Afstandbediening.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
karper
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 16:07
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik heb een draadloze afstandbediening gekocht bij mijn canon 350D.
De tijd die na activeren blijft is 2 seconden, is dit zo in te stellen dat de 10sec. die normaal bij de zelfontspanner blijft te gebruiken?
Als ik de Canon Afstandsbediening RS-60E3 gebruik, is het dan wel mogelijk om de zelfonstanner hier mee te activeren zodat er wel 10 seconden blijft, of wordt bij activeren gelijk de foto genomen?
A bad day fishing is better dan a good day at work.
http://www.carpobsession.nl
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Bij mijn draadontspanner werkt het net als zonder draadontspanner: de zelfontspanner is op de camera net zo in te stellen als zonder. Is dat bij een draadloze afstandsbediening anders dan?
karper
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 16:07
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Als ik de draadloze afstandbediening gebruik, moet ik eerst de zelfontspanner via de button op de achterkant van de camera activeren.
Daarna kan ik op de afstandbediening instellen 0, 1 of 2 seconden.
Na het indrukken van de knop op de afstand bediening wordt na 2 sec. de foto genomen.
Heb je bij het gebruik van de draadontspanner wel de 10 sec?
A bad day fishing is better dan a good day at work.
http://www.carpobsession.nl
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Ja. Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen, maar het kan. Ik kan op mijn camera de zelfontspanner instellen, waarna de knop van de draadontspanner exact zo werkt als de ontspanner bovenop de camera. Ik heb een 30D, misschien dat dat uitmaakt.

En de draadontspanner is een Canon TC-80N3:
Afstandsbediening met een kabel van 80cm, een zelfontspanner, een interval timer, een timer voor belichtingen. De timer kan worden ingesteld van 1 seconde tot 99 uur, 59 minuten en 59 seconden.
Een speciaal instelwiel maakt het programmeren van getallen met de duim makkelijker.
karper
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 16:07
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ja. Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen, maar het kan.
Ik ben fervent karpervisser, doe dit veel alleen of samen met mijn jongste dochter.
Als je een vis hebt gevangen, en voor dat je deze hebt opgetild, en dan wil fotograferen heb je die 10 sec. wel nodig.

Afbeelding
A bad day fishing is better dan a good day at work.
http://www.carpobsession.nl
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Toffe vis!

Ik bedoel eigenlijk, waarom zou je nog een afstandsbediening gebruiken als je ook 10s de tijd hebt? Je hebt toch niet meer dan 1 s nodig om van je camera naar die vis te hollen? Dat 2s voor het geheel te kort, dat wil ik best geloven. :)
ITR1649
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 20:48
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Haha je hebt duidelijk nog nooit zware vissen op de foto geprobeerd te zetten met de zelfontspanner Fistkikker.

@Karper
Ik herken je probleem. Ook ik ben een fervent karpervisser en ik vis ook regelmatig alleen op de boot. Ik had ook de draadloze remote gekocht om zelf foto's te maken en ik merkte hetzelfde als jou. Na één keer prutsen met de remote en een vis ligt de remote nu stof te vangen in de tas.
[size=75]EOS 400D ● Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS USM, ● Tamron SP AF 28-75mm f2.8 XR Di ● Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di Macro1:1 ● Canon EF 50/1.8 II ● Sigma AF 100-300/4.0 APO EX (HSM) ● Canon 18-55mm EF-S[/size]
Gebruikers-avatar
Evert Veldhuis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 13:52
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Kun je de schakelaar niet (laten) ombouwen tot voetschakelaar?

Dat scheelt de tijd die je kwijt bent aan het lopen...
Gebruikers-avatar
doessie
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 19:40
WoonplaatsCOLON Hoorn

Ik begrijp je probleem, ik heb het zelf ook namelijk.

Is het niet mogelijk om de vis vast te houden en dan de knop van de afstandsbediening in te drukken, dus zonder de vis weer neer te leggen.

Misschien moet er een beetje knutselwerk aan te pas komen maar ik denk dat het best kan werken. Als je dan nog twee seconden hebt is het net mooi denk ik.

Anders ben ik bang dat het toch een draadontspannner moet worden.

Als je een oplossing voor het probleem hebt hoor ik het graag.

Groet,

Doessie
Eos 400D + kitlens( je moet ergens beginnen toch)
Gebruikers-avatar
Evert Veldhuis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 13:52
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Doessie, wat is jouw avatar breed :(
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Evert Veldhuis schreefCOLONDoessie, wat is jouw avatar breed :(
Te breed jah
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

doessie is al ge-PB-ed erover... dus maak geen zorgen meer! ;)

Nu weer on-topic! :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar