LCD Screenprotector

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

Ik kan maar geen losse screenprotectors vinden terwijl die wel bij de Canon 30/400D kits worden geleverd.
Heeft iemand een tip waar ik zou kunnen kijken want heb al navraag gedaan bij tig winkels maar of staren ze je aan alsof je van Mars komt :? (omdat ze niet weten wat je bedoelt) of ze verkopen ze niet los.
Waar heb ik een kans van slagen,wie weet ze wel uit te halen?

Mika.
deltaforce
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2006 22:32

Ben een aantal type losse screenprotectors tegen gekomen bij de MediaMarkt maar daar zaten die van de 400d niet bij. (helaas)

Dre
pependi
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2006 19:44

Zoek je misschien dit: http://www.dewinkel.nl/product_info.php ... cts_id=858
Anders vind je op ebay ook een heleboel verkopers die diverse screenprotectors aanbieden.
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Probeer eens bij https://www.ssl-id.de/m5000.de/shop/shop.htm
voor mijn 20D deze daar besteld en ze zijn eenvoudig te bevestigen.

Peter
Michael43
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2006 16:50

Beste Mika,

Kijk op www.delkin.com en zoek naar de popup-shade.
Ik heb deze bij Foka in Rotterdam gekocht voor de EOS350D en bevalt perfect.
De pro-versie bedekt bijna gehele achterkant van camera.
De popup-shade wordt over oculair geschoven.
Zonneklep is demontabel.


Succes,

Michael.
Gebruikers-avatar
jeroeno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Noord-Holland

Ik heb vorige week op deze website een screenprotector besteld. Binnen 4 dagen had ik 'm al binnen.

http://www.daproducts.com/
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ik blijf me toch verbazen hoe vaak er hier naar screenprotectors wordt gevraagd. Wat doet iedereen met die schermpjes dat dat nodig is? Een ongelukje daar gelaten, moet je toch echt behoorlijk wat doen om het scherm te krassen en dan werkt de gemiddelde plaklaag ook niet meer. En dan nog is de schade alleen cosmetisch, want voor je lcd maakt het niet uit.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun natuurlijk iedereen z'n screenprotector, maar ik ben juist blij dat ik niet met zo'n ultra-lelijke plastic kap a la n*kon op mijn body zit.

succes met de zoektocht!

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

Hahaha,misschien ben ik wel TE zuinig met met pas aangeschafte camerakit Sarpa,wie zal het zeggen.
Ik ben al dan niet terecht bang dat als er vieze vingers op het lcd scherm komen te staan,wat al snel het geval is,deze zich op een gegeven moment invreten ofzo,en dat zou ik doodzonde vinden(en nee,zit niet met vieze handen aan mijn cam).
Bang voor krassen ben ik allerminst,ben voorzichtig in het hanteren van de camera.... :lol: :wink:
Dank voor jullie tips,zal nu wel weten te slagen !

Grtz,

Mika.
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Ik heb zo'n ding ook gehad vind het echt een slecht geval.
Klepjes dichtvouwen voor je hem kan sluiten kreng zit je neus in de weg.
Probeer maar eens een foto te maken als die openstaat.

Dan komt er nog bij dat het scherm bestaat uit een specialen beschermlaag. Dus die kan echt wel wat hebben al met al het kreng lekker weer verkocht.
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Michael43 schreefCOLONBeste Mika,

Kijk op www.delkin.com en zoek naar de popup-shade.
Ik heb deze bij Foka in Rotterdam gekocht voor de EOS350D en bevalt perfect.
De pro-versie bedekt bijna gehele achterkant van camera.
De popup-shade wordt over oculair geschoven.
Zonneklep is demontabel.


Succes,

Michael.
Ik heb er net ook 1 besteld bij delkin, want lcd schermpjes zijn bij mij geen lang leven beschoren. :oops: Heb voor de pro versie gekozen. Is die pop-up shade gemakkelijk te monteren?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Digilike schreefCOLON Ik heb er net ook 1 besteld bij delkin, want lcd schermpjes zijn bij mij geen lang leven beschoren. :oops: Heb voor de pro versie gekozen. Is die pop-up shade gemakkelijk te monteren?
Mooi, misschien dat jij me dan eens kunt vertellen wat je ermee doet dat het scherm zodanig beschadigd raakt, dat het onbruikbaar wordt. Daar ben ik al lang benieuwd naar (zie wat hoger in dit topic)!

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bij deze camera is het puur voorzorg. Bij andere schermen (bijvoorbeeld van de compactcamera) kreeg ik altijd krassen. Die zat wel in een klein tasje, waardoor het schermpje bij het erin doen vrijwel altijd tegen de rits kwam. Ach, maar dat was een goedkoper ding. Hier wil ik gewoon niets mee krijgen. Ook vind ik het niet prettig dat het originele lcd schermpje toch vettig wordt als je door de zoeker heen kijkt. Bovendien vind ik het aardig dat hier een klepje tegen de zon op zit.

Ieder z'n eigen keus, nietwaar?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Paul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:43

Ik heb er gewoon een stukje beschermfolie op geplakt. Werkt ook goed.
50D | DPP
two-tone
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 732
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 00:39
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

van het merk 'bilora' zijn er harde protectors te koop die net als de folie op het lcd geplakt worden. Zijn er voor diverse merken en types.

kosten bij ons (foto ben hofland) 14,95 de laatste keer dat ik keek.
[size=75]EOS 40d || Canon EF 50 f1.8 mkII || Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM + zonnekap || Canon Speedlite 430EX || Manfrotto 055DB+029 3weg hex qr. + 679B+Proball 308 ballhead[/size]
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

als je echt wat wilt voor weinig, neem je een plastic screenprotector voor een PDA, die knip je op maat, en door middel van statische energie "plak" je het er zo op.

Zit perfect, de LCD is beschermd tegen lichte krassen (tegen een val op een harde vloer helpt een plastic kapje ook niet meer ;)
Gebruikers-avatar
Sprenger
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:08
WoonplaatsCOLON Landsmeer

Ik heb toevallig vandaag een klein care setje gekocht met wat lensvloeistof, een blaasgalgje en toevallig ook twee vellen me dikke folie die je zelf op maat kunt knippen.
Het lijkt een beetje op de standaardfolie die bijvoorbeeld op het scherm zit als je een nieuwe mobiele telefoon koopt, alleen dan iets dikker..
Beter een kras in de folie dan op mn scherm..
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 350D | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm f3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 50mm f1.8 II | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO MACRO
[/size]
Gebruikers-avatar
Astroquicky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2006 22:26
WoonplaatsCOLON Leiden (NL) + Kortrijk (B)
CONTACTCOLON

Op www.invisibleshield.com kan je voor erg weinig geld een 'invisible shield' kopen voor lcd schermen op allerhande apparatuur (gsm's, ipods, camera's, laptops,...). Voor de meeste 2.5" LCD DSLR's betaal je $11.95 (€9.25) - klik!.

Ik heb er zelf al eentje gekocht voor m'n iPod en eentje voor de digitale compact camera van m'n zus. Werkt perfect. Het is volledig krasbestendig (tenzij je met een steakmes of iets dergelijks erop gaat zitten), en het blijft er gewoon netjes uitzien. Naar het schijnt gebruiken ze dit spul om helikopterbladen mee te bekleden...

Ik kan het je in ieder geval aanraden... Het kost quasi niets (zelfs geen verzendingskosten), heeft levenslange garantie, wordt erg snel geleverd en het werkt mijn inziens perfect.
[size=75][color=red]Groeten, Tijl[/color] - [url=http://thequicky.net]My Blog (thequicky.net)[/url]
[i][color=green][b]Canon:[/b] 30D • EF-S 17-50mm f/2.8 • 550EX[/color][/i][/size]
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

Sprenger schreefCOLONIk heb toevallig vandaag een klein care setje gekocht met wat lensvloeistof, een blaasgalgje en toevallig ook twee vellen me dikke folie die je zelf op maat kunt knippen.
Het lijkt een beetje op de standaardfolie die bijvoorbeeld op het scherm zit als je een nieuwe mobiele telefoon koopt, alleen dan iets dikker..
Beter een kras in de folie dan op mn scherm..
Ik heb laatst ook met die folie in mijn handen gestaan en het weer terug gelegd.
Ze zeggen dat je die folie lijmvrij kan verwijderen van je LCD scherm,maar ik durf het er niet op te gokken.
Misschien ben ik wel te voorzichtig met mijn camera,maar wie zegt me dat die lijm zich niet in je scherm vreet als die er lang op zit?
De hardcovers hadden ze niet meer liggen,die komen van de week binnen,ga ik hem alsnog even ophalen! :wink:

Mika.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar