RSI=AUW

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

"De klachten verschillen per persoon. Ook kunnen de klachten van een lichaamsdeel naar een ander verhuizen."

Dus denk inderdaad dat per persoon de "vatbaarheid voor RSI" anders is.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

marx schreefCOLONhmm, ben zelf al meer dan 10 jaar ICt-er en zit meer dan 8uur per dag zakelijk achter de pc, en thuis nog eens.

RSI nog nooit last van gehad.... en dan zijn mijn werkhoudingen lang niet altijd ideaal.
Zijn sommige personen hier minder vatbaar voor dan anderen???
Heb zelf ook nooit last gehad en heb meer achter een toetsenbord gezeten dan achter een pilsje :lol:
Heel belangrijk is volgens mij dat je ontspannen bezig bent.
Ik heb in grote organisaties gewerkt en mij viel op dat bij ongezonde werkdruk (reorganisaties en minder functioneren) er meer RSI-klachten kwamen.
(Waarmee ik beslist niet wil suggereren dat het geen echte klachten zijn)

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
CanongLas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 418
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2007 23:22

boels069 schreefCOLON KNIP
Ik heb in grote organisaties gewerkt en mij viel op dat bij ongezonde werkdruk (reorganisaties en minder functioneren) er meer RSI-klachten kwamen.
(Waarmee ik beslist niet wil suggereren dat het geen echte klachten zijn)

Jan
Is ook niet raar. Stress zorgt al snel voor een verkrampte houding. Dat geeft een slechtere werkhouding en dat geeft meer klachten.
Met vriendelijke groet.
CanongLas
Gebruikers-avatar
stuiter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 16:13
WoonplaatsCOLON Tilburg

Iedereen super bedankt voor de tips!

Ik heb een tekentablet op t moment, maar is gewoon ontzettend wennen, t photoshoppen gaat nie al te vlug :? Maar ik pak mn muis niet meer.

Daarbij is mijn stoel niet goed, moet een goeie bureaustoel hebben (als iemand nog een adresje weet voor een goedkope 2e-handsje???)
en ik moet mijn toetsenbord hoger leggen (ligt nu op zo'n schuif)
Daarbij zit ik nu minder lang achter de computer, als ik ook maar een klein pijntje voel ga k er gewoon achteruit...

Maar nogmaals bedankt! Ik ga kijken wat ik ermee kan doen :D

Groetjes, Fanny
*It's a free world we're living in, so what I say is my opinion, not necessarily yours*
ARTifact
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2007 20:32
WoonplaatsCOLON Bloemendaal

ikea heeft goede bureaustoelen, niet al te duur en heel ergonomisch.
ik heb zelf de Klappe en het is heerlijk om alles in te kunnen stellen, alleen jammer dat hij niet van leer is.
- 350d+grip - 8mm/3.5 - 17-70/2.8-4.5 - 50/1.8 - 70-200L/2.8[color=red]L[/color] - 430EX
http://artifact1.deviantart.com/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar