Creatief geweest in photoshop (of geprobeerd te zijn :O)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ronvanzijl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2005 23:05
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Van 't weekeind maar eens wat creatiefs geprobeerd met photoshop,
maar dat valt nog helemaal niet mee voor een beginner :wink:

Het moeilijke is de overgangen van de nieuwe lagen goed te krijgen vooral met het haar is dit haast niet te doen.
Iemand nog tips hoe je dit het beste kan doen?

Dit is trouwens ook m'n eerste post op dit prachtige forum!!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=63895[/img]
Canon 30D / 70-200mm F4L / Canon Ext. 1.4 / 17-85mm F4-5,6 IS / 50mm F1,8 / Soligor tussenringen / Speedlite EX430 etc. / www.ronvanzijl.nl
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Leuk gedaan, maar als ik er naar kijk zijn er een paar dingen die me gelijk opvallen....

De 2 jongens links en rechts hebben geen verdieping in de bank gebracht, en de staande jongen in het midden wel. Dat ziet er wat raar uit. Ook hebben ze geen schaduw op de bank. Als je nopg even met een darken tool langs de randen daar gaat, lijkt er een kleine schaduw te zijn ontstaan. Dan ziet het er een stuk echter uit.
Als je naar de randen kijkt, is er een erg harde overgang tussen de achtergrond en de jongens. Ik denk dat als je hier nog even met de soften tool of in een masker met een onscherp penseel langs de randen gaat, de overgang net even natuurlijker kan worden....
Gebruikers-avatar
ronvanzijl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2005 23:05
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Ga ik nog even mee stoeien, al doende moet je het toch leren...

ThX!
Ron
Canon 30D / 70-200mm F4L / Canon Ext. 1.4 / 17-85mm F4-5,6 IS / 50mm F1,8 / Soligor tussenringen / Speedlite EX430 etc. / www.ronvanzijl.nl
keen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2006 21:55

ze zien er inderdaad een beetje opgeplakt uit :P

verder altijd erg leuk om te doen! ben benieuwd naar een eventuele update.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

In Photoshop Elements kun je ook iets met doezelaar doen, waardoor de randen verzachten en e.e.a. er minder "geplakt" uitziet. Ik weet niet of er zoiets in Photoshop bestaat, maar misschien is dit ook een tip?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Welkom!!

Ik zou het toch helemaal over doen.

Zet je camera op statief voor de bank en zet het 'model' links op de bank, selecteer een van de linkse AF punten zodat op het model scherpgesteld wordt, maak de foto.
Laat het model in het midden gaan zitten, pak het middelste AF punt en maak weer een foto zonder de stand van de camera te veranderen.
De laatste foto laat zich raden hoe die gemaakt moet worden.
Vervolgens open je de drie foto's in photoshop of ander bewerkingsprogramma en zet je ze over elkaar heen en ga je in die lagen de drie personen "tevoorschijn gummen".
Nog beter is om layer mask te gebruiken voor het zichtbaar maken van de 'drie' personen.

Succes!
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Sprenger
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:08
WoonplaatsCOLON Landsmeer

Waarom heb je er eigenlijk voor gekozen de achtergrond geheel zwart te maken?
[size=75][color=red]Canon[/color] EOS 350D | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm f3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] EF 50mm f1.8 II | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO MACRO
[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar