Boterbloempje geprobeerd

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
rogier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 19:05
WoonplaatsCOLON belgie w.vlaanderen

Ook even een eerste macro geprobeerd, is nog niet van het gehalte wat ik hier regelmatig zie, dus maar even in de testcase zetten voor ik problemen krijg. :lol:

Ik heb hier nog niet veel gepost,even zoeken..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op rogier, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
~Cheyenne~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 12:53
CONTACTCOLON

Misschien eerst even lezen hoe je een foto hier kunt plaatsen.. het laden van jou foto duurt immens lang zo.
:)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dat doe je door: [img]http://www08.eosdigitaal.nl/forum/album ... ?pic_id=[b]url[/b][img]http://www08.eosdigitaal.nl/forum/album_pic.php?pic_id=

Inmiddels heb ik de foto bekeken en vind deze wat donker. Wel een goede DOF. :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Ik vind hem te donker (volgens mij is een boterbloem geel) en te centraal.
P.S. Wat is dat lelijke witte krabbeltje rechts onder. :?
Sorry, dit stoort de foto.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
rogier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 19:05
WoonplaatsCOLON belgie w.vlaanderen

Ja, jullie zullen wel gelijk hebben,als ik het nu analiseer is het niet echt geel,en te donker.
Daarom ook mijn plaatsing hier, zo kom ik toch iets te weten wat mis is. dank u allen.
Zal even de opmerkingen in de praktijk brengen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op rogier, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Prima toch? Misschien kun je in een fotobewerkingsprogramma nog wat spelen met de levels? Heb je Photoshop?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
rogier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 19:05
WoonplaatsCOLON belgie w.vlaanderen

Ja, maar heb al met de levels aangepast met PS, als ik nog meer geef,dan krijg ik onaanvaarbare ruis, is op iso 2OO getrokken, 1000 sec. en F2.8
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Zie daar de reden om in RAW te schieten. :)
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

rogier schreefCOLONJa, jullie zullen wel gelijk hebben,als ik het nu analiseer is het niet echt geel,en te donker.
Daarom ook mijn plaatsing hier, zo kom ik toch iets te weten wat mis is. dank u allen.
Zal even de opmerkingen in de praktijk brengen.
Afbeelding
Al veel betere kleur en compo ! En veel prettiger om naar te kijken !
Top !

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
rogier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 19:05
WoonplaatsCOLON belgie w.vlaanderen

Ben blij met jullie hulp, zo leer je nog iets van de kenners.
Ik heb nog een vraagje, de meeste foto's komen, enkel met één lens, veel te donker uit de camera, ik schiet op av en met verschillende dia. openingen,en automatisch ook andere tijden.ligt dit aan de lens of
Is er nog iets dat je kan instellen zodat de foto's helderder zijn? volgens het boekje van de 300D ,misschien met de belichtingscompensatie te doen???of ergens anders?
Dacht eerst dat het aan het vallen , een tijdje terug,van mijn toestel lag, maar daar was enkel een probleem met de batterij,en dan zou het met alle lenzen zo zijn, dacht ik.
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

rogier schreefCOLONBen blij met jullie hulp, zo leer je nog iets van de kenners.
Ik heb nog een vraagje, de meeste foto's komen, enkel met één lens, veel te donker uit de camera, ik schiet op av en met verschillende dia. openingen,en automatisch ook andere tijden.ligt dit aan de lens of
Is er nog iets dat je kan instellen zodat de foto's helderder zijn? volgens het boekje van de 300D ,misschien met de belichtingscompensatie te doen???of ergens anders?
Dacht eerst dat het aan het vallen , een tijdje terug,van mijn toestel lag, maar daar was enkel een probleem met de batterij,en dan zou het met alle lenzen zo zijn, dacht ik.
Ik heb zoiets ook gehad een tijdje geleden. Wat bleek, ik had op de camera de belichtingscompensatie 2 stops onderbelicht staan en vergeten terug te zetten op 0 (nul). Dus had ik alle foto's die ik maakte veel te donker.
Maar jij hebt het met een en dezelfde lens, dus dan heeft dit niks met jou probleem te maken.
Misschien kun je de lens eens na laten kijken door een fotovakhandel bij jou in de buurt?
Helaas... ik kan jou verder niet helpen. :oops:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar