Portfolio maken maar hoe??

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fearless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2005 10:57
WoonplaatsCOLON Gorinchem
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Langzaam aan begint mijn fotocollectie uit te breiden en steeds meer mensen weten dat ik deze hobby beoefen. Steeds vaker krijg ik een vraag van "joh laat is wat zien" Dan laat ik ze zien met als gevolg dat iedereen er met zijn vette vinger aan zit :twisted: en ik die het niet leuk en representatief vind om zo wat losse foto's te laten zien waar ik trots op ben. :lol:

Nu wil ik dus een portfolio gaan maken maar weet niet precies hoe...Over een aantal maande hoop ik een website te hebben maar ik wil ook iets tastbaars, in de vorm van een boek of een map met insteekhoezen. Er moet ook A3 formaat in passen.

Mijn vraag hoe doen jullie dat of hoe zou je het doen? Iemand die mij wil helpen met ideeen. Vertel ze maar!!!

Groetjes,

Jessica 8)
Neem een kijkje op:
[color=red][url]http://www.js-photography.nl[/url][/color] (is in onderhoud)
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Ik heb niets op fotopapier staan, ik zet een aantal op de site en de rest op DVD en wanneer ze iets willen zien doe ik de dvd in laptop of DVDspeler.

maar een ander zal ze misschien wel afdrukken en in een album stoppen.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Je zou een boek digitaal af kunnen laten drukken, heb ik ook gedaan met mijn macro-foto's, ziet er best goed uit.
Kijk eens op D-foto.nl, leuke software en niet zo duur, kwaliteit is niet slecht.
Fotograferen is kijken niet klikken.
fireblade

Hallo,

Je kan ook via www.camera.nl een fotoalbum laten maken. Binnen 2 dagen levering en een mooie kwaliteit. Je kan kiezen in aantal foto's of grootte van de bladen. Zie http://onlinealbumservice.camera.nl/
Daar hebben ze ook de software hoe je dat moet maken.
Misschien is het wat voor je.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

fireblade schreefCOLONJe kan ook via www.camera.nl een fotoalbum laten maken.
Dat kan, maar een portfolio houdt je het best up-to-date. Met een voorgedrukt album ben je veel minder flexibel dan bijvoorbeeld met showmappen.

Ik heb gekozen voor een showmap van Rillstab, kost niet extreem veel en verkrijgbaar bij de lokale boekhandel. Er zitten kunstoffen A4 insteekhoezen in en daar ben ik uiteindelijk toch het meest mee op pad. Ze zijn er ook in A3 formaat. Desnoods verkrijgbaar hier.

Ik zou overigens niet snel opteren voor een A3 formaat. De meeste fotos zijn op 20x30 prima al optimaal te beoordelen - groter wordt alleen lastig. Verder vind ik dat je beter iedere hoes helemaal vol kunt hebben dan dat er ergens een 20x30 in een A3 hoes steekt.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

heb zelf een album van Henzo. Ook een systeem met losse blade A4 formaat. Foto's van 30 x 20 passen ook en ik heb er ook vellen inzitten voor 18 x 13 foto's.

Voordeel is dat het allemaal uitneembaar is. Kom je plaats tekort; velletje erbij. Een leeg vel erin? Eruit met dat ding. Kortom hij is altijd gevuld.

Tuurlijk kan het allemaal nog veel netter, want de foto's zitten nou eenmaal in een insteekhoes, maar dan worden de kosten ook veel duurder.

Ik vind het makkelijk om werk te laten zien, als ik echt ergens voor gevraagd wordt en werk mee zou moeten nemen, dan doe ik het denk ik wel anders, maar om vaak mee te nemen lijkt mij dit het makkelijkst.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Ik heb zelf een rillstab A3 met daarin zwart A3 papier waarop ik netjes de foto's 20x30 opgeplakt heb. 20x30 in een A4 rillstab vond ik niet mooi omdat 20x30 net iets groter is dan A4 en er net een randje uitsteekt. Daarnaast heb ik onder elke foto wat info staan en dan kwam allemaal wat beter uit. De map ligt standaard achterin me auto dus altijd bij de hand.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

myrddin schreefCOLONIk heb zelf een rillstab A3 met daarin zwart A3 papier waarop ik netjes de foto's 20x30 opgeplakt heb.
Da's eigenlijk best een goed idee - alleen wordt dubbelzijdig gebruik al snel te dik vermoed ik?
Gebruikers-avatar
fearless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2005 10:57
WoonplaatsCOLON Gorinchem
CONTACTCOLON

Dank jullie voor de reacties. Ik denk dat ik toch ga mey iets als uitneembare vellen. Ik ga is rondneuzen ik heb ideeen genoeg nu.

Groetjes Jessica 8)
Neem een kijkje op:
[color=red][url]http://www.js-photography.nl[/url][/color] (is in onderhoud)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar