Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Maar je foto's lijken mij over het algemeen niet helemaal scherp en bij de laatste foto zie je zelfs de bewegingsonscherpte van de mensen op de achtergrond. Ik geloof kortere sluitertijd nemen is dan de oplossing. Ik ben ook nog maar net van de automaat af
Groeten,
Edwin
Perfect freedom is reserved for the man who lives by his own work, and in that work does what he wants to do.
Van wat ik begrepen heb was het aanwezige licht zeer slecht daar.
Dat de mensen op de achtergrond onscherp zijn is bij dit soort foto's totaal niet van belang.
Het gaat erom dat het onderwerp waar het overgaat scherp is.
Jeroen*meg2 schreefCOLONVan wat ik begrepen heb was het aanwezige licht zeer slecht daar.
Dat de mensen op de achtergrond onscherp zijn is bij dit soort foto's totaal niet van belang.
Het gaat erom dat het onderwerp waar het overgaat scherp is.
Leuke foto van Raymond zijn Coupé trouwens
idd
licht was een DRAMA ,zeker hal II
Kortere sluiter gaat alleen maar donkere plaatjes opleveren!
Jay schreefCOLON
idd
licht was een DRAMA ,zeker hal II
Kortere sluiter gaat alleen maar donkere plaatjes opleveren!
Is het niet makkelijker om onderbelichte foto's lichter te maken dan de onscherpte van de bewegende mensen weg te werken? Ik vraag dit om te leren aangezien ik nu,sinds een week van de automatische stand af ben en graag mijn technieken wil leren kennen.
Afweging zou dan in mijn geval zijn, wat is in zo'n situatie belangrijker, licht of scherpte?
Perfect freedom is reserved for the man who lives by his own work, and in that work does what he wants to do.
ik ben er ook geweest en vond het ook zeer slecht belicht.
en het is trouwens explosive car tuning ipv european tuning show.
waarschijnlijk heb je zonder draadontspanner gewerkt want ik vind ze niet echt scherp.en mischien wat meer details,want vind dit meer gewone shots.dus mischien iets verder kijken voor een goede compositie zoals 2 en 6 want die spreken me nog het meest aan.
je hebt gelijk, het is Explosive, vroeger in de RAI heette het European...
idd, geen draadontspanner, zijn foto's zonder statief gemaakt, ben van de jaarbeurs anders goed licht gewend. maar dat is zeker iets wat ik voor de volgende keer wel standaard mee ga nemen.
Een Tokina 12-24 F/4. Doordat je met een relatief korte focuslengte werkt heb je ook minder snel last van bewegingsonscherpte. Maar voordat ik die lens had lukte het ook prima met m'n 28-105 hoor
ISO 800 heb je meestal wel nodig.
En voor de rest is het eigenlijk (zoals met de meeste soorten fotografie) gewoon oefenen en experimenteren.
In maart staat mijn auto weer een heel weekend op 100% tuning in Gent dus dan kan ik weer genoeg spelen
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Frevo schreefCOLONEen Tokina 12-24 F/4. Doordat je met een relatief korte focuslengte werkt heb je ook minder snel last van bewegingsonscherpte. Maar voordat ik die lens had lukte het ook prima met m'n 28-105 hoor
ISO 800 heb je meestal wel nodig.
En voor de rest is het eigenlijk (zoals met de meeste soorten fotografie) gewoon oefenen en experimenteren.
In maart staat mijn auto weer een heel weekend op 100% tuning in Gent dus dan kan ik weer genoeg spelen
als het goed is aanwezig met de club dacht, kan ook zijn dat we een dagje gingen kijken... ff nakijken!!
maar 12-24 is mij te groothoek, is voor bepaalde shots leuk maar gaat erg gauw vervelen (iig bij mij).
een 28-105 is mooi, maar dan is de 18-28 bereik weer weg... *zucht*