Vakantievoorpret

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dit jaar mag ik weer eens op vakantie. Jippie. :D
Deze keer gaan we terug naar Noord Italië.
Voor het eerst gaat ook mijn camera mee.

Maar wat neem ik nu mee?

Neem ik die zware tele nu wel of niet mee. Kies ik toch voor een behoorlijke prime om gewicht te besparen en toch wat extra mm’s te hebben.

Er is natuurlijk al een klein lijstje

- Body
- Groothoek-lens
- Walkaround-lens
- Flitser
- Statief
- Filterwerk

Kom ik hier nog iets in tekort? (Ja! Accu’s en geheugenkaarten :roll: )
Het moet allemaal in één tas passen. Ik zit namelijk in een tent en de fotospullen zullen er dus uit moeten als we weggaan.

Wat doen jullie met je fotospul op de vakantie?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Ik ga zelf naar Frankrijk toe in September en bij mij gaat het hoognodige mee.

Dwz, alleen de 30d, de 28-75 en de 10-22 gaan mee.
Flitser, statief, macrolens, telelens, imagetank, etc etc blijven allemaal thuis.

Heb speciaal een photorunner tas die ik om mijn heupen kan gespen waar ruimte inzit voor een 30d met lens en nog een lens met accu's en kaartje).
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Vorig jaar toen ik 3 weken in Griekenland ben gaan rondtrekken met backpack had ik mee: 30D / Grip / 24-105 (geleend) en me 10-22...
Heb 90% van de gevallen de 24-105 gebruikt, dus eigenlijk kon de 10-22 wel thuis blijven...

Maar ja als je meer "ruimte" hebt dan een backpack kan je natuurlijk meer meenemen!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Voor de vakantie naar Ierland heb ik lang lopen tobben wat ik mee moest nemen, maar ik ben er nu wel uit:

400D
Sigma 10-20
EF 24mm
EF 50mm
EF 200mm
Cokin filterset en houders

Dan heb ik een licht setje mee dat alle situaties aankan, wel zo prettig, ik wil geen moment missen op mijn reis, bovendien moet het allemaal in de Slingshot 200AW kunnen, dat is de enige tas die ik een dag kan dragen zonder problemen.

Voor Dublin neem ik speciaal nog een Polaroid 600 mee, die stad leent zich voor Polaroid-opnames :)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Ik neem zelf eigenlijk alleen een walk-around en groothoek mee.
Tijdens de vakanties ga ik toch meer voor de overzichtplaatjes.

En een complete uitrusting mee te nemen vind ik zelf weer zo veel.
Je moet ook nog een beetje genieten van je vakantie en niet alles door de camera zien.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

als ik wegga, ros ik altijd gewoon mijn complete zut op mijn rug... er blijft zelden iets thuis...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik ben op zich oko wel iemand met de instelling om beter teveel bij te hebben dan iets te weinig. Ik wil zeker geen foto's missen omdat ik spullen thuis had gelaten. Maar ik wil me ook geen breuk sjouwen.

De 50 en 85mm primes blijven waarschijnlijk dus thuis (heb nog dik 10 weken hoor)

Één ding is zeker. Het statief MOET mee, ik ben er een aantal jaar geleden geweest en als het licht goed is, kun je mooie landschapsfoto's maken, maar dan niet zonder statief.

Ik denk dat ik qua lenzen drie lenzen meeneem; 17-40, 24-105, 200mm prime (die laatste is niet zo zwaar dan een zoom en bied toch wat extra)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

gewoon alles meenemen(als dat kan natuurlijk), grijp je nooit mis.
grt,bouk.
PeetPlafond

Idd. alles meenemen, op mijn vakantie gaat de hele bubs + laptop mee... 's-avonds op het terras, met een biertje nog even de foto's bewerken en de site bijwerken. Als ik thuis kom hoef ik alleen nog maar te ftp-en..... super.!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar ik zit dus met het probleem dat we een tent hebben. Ik laat daar nu niet echt met een gerust hart alles in achter. Vandaar dat ik dus een keuze wil maken, maar dan wel twee weken met het spul loop te zeulen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ben afgelopen september naar Egypte geweest, heb ook de volle tijd rondgelopen met mijn heele tas ( 5kg)
Denk als ik spullen niet had meegenomen dat ik ze toch gemist zou hebben.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik denk dat ik ongeveer 1 rugzak + 1 tas ruimte krijgen om al mijn spullen mee te nemen... De kleine zal wel de meeste spullen hebben op vakantie. Maar het eerste dat erin gaat zijn mijn fotospullen (en een laptop die ik nog moet kopen... :roll: )
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Funnie schreefCOLON... heb ook de volle tijd rondgelopen met mijn heele tas ( 5kg)
:mrgreen: mzzlaar...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

5 kg :shock: Was het maar vijf kilo. De uitspraak alles meenemen omvat bijna 20 kilo.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

20 kilo? :o Een kilootje of 6 zit ik nu aan en dat is wel ff genoeg, zeker om te dragen tijdens de stedentrips. :lol: Tot nu toe neem ik ook "alles" mee. D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

In mijn fotografische vakantiebagage zit de kitlens en een telezoom van 70-300.
En ik heb nog niet gemerkt dat ik tekort kwam. Wel; gaat Yvonne's laptop dan mee om de overdaad aan foto's meteen op te slaan en alvast uit te sorteren. Dat scheelt alvast wat.
Vakantiebestemming steevast: Ierse Republiek.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
relonky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 691
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 16:22

Mijn tas wordt steeds wat voller en daardoor gaat er ook meer mee. Het voordeel van auto vakanties (wat we de laatste jaren doen) is dat je heel makkelijk alles mee kan nemen (zeker nu wij een stationwagon hebben).
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Bij mij gaat steevast de Computracker AW mee. En die is dan vol ( laptop, 20D+grip, 6 objectieven van 8mm tot 400mm + diversen klein grut )

Als je in een tent slaapt ( heb vorig jaar 3 weken gecampeerd in Italie ) kun je je spullen evt. in de auto neerleggen. Dan ligt het iig in een afgesloten ruimte die op slot kan. Wel zorgen dat de spullen uit het zicht liggen, er niet te veel mee te koop lopen op de camping en verzekeren die handel !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar