Anouk.. eerste studioshoot..

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

Een week geleden heb ik een shoot gedaan met mijn nichtje. Het was haar eerste keer zo voor de camera. Zelf vind ik de resultaten wel geslaagd. Ook al zie ik wel een paar dingen die beter kunnen.. ben ik toch benieuwd wat jullie van de foto's vinden. En wat vinden jullie van de bewerking? Alle commentaar is welkom!

Alvast bedankt!

1/
Afbeelding

2/
Afbeelding

3/
Afbeelding

4/
Afbeelding

5/
Afbeelding

6/
Afbeelding

7/
Afbeelding

8/
Afbeelding

9/
Afbeelding

10/
Afbeelding

Even aan de moderators: Kan/mag ik voor foto's 7 t/m 10 ook een ander topic starten? Zeg maar een soort Anouk.. deel 2?

Gr. Ruben Seigers
jpcanon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2007 19:29

Ik ben zelf een beginner, maar vind deze serie erg mooi! Persoonlijk vind ik de hand/arm op foto 9 in een onnatuurlijke houding, maar dat kan aan mij liggen.

Vraagje: heb je veel met photoshop gewerkt of had je een goede visagist?
Canon EOS 400D + sigma 18-200 + EF 50/1.8
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

jpcanon schreefCOLONIk ben zelf een beginner, maar vind deze serie erg mooi! Persoonlijk vind ik de hand/arm op foto 9 in een onnatuurlijke houding, maar dat kan aan mij liggen.

Vraagje: heb je veel met photoshop gewerkt of had je een goede visagist?
Dank je voor je reactie! Ik ben zelf ook een beginner.. dit is mijn 3e shoot..

Heb met photoshop de huid wel wat verzacht en hier en daar een pukkeltje weggeshopt.. Anouk heeft zichzelf opgemaakt, iets wat me zeker niet is tegengevallen. :)
Curious
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2007 08:11

Wow, ik vind ze heel mooi (zeker voor een 3e shoot!)
Knappe meid en erg leuke uitsnedes.

ikke = jaloers :oops:

groetjes, Monique
fireblade

Een hele mooie serie en dan ook nog als je beginner bent. Trouwens wat een mooie ogen heeft het model.

Gr. Chris :wink:
jpcanon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2007 19:29

Roob schreefCOLONDank je voor je reactie! Ik ben zelf ook een beginner.. dit is mijn 3e shoot..
Dan is het helemaal knap!
Canon EOS 400D + sigma 18-200 + EF 50/1.8
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

mooie foto's
mooi model
mooie ogen

grtz

Rob
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.

Super mooi !!!

kom maar op met die andere foto's
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

Wow! :D
Bedankt iedereen voor de leuke reacties!

Zijn er nog mensen die iets niet mooi vinden aan de foto's? Zijn de foto's technisch bijvoorbeeld helemaal goed? Graag zou ik ook wat commentaar krijgen op de foto's wat er bijvoorbeeld beter kan.. :roll:
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

ja, wat ik niet zo mooi vind is dat jij ze gemaakt hebt en niet ik.


nogmaals complimenten
M.vr.gr Bert
Denief
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2007 15:55
WoonplaatsCOLON Sint-Genesius-Rode
CONTACTCOLON

Verliefd!!! :oops:
Heel knappe reeks man, met voor mij 7 & 8 als mooiste.
Op de laatste vind ik de nek wat te geplooid, verder niet veel opmerkingen…
Laatst gewijzigd door 1 op Denief, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Lens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 20:48
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

zeer mooie foto's alleen het model heeft af en toe zo'n lege blik in haar ogen
te koop:: Canon 400D / Canon 18/55mm / Canon 50mm 1.8 / Lowepro Slingshot 200 AW / Scandisk 512MB / Scandisk 4GB
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Hey, wat ontzettend knap dat dit pas je derde shoot is!
Ik vind de belichting heel mooi, kan je vertellen wat je opstelling en je instellingen waren?
Ik vind de huid af en toe iets te nep, te veel bewerkt denk ik... Dan met die lege blik wordt het helemaal een poppetje..
Maar ik doe het je niet na hoor! Sterker nog, zelfs met die huidbewerking zou ik wel willen weten hoe je dat gedaan hebt. (dan zou ik dat nadoen in mindere mate :wink: )
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Allereerst: een heel erg fraaie shoot, in aanmerking nemend dat dit je derde shoot is!!! Dat je nichtje erg fotogeniek is, helpt ook trouwens... (als ze wil, wil ik haar ook wel eens voor mijn lens!). De visagie heeft ze trouwens ook heel erg goed gedaan.
#1. Super plaatje, erg fraaie huidbewerking. Maar ze kijkt wel erg strak in de lens, waardoor het "leven" er een beetje uit is gegaan.
#2. Net zo fraai als de vorige qua belichting en afwerking, maar VEEL mooiere blik, dit leeft! Toppertje!!
#3. Eigenlijk: zie #1
#4. En eigenlijk: zie #2 :lol: Maar serieus, deze pose en blik is veel, veel beter. Om niet te zeggen, gewoon erg goed!
#5. Is mij weer te afstandelijk. Probeer ook eens haar NIET in de lens te laten kijken! Of met gesloten ogen...
#6. Wow....
#7. Voor mij lijkt die zo ver naar voren gedraaide schouder wat onnatuurlijk. Maar heel verkeerd is de foto zeker niet!
#8. Ronduit een toppertje weer, alleen mag ze haar blik wel wat meer variëren.
#9. Ook gewoon goed, mooi geplaatst licht ook.
#10. De blik is prima!! Maar de plooien in de nek zijn me net iets teveel. Probeer haar wat te draaien, zodat die plooien wat minder zijn, terwijl je wel die afgewende blik houdt. En door het naar beneden kijken zie je haar fraaie oogmakeup ook veel beter!

Jaloers makend serietje hoor... ;)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

Joyce schreefCOLONHey, wat ontzettend knap dat dit pas je derde shoot is!
Ik vind de belichting heel mooi, kan je vertellen wat je opstelling en je instellingen waren?
Ik vind de huid af en toe iets te nep, te veel bewerkt denk ik... Dan met die lege blik wordt het helemaal een poppetje..
Maar ik doe het je niet na hoor! Sterker nog, zelfs met die huidbewerking zou ik wel willen weten hoe je dat gedaan hebt. (dan zou ik dat nadoen in mindere mate :wink: )
Thnx! Idd.. het model heeft soms een beetje een lege blik in haar ogen..denk dat dit deels te wijten is aan de onervarenheid van zowel het model als mijzelf.. :wink: Wat de huid betreft vind ik dit net kunnen.. al had het ook minder gekunt inderdaad..

De foto's zijn gemaakt op 1/125, F9, iso 100. Een softbox schuin van voren/zijkant en 1 flitskop gericht op de achtergrond.. dit zou eigenlijk met 2 flitskoppen moeten, maar ik heb er helaas nog maar 2 :wink: Nu verschilt de F waarde iets van de linkerkant naar de rechter(op de achtergrond), op deze foto's valt het volgens mij bijna niet te zien.

Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee!!
:D
Laatst gewijzigd door 1 op Roob, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

fokkedeboer schreefCOLONAllereerst: een heel erg fraaie shoot, in aanmerking nemend dat dit je derde shoot is!!! Dat je nichtje erg fotogeniek is, helpt ook trouwens... (als ze wil, wil ik haar ook wel eens voor mijn lens!). De visagie heeft ze trouwens ook heel erg goed gedaan.
#1. Super plaatje, erg fraaie huidbewerking. Maar ze kijkt wel erg strak in de lens, waardoor het "leven" er een beetje uit is gegaan.
#2. Net zo fraai als de vorige qua belichting en afwerking, maar VEEL mooiere blik, dit leeft! Toppertje!!
#3. Eigenlijk: zie #1
#4. En eigenlijk: zie #2 :lol: Maar serieus, deze pose en blik is veel, veel beter. Om niet te zeggen, gewoon erg goed!
#5. Is mij weer te afstandelijk. Probeer ook eens haar NIET in de lens te laten kijken! Of met gesloten ogen...
#6. Wow....
#7. Voor mij lijkt die zo ver naar voren gedraaide schouder wat onnatuurlijk. Maar heel verkeerd is de foto zeker niet!
#8. Ronduit een toppertje weer, alleen mag ze haar blik wel wat meer variëren.
#9. Ook gewoon goed, mooi geplaatst licht ook.
#10. De blik is prima!! Maar de plooien in de nek zijn me net iets teveel. Probeer haar wat te draaien, zodat die plooien wat minder zijn, terwijl je wel die afgewende blik houdt. En door het naar beneden kijken zie je haar fraaie oogmakeup ook veel beter!

Jaloers makend serietje hoor... ;)
Heel erg bedankt voor je commentaar! Hier kan ik heel veel van leren! Eigenlijk ben ik het met alles wat je zegt wel mee eens! Ik ga hier ook zeker wat mee doen!

Wat het model betreft, ze vind het erg leuk om zo af en toe eens een shoot met me te doen, maar meer dan dat niet, helaas.. :wink: Ze is idd erg fotogeniek als je het mij vraagt, jammer dat ze er niet wat meer mee doet! Maar ach, als ze voor mij blijft poseren vind ik het niet zo erg.. :lol:

Heb trouwens op dezelfde dag ook haar zus gefotografeerd, zal die serie eens deze dagen ook wel online zetten. Ook heb ik nog een serie foto's met een zwarte achtergrond, maar weet niet precies hoe het gaat hier. Kan ik die gewoon als "deel 2" in een nieuwe topic starten? (mods?)

Groeten Ruben Seigers
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ander model, andere achtergrond, das een andere serie. Dus maak daar rustig maar een nieuw topic voor aan hoor. Geen probleem.
Voor deze serie (7 tot 10) een nieuw topic starten lijkt me wat over done maar het staat je vrij. Zelf doe ik meestal wel verschillende settings per post.
Een heel mooie serie die je hier neer zet. Fokke schrijft een hoop dingen neer die ik ook al dacht, dus dat scheelt alweer schrijfwerk :D
De huidtinten vind ik zelf wat onnatuurlijk overkomen, vooral foto 1 t/m 6. Het is heel consequent doorgevoerd, dus ik neem aan dat je dit zo bedoeld hebt.
Verbeterpuntjes? Tja, dan moet ik wel erg gaan zoeken hoor. Hier en daar wat overstraling van je achtergrond (10), dat is zo'n beetje wat ik kan vinden.
Nee, heel prettig om te bekijken, ditte.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Een hele mooie serie, mijn complimenten !! En dat voor de 3e keer !! :shock:
En een ontzettend mooi model, errug jammer dat ze er niet meer mee wil doen, ze zou het nog ver schoppen

Qua commentaar sluit ik me bij Fokke aan.
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
shadow
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2006 20:46
WoonplaatsCOLON Nijkerk
CONTACTCOLON

Erg mooie foto's zien er goed uit hoor zeker voor je 3e shoot
wou dat ik zoiets voor elkaar kreeg.
Eos 350D - Canon 18-55 & Sigma 70-300 Apo

www.photo-arts.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar