Bestandsnummering Canon 30D.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Hallo,

Na reparatie van mijn Canon EOS 30D welke onder garantie is uitgevoerd door Canon is er iets mis met de nummering van de opnames.

Ik had mijn bestandsnummering op continu staan en mijn laatste opname was genummerd 100-0287. Nu ik mijn camera terug heb heeft de eerste foto die ik maakte het nummer 899-9974.

Volgens de gebruiksaanwijzing zou ik dit met Menu > Bestandsnummer > Auto reset moeten kunnen corrigeren maar dit lukt niet. De volgende foto heeft dan nummer 900-0001. Dit effect valt onder de optie M- reset.

Weet iemand hoe ik mijn camera weer kan laten doortellen vanaf mijn laatste zelf genomen opname.

Groetjes Henk.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Weet je zeker dat je je eigen cam terug hebt gekregen :? ?
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ik had dit draadje al gevonden met de zoekfunctie.

Ik heb dit op mijn toestel gecontroleerd maar daar staat de nummering volgens mij goed. Zie schermafbeelding.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Capelle 1 schreefCOLONWeet je zeker dat je je eigen cam terug hebt gekregen :? ?
Het serienummer klopt. En ik heb verder geen reden tot twijfel of het mijn eigen toestel is.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Hallo allemaal,

Ik heb ETBASS, de firma die de reparaties voor Canon verzorgt en waar mijn camera ook is gerepareerd, ook mijn probleem met de bestandsnummering voorgelegd.

Hun antwoord is letterlijk;

Goedemorgen,

Dit kan veroorzaakt zijn doordat de technicus uw toestel heeft getest met zijn eigen test card.
Het is helaas niet mogelijk om de nummering terug te zetten.
Wat misschien wel mogelijk is, dat als u uw card formateerd, dat de nummering weer bij 0 begin.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Ik vind dit ronduit een slechte service. Zijn er meer mensen die hier negatieve ervaringen mee hebben?

Henk.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ik formateer mijn kaartjes altijd en de nummering gaat gewoon door hoor. Het verhaal over kaartjes met een hoger numer klopt wel. toen ik mijn 30D kocht en daar een kaart van mijn 300d instopte had ik ineens al veel foto's gemaakt.

groeten,

gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar