Koffie iemand?

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Damon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 22:56
WoonplaatsCOLON Westervoort
CONTACTCOLON

De beoordeling of een foto al dan niet showcase waardig is vind ik zeer lastig en veiligheids halve zet ik mijn foto's dan ook het liefst in testcase, maar nu waag ik de gok maar eens met een lekker vers bakje koffie..

Afbeelding

Als ik fout gegokt heb kan die dan naar tc verplaatst worden? thx
fireblade

Hele mooie sfeervolle plaat. Krijg nu wel trek in verse koffie. :lol: :lol: :lol:

Gr. Chris
COZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2007 12:51
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik had er een andere beker voor gekozen. Eentje waar geen tea en chocolate opstaat. Beetje raar als je koffie wil symboliseren.
Canon 350d + Canon BG-E3 Grip + Canon EF 50/1.8 + Sigma 70-200 F2.8 APO DG + Canon 18-55 3.5/5.6 + Vosonic VP2160 40gb

http://www.cosmovloedbeld.nl - http://www.roarezine.com http://www.festivalinfo.nl
http://www.fileunder.nl
Damon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 22:56
WoonplaatsCOLON Westervoort
CONTACTCOLON

COZ schreefCOLONIk had er een andere beker voor gekozen. Eentje waar geen tea en chocolate opstaat. Beetje raar als je koffie wil symboliseren.
Hahaha misschien ja, maar voor deze shoot wilde ik een oranje/gele beker gebruiken en dit is de enige die ik had daarvoor.
Damon
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Damon,

Sfeervol plaatje hoor met een naar mijn mening leuke compositie en goede belichting. Ga zo door en niet zo bescheiden wezen hoor.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
FredB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2006 15:49
WoonplaatsCOLON Rhoon

Behalve, de tea en choco opschriften (zoals eerder vermeld), vind ik het wel een behoorlijk geslaagde en sfeervolle plaat. Naar mijn mening zeker wel showcase waardig.

Groetjes,
Fred.
- EOS 350D en wat standaard glaswerk. Rest komt nog (hoop ik).
Gebruikers-avatar
Xeor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006 21:04
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Showcase waardig!
Zeker een sfeervol plaatje zeg! Heb je trouwens recht van voren ingeflitst?? Zie namelijk een klein wit verticaal streepje ( onder ' Tea ' ).

Groeten Alex
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | Canon 50mm F1.8 II | Sigma 70-300mm Apo Macro | Sandisk II 1gb | Sandisk 256mb | Crumpler: The Puppet | Vanguard VT 300 statief |
[url=http://vision-designs.nl/]Vision - Designs[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Paul79
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2005 16:17
WoonplaatsCOLON Goes
CONTACTCOLON

Ik vind het niet zo heel bijzonder. Je hebt een rare witbalans. Ik heb namelijk nog nooit groene koffiebonen gezien. En de beker werkt inderdaad niet helemaal lekker mee.
FotoGraaf Van Bueren
Damon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 22:56
WoonplaatsCOLON Westervoort
CONTACTCOLON

Nee niet geflitst op deze foto, dat witte zal wel van de lamp komen denk ik.

Damon
Laatst gewijzigd door 1 op Damon, in totaal 15 keer gewijzigd.
Damon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 22:56
WoonplaatsCOLON Westervoort
CONTACTCOLON

Paul79 schreefCOLONIk vind het niet zo heel bijzonder. Je hebt een rare witbalans. Ik heb namelijk nog nooit groene koffiebonen gezien. En de beker werkt inderdaad niet helemaal lekker mee.
:shock:
Waar zie jij groene bonen? Ik wil ze ook zien, want bij mij zijn ze bruin/goudachtig als je ze misschien even voor me wil aanwijzen??? (of callibreer je scherm even goed)

Dat je het weinig vind is geen probleem, maar zeg dan wat er in jouw optiek mis is met het plaatje. De witbalance is geen issue, want dat is door de softgold reflector sowieso niet meer zo erg van toepassing op dit beeld en ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt :)

Groet Damon
Laatst gewijzigd door 1 op Damon, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik vind dat je mensen die de moeite nemen om jouw foto te bekijken, en een reactie geven, wel iets meer respect mag geven.

Dat je het daar niet mee eens bent ok, maar dan hoef je niet allemaal rare dingen gaan roepen.
Damon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 22:56
WoonplaatsCOLON Westervoort
CONTACTCOLON

4Runner schreefCOLONIk vind dat je mensen die de moeite nemen om jouw foto te bekijken, en een reactie geven, wel iets meer respect mag geven.

Dat je het daar niet mee eens bent ok, maar dan hoef je niet allemaal rare dingen gaan roepen.
Als iemand mijn foto bekritiseert danwel positief of negatief maakt voor mij niet uit kwa respect. Iedereen verdient dat en kan dat van me krijgen. Als echter iemand een negatieve kritische uitlating heeft en daar vervolgens geen beargumentering aan geeft, iets roept wat niet klopt en door zijn manier van schrijven op de man lijkt te spelen (groene bonen + het stukje over de beker? bv) reageer ik daar op.

Als hij nou de zaak iets genuanceerder had geschreven zoals bv.

Hoe had je de witbalance staan, want hier komen de bonen nogal groen over. Tevens vind ik dat de beker inderdaad niet helemaal bij dit beeld past door de opdruk.

Had ik al heel anders gereageerd, maar zoals hij het heeft geschreven komt het mij te neerbuigend over en daar kan ik niet tegen tot mijn spijt. Het getuigt ook niet van respect jegens de fotograaf (iets wat ik vaker bij deze poster ben tegengekomen op het forum).

Natuurlijk was het slimmer geweest om hierop niet te reageren, maar anderzijds laat ik dit soort zaken ook niet zonder slag of stoot over me heen komen.

Ik respecteer iedereen en iedereen kan en mag kritiek leveren, maar dan wel op een normale manier.

Groet Damon
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik vind de foto wat te warm. Op zich past warmte bij het onderwerp, maar ik vind het te veel. De beker is een kwestie van smaak, maar als je er naar kijkt springt vooral het woordje Tea er uit. Daarna zie je ook wel dat er nog andere dingen op staan, maar door de wijze waarop de beker is gezet lees ik Tea en zie ik Coffee.

Daarnaast zie ik nog een zwarte vlek (schaduw?) aan de rechter bovenkant van de beker zitten die niet lekker kijkt.

Goede poging, maar op details kan 'ie nog beter, denk ik.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Damon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 22:56
WoonplaatsCOLON Westervoort
CONTACTCOLON

Joop schreefCOLONIk vind de foto wat te warm. Op zich past warmte bij het onderwerp, maar ik vind het te veel. De beker is een kwestie van smaak, maar als je er naar kijkt springt vooral het woordje Tea er uit. Daarna zie je ook wel dat er nog andere dingen op staan, maar door de wijze waarop de beker is gezet lees ik Tea en zie ik Coffee.

Daarnaast zie ik nog een zwarte vlek (schaduw?) aan de rechter bovenkant van de beker zitten die niet lekker kijkt.

Goede poging, maar op details kan 'ie nog beter, denk ik.
Dank je Joop :)

Ik zal de volgende keer beter opletten hoe ik de beker plaats. Hij staat idd een beetje fout gedraait, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik bij dit shot meer met het licht bezig was dan met de compositie, omdat ik die wel aardig vond.. Alleen die text he ;)

Die vlek zou idd schaduwval zijn, misschien dat ik daar met ps nog wat aan kan doen. Niet dat het echt een grote stoorzender is, maar echt mooi is het ook niet.

Ik neem je comment mee als guideline ook voor als ik weer met zoiets ga experimenteren :)
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Paul79 schreefCOLONIk vind het niet zo heel bijzonder. Je hebt een rare witbalans. Ik heb namelijk nog nooit groene koffiebonen gezien. En de beker werkt inderdaad niet helemaal lekker mee.
Waar zie jij die groene bonen? Ik zie alleen maar bruine koffiebonen.

Over de foto kan ik zeer kort zijn: Mooie warme plaat.
Zeker showcase-waardig.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Goede sfeervolle foto. Wel had ik denk ik een ruimere uitsnede mooier gevonden. En even over het groen; geen groene bonen, maar er lijkt wel degelijk een groenzweem over je foto te zitten die de bonen, kop en pot een groene vleug geven.

mvg,
Frank
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Hier zie ik ook een groenzweem.
Wat voor licht had je? Gemengd? TL?

Ook in foto's met een softgold reflector is je witbalans van belang...

Verder aardige plaat, aardige compo, lelijke beker. Maar dat is geen nieuws. ;) En een beetje warm mag de kleur best wezen in zo'n plaat.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar