Algemene ervaringen

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Zoals enkelen hier op het forum inmiddels weten, ben ik op zoek naar een vervangingsobjectief voor de kitlens. Het maakt hier even niet uit welke opties ik heb, maar vooral hoe verschillende winkeliers verschillend reageren.

Allereerst is het wellicht handig om even te vermelden dat ik zelf uit de verkoop kom. Ik heb meubels verkocht, o.a. in de winkel van m'n ouders. Ik ben door m'n vader "commercieel" opgevoed en weet dat het in een winkel hard werken is voor die boterham. Ik verwacht dat winkeliers dat serieus nemen en ben dus gevoelig voor hoe winkeliers zich gedragen. Enkele dingen waar ik een hartgrondige hekel aan heb: eigenwijs, bevooroordeeld, "liegen" en vooral: geen service c.q. geen eigen initiatief.

Een rondje langs enkele fotospeciaalzaken leverde het volgende op (waarbij ik het verder niet nodig vind om allerlei namen te noemen, het gaat om het idee):

w=winkelier
y=ytos

IJmuiden, winkel 1
w: Goedemiddag, kan ik u helpen?
y: Ja, ik zoek een objectief voor m'n camera.
w: Wat voor camera heeft u?
y: Een 300D.
w: Ah, dan heb ik een heel mooi objectief voor u. Kijkt u eens, een Sigma 55-200 blablabla...
y: Maar ik heb al een objectief in dat bereik...
w: Ohw... wat wilt u dan?
y: Een vervangingsobjectief voor m'n kitlens.
w: Die heb ik niet. Ik kan wel voorraad houden, maar zul je altijd zien dat je net de verkeerde hebt. Welke wilde u ook alweer?
y: Ik wilde eigenlijk de 17-85 IS USM of de 28-135 IS USM even proberen, maar...
w: Een klant van mij heeft de 28-135 IS USM. Ik zal even kijken wat die kost.
y: Hoeft niet, want als het goed is kost 'ie rond de 410 euro... dat weet ik al.
w: Hij kost 550 euro en...
y: Goedemiddag, ik ga even verder kijken.

Deze mijnheer vroeg niet wat ik wilde (was dus bevooroordeeld) en luisterde niet. Ik ben twee keer in zijn winkel geweest: de eerste en de laatste keer ;).

IJmuiden, winkel 2
w: Goedemiddag, kan ik u helpen?
y: Ja, ik zoek een objectief voor m'n camera.
w: Wat voor camera heeft u?
y: Een 300D.
w: En wat voor objectief zoekt u? Vervanging, zoom, groothoek?
y: Een vervangingsobjectief.
w: Wij hebben weinig Canon op voorraad, maar wel veel Sigma. U kunt kiezen uit de 18-125 of de 18-50 2.8. Erg mooi, maar wel wat kostbaarder... blablabla

Fijne winkel, goed geholpen en de zeer jonge verkoper stelde de juiste vragen. Ik mocht nog het objectief nog even proberen op een body van de winkel. Alsof ik in Den Ham was, bij Konijnenberg :).

Amsterdam, winkel 1
w: Goedemiddag, kan ik u helpen?
y: Ja, ik zoek een objectief voor m'n camera.
w: Wat voor camera heeft u?
y: Een 300D.
w: En wat voor objectief zoekt u? Vervanging, zoom, groothoek?
y: Een vervangingsobjectief.
w: Dan is er eigenlijk maar 1 keus: de 17-85 IS USM. Geweldig en speciaal voor digitale camera's.
y: Die heb ik al eens op een shooting-day op m'n camera gehad. Ik vond dat 'ie nogal wat vignettering had.
w: Vignettering??? Nog nooit van gehoord bij dat objectief

...objectief geprobeerd en vignettering laten zien...

w: Ohw, dat. Maar het objectief is wel... blablabla... en de winkelier kletst over m'n bezwaren heen en wijst op weet-ik-veel. Alsof de vignettering niet bestaat.

Maar ik mocht het objectief in ieder geval wel op m'n eigen cam proberen.

Amsterdam, winkel 2
w: Goedemiddag, kan ik u helpen?
y: Ja, ik zoek een objectief voor m'n camera, de 300D.
w: En wat voor objectief zoekt u? Vervanging, zoom, groothoek?
y: Een vervangingsobjectief, de 17-85 IS USM of de 28-135 IS USM. De 17-85 heeft nogal wat vignettering volgens mij.
w: Vignettering. Bij dat objectief. Nee hoor, hij is veel beter dan de kitlens. Maar ik heb 'm niet op voorraad. Helaas. Wel de 28-135.
...Loopt even weg, komt terug met 2 objectieven...
w: Dit is de 28-135, maar dan mist u zoveel groothoek. Dan is dit 2e objectief ook een mooie vervanging, voor erbij dan. Een Tamron 15-30.
y: Maar dan loop ik rond met 2 objectieven te vervanging van 1.
w: Ja, het is niet anders :?

Ik heb dit laatste ook maar afgeblazen... vanuit de verkoper kwam geen initiatief om mij het objectief te laten proberen. Jammer, want dan had ik die 28-135 eens kunnen bekijken wide-open.

Morgen naar Zwanenburg, naar de Combi daar. Daar ben ik ooit heel goed geholpen. Geen idee of ze de daar iets op voorraad hebben dat ik kan proberen...
TomCee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 07:38
WoonplaatsCOLON Flevoland
CONTACTCOLON

Ik heb dat lang geleden al opgegeven, dat bezoeken van allerlei fotozaken. Het kaf is bijna niet van het koren te scheiden..........
Ik bepaal over het algemeen wat ik wil hebben (dus bereik van de lens enzo), zoek dan op internet naar zoveel mogelijk informatie, bekijk veel foto's op PBase en bestel dan bij Konijn of CameraNu. Bij Konijn heb ik de laatste keren de afspraak kunnen maken dat als de lens niet goed is (backfocus of zo iets) ik 'm binnen een paar dagen retour kan sturen. Is nog niet nodig geweest.
groet,
Tom
---------------------------------------------
Canon 300d - 18-55/3.5-5.6 - 28-80/3.5-5.6V - 28-105/3.5-4.5 - 35/2.0 - 50/1.8 - 85/1.8 - 90-300/4.5-5.6 - Tamron 1.4x & 2x TC, 420ex & 550ex
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Dat is het voordeel en meteen ook het nadeel van internet, wij als klant hebben zoveel mogelijkheden om informatie te verzamelen dat iemand achter de toonbank in de fotozaak meestal nog weinig toe te voegen heeft (in het gunstigste geval). En dan zit je al helemaal niet te wachten op een alternatief dat duidelijk geen alternatief is, maar misschien werkt dat bij andere klanten wel.

Ik baseer m'n keus dan ook meestal vrijwel geheel op de gemiddelde mening van gebruikers en op foto's op bijvoorbeeld Pbase, geschoten met die betreffende lens. Ik ga dan nog wel even kijken bij een redelijk grote fotozaak om hem even te bekijken (gewoon achter glas dus ik probeer hem niet uit want ik koop hem daar toch niet) en schrik dan weer even van de prijs die ze ervoor durven vragen. (voorbeeldje, mijn laatste lens de Sigma 70-200, durfden ze €1024 voor te vragen)

Een shooting day is trouwens inderdaad een ideale gelegenheid om apparatuur van de wishlist eens in het wild te proberen, ik spreek uit ervaring :wink:
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik heb ook wisselende ervaringen met verschillende fotozaken waar ik de naam maar niet zal noemen.
Een beetje vergelijkend als Ytos beschrijft in zijn post.

Ik zelf kijk voornamelijk op internet wat er allemaal te koop is in dat bereik wat ik wil en als ik dan wat leuks gevonden heb dan kijk ik een beetje wat de alternatieven zijn (Canon - Sigma - Tamron).
Dan ga ik een beetje vergelijk en als het een beetje kan ook uitproberen in een winkel (feeling van de lens is altijd anders dan je verwacht).

Als ik een beslissing heb gemaakt dan kijk ik waar de lens het beste prijs / service heeft (dus welke winkel) en dan ga ik tot aankoop over.

Op shooting-days kan je inderdaad ook erg vele te weten komen over verschillende lenzen. Zowel negatieve als natuurlijk positieve ervaringen kan je met elkaar delen.
Zoals bijvoorbeeld tijdens Adam photoshoot ben ik er gecharmeerd geraakt van de Canon 10-22 :)
Dacht eerst dat het een middelmatig objectiefje was, maar ben er steeds meer van gaan houden en staat nu ook zeker op me verlanglijstje :).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik wil gewoon heel gedegen weten waar ik aan toe ben. Wil daarom lekker testen. Dat heb ik op de laatste shooting-day helaas niet genoeg gedaan en voordat er weer een volgende is... helaas hebben de meeste winkels maar weinig voorraad. Wat dat betreft blijft Konijnenberg de topper.

Ik ging naar die winkels om wat dingen uit te proberen, omdat dat op de shooting-day niet goed gelukt was. Natuurlijk koop ik uiteindelijk bij een winkel waar de prijzen aantrekkelijk zijn. Misschien niet zo aardig, maar voor de prijsverschillen die er zijn kun je een filter kopen. En dat scheelt toch weer.

Ik heb m'n cam trouwens niet op een koopje gekocht, maar in een winkel waar ik al zo vaak was geweest, dat ik er niet onderuit kon om daar ook te kopen. Maar als ik een enkele keer naar een fotozaak ga, dan vind ik dat een ander verhaal.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Als je echt een goede service krijgt in een winkel, ben ik soms best bereid ietsjes meer neer te leggen voor datgene waar ik naar op zoek ben, maar soms is dat ietjes meer gewoon heel erg veel :?
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

RenateG schreefCOLONAls je echt een goede service krijgt in een winkel, ben ik soms best bereid ietsjes meer neer te leggen voor datgene waar ik naar op zoek ben, maar soms is dat ietjes meer gewoon heel erg veel :?
Ja, TEveel ook... Met Konijnenberg valt die meerprijs overigens merendeels nog wel mee...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Ik heb in maart mijn EOS 300D plus kitlens bij mijn huisfotograaf gekocht in Woudenberg. Omdat ik hem in combinatie met een Sandisk 512mb Ultra II bestelde kreeg ik aardig wat korting. In die periode was het spul nog aardig duur, als ik zie waar ik het nu voor kan krijgen scheelt het 400 euro...

Altijd als ik foto's kom brengen is hij heel geinterresseerd in mijn ervaringen, en de foto's die ik weer heb gemaakt. Hierdoor schept de fotograaf toch een bepaalde band.

Als soort van beloning hang ik nu met 8 airshow foto's op 20x30cm in de etalage bij hem, dus mocht je door Woudenberg heen komen :wink:

Het was wel mooi dat ik de fotograaf op de hoogte moest brengen in augustus 2003 dat de 300D er aan kwam, hij zelf hoorde het pas tijdens een meeting een week later :D
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ben zelf afkomstig uit IJmuiden, dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de betreffende winkelnamen... :wink:

Tip van mikekiwi: Foto de Leeuw in de Gierstraat in Haarlem (achter de V&D); niet goedkoop (in de zin dat het geen prijsstunter is), maar mijn ervaring is dat het wel mensen zijn die weten waar ze over praten. En ze hebben een redelijk groot assortiment en uitproberen op je eigen cam is nooit een probleem....
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Bij de combi hier mag je ook alles proberen en ze luisteren altijd naar je en onderzoeken of het klopt wat je zegt.
Ik mocht zelfs met de camera's naar buiten lopen om te kijken naar de kwaliteit, ook printen ze dan een voorbeeld foto af om je te laten zien hoe de kwaliteit is.
Een keertje geleden kwam ik om te kijken naar een 20D, die hadden ze niet op voorraad, wel in hun viliaal in Neschede, nu goed, de volgende dag zouden ze die uiot Enschede dan hier in Haaksbergen hebben, volgende dag ging ik erheen en lag die keurig klaar zodat ik ook die kon uit proberen.
En paar maanden geleden toen er slechts geruchten waren over de 20D nodigde hij me uit om mee te gaan naar de foto kina, ik moest wel zelf de entree betalen maar geen vervoerskosten.
Dan zijn dit soort zaken misschien wel wat duurder maar dan vind ik het geen probleem als je dit soort service krijgt.

Groetjes Mathijs.
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Mijn ervaringen met Combi Den Helder.

Ik was (vorig jaar) op zoek naar de eos 300D
Bij Combifoto aangekomen eerst een kwartier al watertandend voor de glazen ruit gestaan, kwam de verkoper naar me toe vroeg wat ik wilde
Ik heb alleen maar gewezen en twee tellen later stond ik met de EOS 300D in mijn handen. (heerlijk gevoel was dat)
Hij zei:" ik zal er even een volle batterij en een kaart in doen. En dan gaat u maar eens even lekker in de winkelstraat wat plaatjes schieten". Dus een halve minuut later liep ik als een trotse bezitter door de winkelstraat. En schoot als een paperazzi .
Ongeveer 20 minuten later was ik terug bij de winkel.
Als een kind zo gelukkig.
Ik gaf het toestel terug en zei dat ik even thuis moest overleggen.
Uiteindelijk heb ik een gelijkend exemplaar in Duitsland gekocht.

Als je over service spreekt !
Ik ben blij dat ik in een dorp als Den Helder woon :-)

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

martmarbus schreefCOLONMijn ervaringen met Combi Den Helder.

Ik was (vorig jaar) op zoek naar de eos 300D
Bij Combifoto aangekomen eerst een kwartier al watertandend voor de glazen ruit gestaan, kwam de verkoper naar me toe vroeg wat ik wilde
Ik heb alleen maar gewezen en twee tellen later stond ik met de EOS 300D in mijn handen. (heerlijk gevoel was dat)
Hij zei:" ik zal er even een volle batterij en een kaart in doen. En dan gaat u maar eens even lekker in de winkelstraat wat plaatjes schieten". Dus een halve minuut later liep ik als een trotse bezitter door de winkelstraat. En schoot als een paperazzi .
Ongeveer 20 minuten later was ik terug bij de winkel.
Als een kind zo gelukkig.
Ik gaf het toestel terug en zei dat ik even thuis moest overleggen.
Uiteindelijk heb ik een gelijkend exemplaar in Duitsland gekocht.

Als je over service spreekt !
Ik ben blij dat ik in een dorp als Den Helder woon :-)

Mart
Zover ging mijn Combi (Heemskerk) niet. Maar ik heb 'm toch bij hen gekocht in verband met de service. Vind het in dit geval geen pas hebben om een cam van een zaak uit te proberen en 'm dan vervolgens in het buitenland aan te schaffen. Zal wel centjes gescheeld hebben, maar stap jij nu de Combi in Den Helder nog binnen met je cam om dan een klein dingetje te kopen. Zullen ze je dankbaar voor zijn... :?

@Mikekiwi: Foto Leeuw ben ik wel geweest, maar die hadden ook niet op voorraad wat ik wilde. Was wel een van de weinige winkels waar ik een gedegen advies kreeg, in die zin, dat ze aardig konden uitleggen waarom Sigma goedkoper is dan Canon.

De naam van de fotozaken in IJmuiden ben ik alweer vergeten, maar ze zitten volgens mij in de Kennemerlaan.
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLON
martmarbus schreefCOLONMijn ervaringen met Combi Den Helder.

Ik was (vorig jaar) op zoek naar de eos 300D
Bij Combifoto aangekomen eerst een kwartier al watertandend voor de glazen ruit gestaan, kwam de verkoper naar me toe vroeg wat ik wilde
Ik heb alleen maar gewezen en twee tellen later stond ik met de EOS 300D in mijn handen. (heerlijk gevoel was dat)
Hij zei:" ik zal er even een volle batterij en een kaart in doen. En dan gaat u maar eens even lekker in de winkelstraat wat plaatjes schieten". Dus een halve minuut later liep ik als een trotse bezitter door de winkelstraat. En schoot als een paperazzi .
Ongeveer 20 minuten later was ik terug bij de winkel.
Als een kind zo gelukkig.
Ik gaf het toestel terug en zei dat ik even thuis moest overleggen.
Uiteindelijk heb ik een gelijkend exemplaar in Duitsland gekocht.

Als je over service spreekt !
Ik ben blij dat ik in een dorp als Den Helder woon :-)

Mart
Zover ging mijn Combi (Heemskerk) niet. Maar ik heb 'm toch bij hen gekocht in verband met de service. Vind het in dit geval geen pas hebben om een cam van een zaak uit te proberen en 'm dan vervolgens in het buitenland aan te schaffen. Zal wel centjes gescheeld hebben, maar stap jij nu de Combi in Den Helder nog binnen met je cam om dan een klein dingetje te kopen. Zullen ze je dankbaar voor zijn... :?

@Mikekiwi: Foto Leeuw ben ik wel geweest, maar die hadden ook niet op voorraad wat ik wilde. Was wel een van de weinige winkels waar ik een gedegen advies kreeg, in die zin, dat ze aardig konden uitleggen waarom Sigma goedkoper is dan Canon.

De naam van de fotozaken in IJmuiden ben ik alweer vergeten, maar ze zitten volgens mij in de Kennemerlaan.
Hmmm...die gedachte had ik bij het verhaal van Mart ook... Ik geef toe dat ik het ook wel eens heb gedaan, maar ik durfde daarna nooit meer met goed fatsoen diezelfde winkel binnen te stappen.
Nu ben ik redelijk consequent: als ik profiteer van de kennis van een winkelier en die geef took daadwerkelijk goede adviezen, dan dient hij/zij daar ook voor beloond te worden. Als ze maar een beetje in de ruimte staan te zwetsen dan zijn mijn principes is minder sterk, dan had de winkelier maar meer moeten investeren in kennis en know-how.

Ik gok overigens dat de betere winkelier in IJmuiden op de hoek vlakbij de brug zat (ik zal geen namen noemen) en de andere naast de bioscoop...
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Paulus
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 20:23
WoonplaatsCOLON Haarlem

mikekiwi schreefCOLONBen zelf afkomstig uit IJmuiden, dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de betreffende winkelnamen... :wink:

Tip van mikekiwi: Foto de Leeuw in de Gierstraat in Haarlem (achter de V&D); niet goedkoop (in de zin dat het geen prijsstunter is), maar mijn ervaring is dat het wel mensen zijn die weten waar ze over praten. En ze hebben een redelijk groot assortiment en uitproberen op je eigen cam is nooit een probleem....
Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten. Mijn 300D en 75-300 USM IS komt daar ook vandaan. Persoonlijk vind ik dat ze zeer goede service verlenen en ook de tijd voor je nemen. En dan vind ik een iets duurdere aanschaf minder bezwaarlijk. Op internet is zoveel aanbod dat ik als leek zijnde, niet zo goed weet wat ik ermee aan moet. En bij de Leeuw kan je ook zien wat het effect is van de lens.
- Canon EOS 300 D Black Edition met Battery Grip - Canon Speedlite 420 EX - Sony DSC-P71 -
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

mikekiwi schreefCOLONIk gok overigens dat de betere winkelier in IJmuiden op de hoek vlakbij de brug zat (ik zal geen namen noemen) en de andere naast de bioscoop...
Dat die goede bij de brug zat klopt. Dat er naast die andere een bios zou zitten is mij niet opgevallen. Ken IJmuiden dan ook niet zo goed. Kom van de overkant van het water... Beavercounty :).
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ik heb het verhaal Duitsland aan de verkoper van Combi vertelt. (het scheelde me toen al bijna 400 Euri)
Hij gaf mij gelijk. Die 300D is toch wel verkocht.

En ik stap nu nog steeds de zaak binnen om af en toe eens iets te kopen.
Hij weet dat hij nog maar 1 concurent heeft.
En dat is een foto/televisie zaak(Jac de Boer) met een hele grote foto hoek.
En die is echt niet goedkoop. Maar heeft wel spulletjes. Meer dan Combi.


Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar