ik voor de eerste of tweede gaan, andere zijn wat te druk/onoverzichtelijk. Jammer is wel dat ik de indruk heb dat ze net niet volledig scherp zijn: volgens mij zijn de 3 kleppen vooraan in beeld niet zo scherp, dus speel wat met je scherptediepte zodat ze heel scherp zijn.

Veel succes met het kiezen, en nog veel goede foto's.

Zebra
Gebruikers-avatar
Ichel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2006 10:08
WoonplaatsCOLON Holtum

Foto 3 spreekt mij het meeste aan! Leuke sfeer!

Bij foto 1&2 zie ik niet meteen waar ik naar kijk. Ik moest in elk geval twee keer kijken voordat ik zag wat het precies was.
Bij foto 3&4 mis ik de kerstsfeer.
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Beste mensen,

dank voor de commentaren voor zo ver. Ik wilde eigenlijk met kunstsneeuw gaan werken, maar ik ben toch bang dat ik daar mijn hoorn mee beschadig :oops:

Het idee van de kerstbladmuziek is een geweldige en verder ga ik even kijken of ik de snoeren van de lampjes een beetje weg kan werken, denk dat hij daar ook al veel beter van wordt.

Volgens mij zijn de foto's wel scherp, ik weet alleen niet zeker of ik de exemplaren met een groot of klein diafragma gepakt heb. Dus ik zal zorgen voor een klein diafragma zodat mijn scherptediepte groter wordt.

Meer commentaren, ook technisch, zijn natuurlijk welkom :D

Groeten,

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar