Wat is jouw laatste aanwinst [Deel IV]

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Sander_H
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2006 20:43
WoonplaatsCOLON Enschede

msneep schreefCOLONwaar heb jij de Lee filterhouder etc. gekocht?
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 8&start=30
http://www.phootos.com
De spulletjes: ik kan ze de schuld niet geven voor een slechte foto...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

dejong1racing schreefCOLONDan houden de toepassingen al een heel eind op
Er bestaat een oculairopzetstuk voor Canon teleobjectieven.
Heel handig i.c.m. IS, ook wel prijzig geloof ik.
Ik kan alleeen de link niet meer vinden..... :oops:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Een rugtas als een huis! de Kata R-103. Zie http://www.kata-bags.com/Item.asp?pid=2 ... ProdLine=4 Het ding is veel sterker dan kleinere Lowepro's. Lijkt qua sterkte op de Photo- of Nature trekker.
Hij kan helemaal open natuurlijk, maar hij kan ook zo open dat de lenzen die om de camera-met-gemonteerde-lens heen liggen aan de buitenzijde bedekt blijven en je alleen de camera eruit tilt. Klik in de link op het woord SMART en je begrijpt wat ik bedoel. Ideaal.
Barst van de riempjes die je overal kunt vastmaken, heeft ook een statiefhouder. Zit zeer comfortabel. Blij :D
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Zorgeleos schreefCOLONEen rugtas als een huis! de Kata R-103.
dat ziet er geinig uit... kun je ook zelf een paar pics maken (die op de site zijn nogal klein), en wat kost deze?
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Een spottinsscope gebruiken als telelens wordt natuurlijk veel gedaan ( digiscopen ). Er zijn tov de mooie DSLR lenzen wel beperkingen. Zoals Schoffie al zei, geen diafragma, maar je hebt ook geen AF.

Meestal gebruikt men tbv digiscopen een compact, omdat je ook weer moet inzoomen om vignettering tegen te gaan ( de scoop geeft een rond beeld ).

Ik heb gister mijn Nikon uitgeprobeerd in een natuurgebied net onder Rotterdam. De scoop is echt heel erg scherp, ook bij een vergroting van 45x. Ik heb een mooie blauwborst gevonden, die erg ver weg zat ( zeker 25 meter ), maar met de scoop heb ik hem fantastisch kunnen bekijken :wink:
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

daarom heb ik mijn 8x23 bij me, de vergroting is ongeveer gelijk aan 400mm op 1,6x, dus door met mijn kijker te kijken heb ik een goed beeld of het nut heeft mijn cam tevoorschijn te halen
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Manny schreefCOLONZo, net een rubberen zonnekap besteld voor mijn Sigma 24-70 f/2.8.
Laat eens weten hoe het ding bevalt... ik wil er ook een halen (voor mijn Canon 24-70, that is) want de gewone zonnekap past niet in mijn rugzakje. Waar heb je 'm trouwens besteld?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De postbode is net thuis geweest, volgens het internet dan. Gisteren was hij er ook, maar toen was er niemand thuis. Nu wel.

Als het goed is liggen er nu twee achtergrondrollen in de huiskamer. Wit en donkerblauw.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ding Dong. De postbode met een 5-in-1 reflectiescherm :-)
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

jeveos schreefCOLON
Manny schreefCOLONZo, net een rubberen zonnekap besteld voor mijn Sigma 24-70 f/2.8.
Laat eens weten hoe het ding bevalt... ik wil er ook een halen (voor mijn Canon 24-70, that is) want de gewone zonnekap past niet in mijn rugzakje. Waar heb je 'm trouwens besteld?
Heb hem besteld bij asiancamera op Ebay. Kost $11,99 inc. $6 verzenden, dus $17,99 totaal, met de huidige wisselkoers zo'n €13.

Hier de link: http://stores.ebay.com/ASIAN-CAMERA-LLC

Edit: Ik zou toch niet graag de briljante zonnekap van de Canon wegdoen hoor, dat ding is zo verschrikkelijk goed doordacht. Maar goed, het is jouw keuze :)
Laatst gewijzigd door 1 op Manny, in totaal 27 keer gewijzigd.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

schoffie schreefCOLON
Zorgeleos schreefCOLONEen rugtas als een huis! de Kata R-103.
dat ziet er geinig uit... kun je ook zelf een paar pics maken (die op de site zijn nogal klein), en wat kost deze?
Hij is véél steviger dan een minitrekker o.i.d. Hij heeft de kwaliteit van een Nature trekker AW II. Maar wel wat kleiner en véél lichter. Weegt 1,7 kilo. En kost nieuw 239 euri, dus het is een dure tas...

Foto's dus (ff snel gemaakt tegen zonsondergang, dus no comment please...). Wat nog ontbreekt (sorry) is de statiefhouder (bakje, opzij links of rechts te bevestigen).
:oops: Wat ik ook vergat is de plaats voor de laptop :oops: . Die zit aan de rugzijde en schuif je vanaf de zijkant in. Ik heb daar nu mijn filters.

1. Dicht (Klik voor vergroten)
75818

2. Helemaal open. Voor je gevoel voor verhoudingen: in het midden ligt de 70-200 met extender. Camera was even uit werken :wink:. Als je goed zoekt links bovenin (rechteronderzijde rugzak): de 17-40.
De gaas zakjes zitten ook met klittenband, kunnen overal. Zitten geheugenkaartjes in.
75825

3. Alleen middendeel open - de lenzen aan de buitenkant kunnen er absoluut niet uitvallen, al hou je 'm ondersteboven!
75836

4. Binnen in de grote klep
75826

5. Overzicht
75824

6. Klepjes buiten opzij
75819

7. Overal bevestigingspunten
75822

8. Heel comfortabele rug. Heupband aanwezig. Borstbandje ook, in hoogte verplaatsbaar.
75820
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Sinds net heb ik een battery grip! 8) Ik ben toch overstag gegaan na CanonTrudy gezien te hebben op de EOS meeting op 15 april in Tilburg :P
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONSinds net heb ik een battery grip! 8) Ik ben toch overstag gegaan na CanonTrudy gezien te hebben op de EOS meeting op 15 april in Tilburg :P
Wat een vreemde accosiatie heb je met CanonTrudy? :D
Als je haar ziet koop je een batterygrip! :?

On Topic: Een 4GB Extreme III kaartje erbij gekocht
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Na CanonTrudy ermee gezien te hebben. :P Is zo de associatie duidelijker? :lol:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hoe kun je Canontrudy nou door een grip zien, zelfs als je die nog niet had :roll:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Is het echt zo moeilijk? Ze had een batterygrip gemonteerd op de EOS meeting op 15-4. Ik dacht handig. En vandaag ook een grip gekocht. That's all. On topic maar weer.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Het is weer bijna weekend, dus de sfeer komt er weer lekker in... 8) :lol:
Niet happen, Digilike. Kan me niet voorstellen dat dit rot bedoeld is. Moet zeggen dat ik er de humor ook wel van inzie :wink:
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ach voor het geval ze het echt niet snapten toch maar ff expliciet uitgelegd. Dan maar happen :wink:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Happerd.

Neem in de kroeg maar een drankje van me. Ik ben naar huis, het is wel weer mooi geweest sinds vanochtend half zeven.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ichel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2006 10:08
WoonplaatsCOLON Holtum

Ik heb de EF 300mm f/4L IS USM gekocht! Nu nog wachten... wat duurt dat altijd lang! Ik hoop dat ik snel reacties krijg op mijn mailtjes, zodat ik tenminste weet wanneer ik hem krijg.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar