emailbevestiging voor camera, betrouwbaar?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
daripper
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 13:56

fireman schreefCOLONIk heb een leuke 20D gevonden voor 550 euro. En heb contact met de handelaar. Is dit betrouwbaar of kan ik het beter niet doen? (Ben er ooit ook al eens eerder in getrapt, 650 euries weg...)
Niet ten nadele van jou hoor....Maar hoe dom kan je zijn dit überhaupt te overwegen als je dit al eens eerder is overkomen!! En dan ook nog gaan klagen dat je bent opgelicht.....
Canon 350D + BG-E3 | Canon 50mm EF F/1.8 Mk II | Canon 17-55 F/2.8 IS USM |Canon 70-200mm F/4L IS USM | Sigma EF-500 DG SUPER | B+W filters
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hallo,

kom, medeforummers, niet té negatief doen, daar leert niemand iets van.
Nee, fireman, dit is serieuze oplichting.
Het zal ook wel zo zijn dat die bewuste "Brian Coleman" de bezitter van de website van die bewuste "Chronopost" is.
Het is echter NIET de echte Chronopost International.
Het ziet er dan mooi en professioneel uit, maar het blijkt dan een oplichtersbende.
Volgens mij doet de echte Chronopost International alleen maar pakket en post afhandeling.
Deze doen maar zeer beperkt de geldafhandeling (lees rembours).
Al met al is de manier die fireman beschreef een internationale gangbare manier van oplichting.
Adverteren en de afhandeling door een zogenaamde escrow maatschappij te laten doen.
Alleen is díe escrow maatschappij dan van de oplichters zelf.
Gevolg: geld kwijt en geen product.
Er zijn echter wél legitieme escrow maatschappijen.

Zeer allert blijven en zeker niet naïef, dat zou kunnen helpen om oplichting te voorkomen.
En ik vind het beschrijven ervan in een forum als dit ook een goede manier om op de hoogte te blijven.

Groet
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Gewoon doen joh. Je moet wel eens een keer durven te gokken natuurlijk. Anders koop je altijd alles te duur. :wink:

Als je in NL een cam koopt en je legt die vervolgens in een kast om hem er nooit meer uit te halen, ben je nog veel meer geld kwijt.

Nee, neem maar van mij aan. Je kunt met een gerust hart deze koop rond maken. Denk ik, tenzij er iemand op dit forum anders over denkt natuurlijk.. :roll: :lol:
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

fluppie schreefCOLONAls je toch je geld kwijt wil geef ik me nummer wel ff.
Zullen we iets moeten verzinnen dat er twee keer overgemaakt dient te worden....
:)

Maar helaas TS heeft het al door.

Peter
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik denk dat het nu wel duidelijk is naar de toppicstarter toe, dat het misschien niet erg verstandig is om te doen.
Jan van Dalen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2004 23:15
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik kan alleen maar zeggen kijk naar alle reacties hierboven ..... dus niet doen :!:
[size=75]Canon 20D en 50D en 5D MK2
Canon EF 70-200mm L USM |Canon 24-105 1:4 L USM| Canon BG-e2 grip | Canon 50m 1.8
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Jan van Dalen schreefCOLONIk kan alleen maar zeggen kijk naar alle reacties hierboven ..... dus niet doen :!:
Denk dat het wel duidelijk is zo. Dat gaf TS ook aan, dus verdere bijdragen die niet anders van strekking zijn lijken me niet nodig. Of er moeten nog meer mensen het zelfde hieroverheen willen plassen...
@TS, je kunt eventueel een slotje aanvragen als er toch niets nuttigs meer bijkomt.

Groeten Sarpa
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar