Wat is jouw laatste aanwinst [Deel IV]

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
NielsS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 10:36
WoonplaatsCOLON Rhoon

@dejongracing:

ik back-up altijd op cd.... heb je een betere optie voor me, ik wordt een btj zenuwachtig.....
Laatst gewijzigd door 1 op NielsS, in totaal 25 keer gewijzigd.
[size=67]400D | BG-E3 | EFS-18-55 | EF 28-80 | Sigma 70-200 f2.8 + B&W UV-filter | EF 50mm f1.8 II + UV-filter | Manfrotto 681b/484 | Velbon Sherpa 600 | Seagull hoekzoeker | LowePro SlingShot 300AW : maar nog steeds een beginner ;-)[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Persoonlijk schrijf ik al mijn foto's weg op twee schijven in een RAID configuratie. Kan er altijd nog 1 kapot gaan en heb ik alles nog. En ik maak gebruik van een externe harde schijf.

Tuurlijk is ook dit niet fool proof. Als de wereld vergaat heb ik nog niks, maar ik heb er meer vertrouwen in dan in dvd/cd
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
NielsS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 10:36
WoonplaatsCOLON Rhoon

dejong1racing schreefCOLONEn ik maak gebruik van een externe harde schijf.
ik ga maar ff een externe harde schijf aanschaffen...... thx voor de info! :D
Laatst gewijzigd door 1 op NielsS, in totaal 25 keer gewijzigd.
[size=67]400D | BG-E3 | EFS-18-55 | EF 28-80 | Sigma 70-200 f2.8 + B&W UV-filter | EF 50mm f1.8 II + UV-filter | Manfrotto 681b/484 | Velbon Sherpa 600 | Seagull hoekzoeker | LowePro SlingShot 300AW : maar nog steeds een beginner ;-)[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

voordeel van externe HD's (ik heb 1 werk HD en 1 backup HD, bk/ nog maar eens 2 bijkopen) is dat als je op vakantie gaat je er eenvoudig één of twee bij de buren of familie in de kast kan laten leggen...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Een externe gaat het voor mij zeker worden.

Ik heb nu 2 schijven in de pc,eentje met vista en XP er op en op de tweede staan dus de foto's.
Daar buiten maak ik dus altijd een extra back up op DVD's.
Mocht er een schijf sneuvelen dan kan ik ze altijd weer terug plaatsen.

Ik heb een jaar geleden een behoorlijke crash gehad en toen alles wat er op de extra HD stond kwijt geraakt.
Dit wil je nooit meer mee maken kan ik je verzekeren.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb ooit nog op de ICT afdeling van een alluminiumgigant gewerkt. Back-up procedure gebeurde op tapestreamers (tapes werd als veiligste medium beschouwd) en ging als volgt.

- De back ups voor iedere dag werden bewaard in een ander gebouw op het terrein in een brandveilige kluis. Mocht 1 van de twee panden afbranden, dan is er niks aan de hand.
- 1 maal in de 2 weken moest er iemand 20 kilometer autorijden om tapes te ruilen op een andere locatie. Er mocht namelijk maar eens een bom vallen op de plaats waar wij zaten.
- Mocht er toch iets helemaal misgaan dan stonden er in Rotterdam, 100km verderop bij IBM twee vrachtwagens met computers 24 uur per dag paraat om in geval van een totale failure van standplaats Drunen naar een locatie te rijden, tapes erin en weer on line.

Dat gaat voor mijn foto's wel wat ver.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Binne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 12:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ik ben systeembeheerder, en maak elke maand een backup van mijn foto's. En die heb ik hier op het werk liggen als kopie.

Zit 25 km tussen dus dat komt wel goed :)
Binne-Louw Katsma Fotografie (Natuur - Pers - Evenementen - Trouwreportages - Party)
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik heb m'n bestanden op een externe disk en een backup op een netwerkschijf die in de meterkast staat.. Verder neem ik m'n externe disk af en toe mee naar het datacenter waar ik ook nog een kopie op een server parkeer. Op dvd bewaar ik niks. Die krengen houden er te makkelijk mee op..
Sinds kort werkt ik met Lightroom. Lekker handig. Bij het importeren van de bestanden van de CF kaart plaatst hij de content op m'n externe disk en maakt gelijk een backup naar de meterkast..

**Edit** Ik heb zelf dan de Western Digital Netcenter. Tegenwoordig heten ze de My Book world. En welke inbreker gaat in m'n meterkast zoeken??
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

diegene die dit mee zit te lezen :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ben geen mod meer... hoef dus ook niet meer te zeuren over dat we way-offtopic gaan :lol:
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Chow schreefCOLONEn welke inbreker gaat in m'n meterkast zoeken??
Lekker nog ff offtopic .. Het zal je vies tegenvallen als ze er wel ff kijken...
Kijk dit is nu een onderschrift...
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Bagtjuh schreefCOLONNog maar een Sandisk Ultra II 2 Gb er bij gehaalt.
Heb er liever te veel als te weinig bij me.

En een spindler met 25 DVD's.
Voor het Back up gebeuren.
Wel een 2Gb-tje opgehaald maar geen spindler 8)
Groeten allemaal.
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLON
Chow schreefCOLONEn welke inbreker gaat in m'n meterkast zoeken??
Lekker nog ff offtopic .. Het zal je vies tegenvallen als ze er wel ff kijken...
Yep, dat zou jammer zijn.. Is idd off topic aan het raken.. Ging mij ook niet zo over de inbreker maar meer over het eventuele nut van zo'n netwerkschijf.. ;) Waar ik in huis ook zit met m'n laptoppie. Ik kan er altijd bij...
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
CS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2005 20:21
WoonplaatsCOLON Ede

Yesssssss. Ik heb gisteravond een polarisatiefilter gekocht!
Van het weekend lekker uitproberen.


Gr Corina
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

wordt het zonnig weer dan dit weekend :?:
Fotograferen is kijken niet klikken.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

nope...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Volgens mij is dit "Wat is jouw laatste aanwinst [Deel IV]" en niet de Kroeg.... :)

Kortom graag ontopic... rest wordt verwijderd... :)
Laatst gewijzigd door 1 op BasZ, in totaal 25 keer gewijzigd.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
NieuwZuid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 07:48
WoonplaatsCOLON thuis

50 mm 1.8, lekker voor binnen feestje vanavond.
Al doende leert men.
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

Vanmorgen een EF 200 L f/2.8 gehaald en eerste indruk is geweldig! :shock:

Op mijn 30D had ik tot dusverre enkel een 17-40 L f/4.0 en miste soms wel de echte lengte, vandaar de aanvulling met dit objectief. Ik heb ook overwogen om een van de 70-200 varianten te nemen, maar vind deze te groot om een dag lang en discreet mee te kunnen zeulen. Binnenkort ga ik een maand de Amazone in en vervolgens een maand de naar West Afrika, en dan zullen we hem eens hard laten werken.
Laatst gewijzigd door 2 op Daniel|leinaD, in totaal 25 keer gewijzigd.
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Een Canon 300 F4 L IS + UV Filter.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar