EOS Kroeg deel IV: The Cocktailbar

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

@ssie schreefCOLON
Soron schreefCOLONooooohwwww....

Sorry, nog niet helemaal wakker.. :oops:
Had je het wel geweten als je wel wakker was dan?? ;-)
....... Nee, ik kom daar dus nooit.

Ooooh, mag ik misschien goed sterk bakkie koffie ofzo... Ik ben alles behalve productief vandaag.. :?
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Wat is het toch de laatste tijd op dit forum zeg.
Ik heb de indruk dat iedereen maar op elkaar loopt te vitten, maar nog erger, dat mensen te snel flink aangebrand zijn over het een of het ander.
Wat voor mij ooit als een leuk forum leek lijkt nu meer een verzamelplaats voor kleuters.
Zelf vind ik wel dat er best wel eens een stevige discussie gevoerd mag worden, daar is mijnsinziens een forum ook voor, maar dan staat er al snel de melding "dit is off-topic".
Maar nog erger: Er wordt soms veel te snel een slotje op een topic gegooit.

Is dit de bedoeling van een forum?
Het spijt me maar ik moet mijn frustaties ook wel eens kwijt. ....
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Yeah donderdag fotonica awards op school .

Er waren 5 catogorien waar aan je mee kon doen.
Ik heb aan de catogorien, beste nieuwkomer, portret, panorama en vrije opdracht mee gedaan.

Morgen krijgen we te horen wie er genomineert zijn.
Ik laat het jullie weten of ik ook genomineert sta ( stiekem hoop ik van wel ) :wink:

Anders is het jammer maar helaas :lol:
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

@Thoon,

Natuurlijk! een forum is een discussie plek, iedereen heeft haar of zijn mening en dat kan nooit allemaal gelijk zijn.

Een stevige discussie moet niet zo'n probleem zijn, ware het niet dat er mensen zijn die het persoonlijk gaan spelen, of zo weten te brengen dat het voor andere mensen totaal niet meer gezellig wordt, die mensen voelen zich dan diep geraakt of onbegrepen en dan kom je er nooit uit. Een topic vol verwijten zit niemand op te wachten, dat kun je beter per pb doen zonder dat het halve forum mee zit te lezen.

Daarom moet er soms ingegrepen worden, bijvoorbeeld door een slotje
Dit kan zijn omdat de crew het beter vind of omdat de TS het aangeeft.

Off-topic, ook hierin komt het voor dat mensen opmerkingen maken die als een tang op een varken slaan, sommigen ook weer ondoordacht en (te) persoonlijk, als je een vraag hebt over een groothoeklens en op de volgende 10 pagina's verder over de parings drang van de west-brutopiaanse brulkikker gaat, zou ik het ook niet fijn vinden. Ik heb immers al gelezen hoe de kikker in kwestie paart, maar nog niet welke lens nu het beste bij me past.

Een verzamelplaats voor kleuters.... hmm. Zo zie ik het zelf nog niet, maar als je dat zo vind, doe dan je best om het te verbeteren. Er heeft een maand lang een advertentie voor moderators op het forum gestaan. In plaats van mopperen kun je ook de handen uit de mouwen steken in een poging het voor jou en anderen gezelliger te maken.

Ten laatste wil ik even opmerken dat je nooit alle gebruikers gelukkig kunt maken en houden.... iedereen doet zijn of haar best en met elkaar maken we er het beste van.

No offense taken, also not given.... :wink:


@Leeuwtje: Kunnen we de genomineerden ergens online terugzien?
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Nee dat helaas niet, er komen geloof ik wel foto's te staan van de winnaars op www.rocfriesepoort.nl mja dat duurd nog wel ff
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Thoon_Loque schreefCOLONWat is het toch de laatste tijd op dit forum zeg.
Ik heb de indruk dat iedereen maar op elkaar loopt te vitten, maar nog erger, dat mensen te snel flink aangebrand zijn over het een of het ander.
Wat voor mij ooit als een leuk forum leek lijkt nu meer een verzamelplaats voor kleuters.
Zelf vind ik wel dat er best wel eens een stevige discussie gevoerd mag worden, daar is mijnsinziens een forum ook voor, maar dan staat er al snel de melding "dit is off-topic".
Maar nog erger: Er wordt soms veel te snel een slotje op een topic gegooit.

Is dit de bedoeling van een forum?
Het spijt me maar ik moet mijn frustaties ook wel eens kwijt. ....
Alhoewel bepaalde mensen misschien denken/vinden dat dit niet thuis hoort in de kroeg, reageer ik toch...
Volgens mij is het forum inmiddels zo groot gegroeid dat alle leden samen een goed afspiegeling is van de Nederlandsche bevolking.
Niet iedereen kan goed met iedereen overweg en de ene is communicatief beter dan de andere.
Kan je je de spotjes op de radio nog herinneren over "een kort lontje"?
Ik denk dat ook dat hier zo af en toe voorkomt...

Daar moet je dan ook mee omgaan zoals je in het dagelijks leven er ook mee om gaat.
Je mag best van mij weten dat ik op bepaalde reacties bewust niet reageer of juist wel. Op sommige foto's/mensen reageer ik ook niet en op andere juist weer wel. Mij zie je bijvoorbeeld bijna nooit in WID, Sport, Voertuigen, Reizen/vakantie, noem maar op... Puur omdat het me niet boeit en mensen die het wel boeit daar niet mee lastig wil vallen...

Verder bevalt mij het forum tot nu toe heel erg, het heeft z'n ups en downs, vind ik. Maar dat maakt wel dat het forum leeft...

Da's mijn gevoel...
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

en nu weer ff wat leuks ;)

Whattheduck nr. 125

Ik vind hem super :D
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Hehehe, ahhh nu begrijp ik het! Het ligt niet aan mij, het ligt aan mijn onderwerpen!
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ook al heeft dit niks met fotografie te maken is het onderstaande misschien toch wel belangrijk om 'ns door te lezen!
Ik kreeg nl. van iemand van het Ambulancepersoneel de volgende tip:

Omdat het vaak heel lang duurt voordat familie op de hoogte wordt gebracht dat er iemand, een familielid of i.d., door een ongeval in het ziekenhuis ligt, kan dit tot grote problemen leiden.

Doordat iemand heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, het slachtoffer een GSM bij zich heeft, maar dat deze GSM vaak volstaat met telefoonnummers, is het vaak voor het Urgentiepersoneel niet duidelijk welke persoon te contacteren. (is ook al eens op het nieuws geweest).

Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.
Daarom wordt voorgesteld dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.
"ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.
Vanaf dan weten dus de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... Steeds wie ze moeten contacteren. Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,...

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.
Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM.

Maar het is maar een idee hoor.
Laatst gewijzigd door 1 op Thoon_Loque, in totaal 16 keer gewijzigd.
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Uhm dit is allang bekend is al vaker op het nieuws geweest :wink:
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Aah... twas voor mij nieuw. En omdat ik ook al sinds mijn jeugd geen talisman meer draag, maar wel altijd mijn mobieltje bij me heb, vond ik het wel een slim idee.
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Is het idd ook mja , vader en moeder en thuis vind ik wel genoeg eigenlijk :lol:
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Leeuwtje schreefCOLONIs het idd ook mja , vader en moeder en thuis vind ik wel genoeg eigenlijk :lol:
En hier dan??? Straks vraagt iedereen zich af waar je bent, terwijl je dat even via je mobieltje had kunnen laten weten dat je ff een tijdje off-topic bent door een klein ongelukje ofzo.

Geldt voor iedereen natuurlijk en niet speciaal voor Talitha :wink:
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Ik dat dat voor iedereen geld maar ik vind dat wel genoeg :wink:
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Sweeeet! 8) Klasgenoot belde me net. Hij weet misschien een betaalde fotoklus voor me. Gegevens zijn doorgespeeld. Ben benieuwd.... :)
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Zorron ga je straks een boekje uitgeven met quotes van onze Theo Klos? Wordt hij misschien nog wel netzo beroemd als cruyf met zijn uitspraken.

Hoe ging die ook alweer, die met de Kl*te foto?
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Soron schreefCOLONSweeeet! 8) Klasgenoot belde me net. Hij weet misschien een betaalde fotoklus voor me. Gegevens zijn doorgespeeld. Ben benieuwd.... :)
haha vet grappig dat had ik dus een week terug ook, werd zei gevraagt voor een bruidsreportage maar toen dacht ze die talitha heeft ff wat meer ervaring enzo met fotograferen dus werd ik gevraagt.

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik 2 dagen achter elkaar dan een bruidreportage heb
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Eerste mazzeltje van het jaar. Zojuist in de stapel een ooit verkeerd aangeschaft Tiffen UV-filter gekocht. Laat ik daar nou net twee weken geleden een lens voor gekocht hebben. Scheelt weer 4 tientjes
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Volgens mij zitten velen in een winterdepressie... wat een vervelende/negatieve topics/reacties lees ik de laatste tjid... Jammer! :cry:

't wordt tijd dat iedereen snel weer foto's gaat maken... ik moet nog even wachten tot zondag... Heb er erg veel zin in, zeker gezien die gigantische opkomst... :lol:
Even koffie drinken en met iedereen kennis maken/handjes schudden en dan snel met een heel klein groepje de dierentuin onveilig maken :!:
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

jep... groepje werd mij te groot...

Maar je moet gewoon van elke dag iets nuttigs maken
- zon -> hup naar buiten
- regen -> achterstallige foto's bewerken en verheugen op zon

wachten op inspiratie werkt niet... je moet er naar op zoek gaan
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar