kan je je camera verzekeren

ModeratorCOLON Global Moderators

labby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2004 08:44
WoonplaatsCOLON brabant

Dames en heren,

Graag nog even jullie mening.

Een paar maanden geleden heb ik mij dus laten verzekeren voor mijn camera en spullen.
De verzekeringsadviseur zei me toen; voor 45 euries ben je tot een max. van 4.500 euro verzekerd tegen alles, zelfs als ie uit je handen valt.
Dus ik die verzekering afgesloten .. de zgn. buitenhuisdekking van Fortis.

Nu loopt deze totale verzekering dus dit jaar af en ging ik naar hem toe om te kijken of we misschien niet een andere verzekering moeten nemen (altijd kijken waar je voordeel ligt toch ?)
Tijdens het berekenen kwamen we echter op een veel hoger bedrag aan kostbaarhedenverzekering (ongeveer 120 euro) dan dat ik nu bij Fortis betaal.
Hij verklaart dat als volgt;

de buitenhuisdekking die we nu hebben keert alleen de dagwaarde uit mocht ik schade hebben aan mijn camera of iets dergelijks, tot een max. van 4.200 euro (ongeveer).
Vervolgens zei hij; bij een kostbaarhedenverzekering verzeker je gewoon het bedrag aan nieuwwaarde dmv aankoopbewijzen of taxatierapport. Gaat er iets mis, dan krijg jij de nieuwwaarde uitgekeerd.

Maar ik lees hier van verschillende personen dat zij wel een kostbaarhedenverzekering hebben voor veel minder geld en dat die de eerste drie jaar op basis van nieuwwaarde uitkeert en daarna op basis van dagwaarde.

Ik heb mijn verzekeringsadviseur hiermee benadert en hij zegt dat dat niet kan .. dat degene die zo weinig betalen voor hun kostbaarheden feitelijk alleen uitgekeerd gaan krijgen op basis van dagwaarde. Ik durf dit dus in twijfel te trekken maar ik zou ook graag horen wat jullie ervan denken, aangezien jullie zelf zo'n verzekering hebben.
Eigenlijk vind ik het ook belachelijk dat hij me in de eerste plaats dus op mijn vraag om een kostbaarhedenverzekering dus iets anders heeft laten afsluiten ...

Ik hoop van jullie je mening te horen.

Groetjes Sjanny
Eos 350D; 18-55 kitlens; canon EF 50 F1.8 II; canon 38-76 F4.5; canon 80-200 F4.5; sigma 17-70 F2.8-4.5; canon speedlite 430EX;Batterygrip canon.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Labby, Jouw vraag is ondew gesneeuwd. Ik zie hem nu pas. mogelijk is mijn antwoord nu overbodig maar wil het toch geven. waarschijnlijk hebben andere lezers daar nog iets aan.
Mijn apparatuur is verzekers als aanvulling op de inboedelverzekering.
verzekerd bedrag: € 4300,00
Eigen risico: € 50,00
Dekking: wereld tegen nieuwwaarde
Maatschappij: allianz
Premie: € 86,00/jr.

Ze moeten voor dit geld wel veel werk doen want alle wijzigingen in mijn pakket fotoapparatuur geef ik consequent door. En dan volgt weer een polis wijziging. Maar dit is veel goedkoper en beter dan de fototoestel verzekering van de vakhandel. Enkele kleine dingen kunnen nog wel mee op de doorlopende reisverz. Maar daar maak ik zo weinig mogelijk gebruik van. bij mij verzekering is de apparatuur zelfs verzekerd als ik met mijn fiets val en dan beschadigd is.

groeten,

Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

cornelus079 schreefCOLON Eigen risico: € 50,00
Dekking: wereld tegen nieuwwaarde
Maatschappij: allianz
Premie: € 86,00/jr.
Ik kan dit bevestigen. Ik heb ook deze.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Edge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 15:48
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Ik heb meteen bij aankoop mijn body en kitlens laten meeverzekeren. Dit kostte me 45 euro, en daarvoor kreeg ik 3 jaar garantie ipv 1 jaar, en verzekering tegen diefstal, schade (door mij of een ander veroorzaakt) en anything in between. En als er wat zou gebeuren krijg ik de nieuwwaarde terug. Vind ik voor zijn prijs wel een mooie verzekering, enige nadeel is dat nieuwe lenzen straks niet meeverzekerd zijn, maar dat zie ik tegen die tijd dan wel weer.
[size=75]Canon [color=#006699] EOS 350D[/color] | Canon [color=#006699]EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 II[/color] | Canon [color=#006699]EF 50mm f/1.8 II[/color][/size]
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Niemand ervaring met de "hobby verzekering"van de Europeesche ?

Mijn inboedelverzekeraar (FBTO) bied zover ik nu kan vinden geen aanvullende kostbaarheden verzekering.. :cry:
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLONNiemand ervaring met de "hobby verzekering"van de Europeesche ?

Mijn inboedelverzekeraar (FBTO) bied zover ik nu kan vinden geen aanvullende kostbaarheden verzekering.. :cry:
Bel voor de zekerheid FBTO eens op. Ik kon het in eerste instantie ook niet vinden bij Allianz.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

C@sp@r schreefCOLON Bel voor de zekerheid FBTO eens op...............
Net een mailtje aan hen gedicht..

Verder bieden vele (de net eerder genoemde) aanvullende garantie van de firma Actua, loopttijd max 3 jaar. Op zich een net pakketje, ik heb mijn body er zo mee verzekerd.
In de analoge tijd had ik dit lopen via de Europeesche, maar die dekken veel minder dan het 3 jaren plan.
Doen Konijnenberg en Camera Expres iets aan dit soort verzkereingen ? Ook daar weer weinig te vinden op hun site en CE heeft nog niet gereageerd om een mailtje van mij..
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLON
C@sp@r schreefCOLON Bel voor de zekerheid FBTO eens op...............
Net een mailtje aan hen gedicht..
Ik heb even voor je mee ge(zocht)dacht.....op blz;
http://www.fbto.nl/fbto/trinicom/linkpr ... dSwitch=24
vul je kostbaarheden in, en krijg je het volgende antwoordt;

FBTO heeft geen mogelijkheden tot het verzekeren van kostbare spullen.
U kunt hiervoor terecht bij Centraal Beheer te Apeldoorn, telefoonnummer (055) 57 99 111.

Helaas dus.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

C@sp@r schreefCOLON FBTO heeft geen mogelijkheden tot het verzekeren van kostbare spullen.
U kunt hiervoor terecht bij Centraal Beheer te Apeldoorn, telefoonnummer (055) 57 99 111.
Inmiddels gedaan en een offerte ontvangen (geen helaas), €36 voor €3000 aan waarde. De folder vermeldt "bij geval van diefstal, beschadiging en verlies"
Echter geen helderheid in de folder over wat je uitgekeerd krijgt en wat de kleine lettertjes zijn.
Morgen maar weer ff bellen voor de echte voorwaarden (of heeft iemand een polisblad met kleine lettertjes beschikbaar ?)
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Edge schreefCOLONIk heb meteen bij aankoop mijn body en kitlens laten meeverzekeren. Dit kostte me 45 euro, en daarvoor kreeg ik 3 jaar garantie ipv 1 jaar, en verzekering tegen diefstal, schade (door mij of een ander veroorzaakt) en anything in between. ..................... enz.
Ik lees dit topic nu pas weer. heb er een tijdje niet naar gekeken.
Het verbaasd me dat ik nog steeds moet lezen dat iemand een verzekering sluit voor extra garantie terwijl dit wettelijk is geregeld. (sorry Edge ik neem je niets kwalijk)

Op diverse fronten wordt hieraan bekndheid gegeven. Ook op dit forum is dit behandeld in het topic Wettelijke consumenten bescherming en garantie!. In dit topic waaraan ik mijn bijdrage heb geleverd wordt naar diverse andere gremia verwezen om uw kennis op dit gebied te vergroten.
Over dit onderwerp kan ik alleen maar zeggen zeg het voooooorrrrrt!!!!!!!. Het is van groot belang dat iedereen dit weet!!!!!!!

Dit topic gaat eigenlijk over verzekeren. Ook hiervoor is een verzameltopic opgesteld zie: [VERZAMELTOPIC] Verzekeren foto/filmapparatuur.

Ik wil nu vragen deze discussie daat voort te zetten zodat alles over verzekeren bij elkaar gehouden kan worden. Dit topic is al opgenomen is het daar gemaakte overzicht van bestaande topics.
Mogelijk kan de moderator een slotje op deze discussie plaatsen.

Groeten en bedankt voor de medewerking,

Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLON Doen Konijnenberg en Camera Expres iets aan dit soort verzkereingen ? Ook daar weer weinig te vinden op hun site en CE heeft nog niet gereageerd om een mailtje van mij..
Cameraland.nl in ieder geval wel, ik heb daar mijn 30D verzekerd toen ik hem daar kocht, 233 euro voor 3 jaar tegen nieuwwaarde, beschadiging, verlies, inbraak en diefstal zijn allemaal gedekt. Eigen risico is 12 euro. Het gaat via het Camera Garant Plan en de verzekering wordt verzorgd door Helepolis Verzekeringen BV uit Grootebroek. Weet niet of er iets over op de site staat van Cameraland maar gewoon er naar vragen.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Johannes, dan heb je veel betaald. Voor hetzelfde geld verzeker je een hele uitrusting van 3000 €. Je hebt nu een zgn. fietsverzekering. Hoe ga je de rest van je uitrusting nu verzekeren???
Kijk in in dit topic,[verzameltopic] foto/filmapparatuur.
Hier staan echt goede tips in, al heb ik dit topic zelf gemaakt!!

gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar