sigma 28-70 op 350d ??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

ik zag op konijnenberg deze lens "Sigma 28-70mm F 2.8-4 H.S. Zoom Canon AF" voor amper 131 euro. aangezien de lichtsterkte 2.8 is lijkt me dit spotgoedkoop en zou eventueel zo één aanschaffen als allround lens. Past deze zonder problemen om mij 350d en is deze lens kwalitatief goed ?
Thx
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

't Past, maar is zeer waarschijnlijk kwalitatief niet zo best.
Kan er overigens geen tests van vinden.....

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
sbu
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2006 18:38
WoonplaatsCOLON Zeewolde

Het is geen 2.8 over het gehele bereik hé. Begint bij F2.8 op 28mm en eindigd op F4 bij 70mm. Dat je je hier niet in vergist.

Zoals je het nu zegt "...aangezien de lichtsterkte 2.8 is lijkt..." lijkt de lens over het gehele bereik F2.8 te zijn, is niet zo. Verklaard ook de prijs.
[size=75]EOS50D+grip, EOS7D+grip, Canon 50mm 1.8 mkII, Sigma 10mm FishEye, Sigma 50~150mm 2.8 EX APO DC HSM, Sigma 18~50mm 2.8 EX DG, Speedlite 580EX + kaartjes en filtertjes[/size]
Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

Het is geen 2.8 over het gehele bereik hé
ik had al zo'n vermoeden. momenteel gebruik ik deze lens als allround "Sigma 28-200 F3.5-5.6 Aspherical". deze gaat dus van 3.5 tot 5.6
Ik zou denken dat die 28-70 een verbetering zou moeten zijn... of ben ik mis. Probleem is dat de mijne weg is in herstelling en hoogst waarschijnlijk ga ik deze niet terug hebben tegen dat ik vertrek op verlof... daarom zoek ik een goedkoop alternatief. Zou deze even scherp (of onscherp :lol: ) zijn als mijn 28-200 ??
thx
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

deejayjames schreefCOLON ik had al zo'n vermoeden. momenteel gebruik ik deze lens als allround "Sigma 28-200 F3.5-5.6 Aspherical". deze gaat dus van 3.5 tot 5.6
Ik zou denken dat die 28-70 een verbetering zou moeten zijn... of ben ik mis. Probleem is dat de mijne weg is in herstelling en hoogst waarschijnlijk ga ik deze niet terug hebben tegen dat ik vertrek op verlof... daarom zoek ik een goedkoop alternatief. Zou deze even scherp (of onscherp :lol: ) zijn als mijn 28-200 ??
thx
Yip, de 28-70 is licht-sterker dan jouw huidige 28-200 lens, en bovendien is de kans heel erg groot dat de 28-70 f/2.8-4.0 scherper is dan jouw huidige 28-200.

Sterker nog... zonder enige informatie te hebben gevonden over dit objectiefje durf ik dat laatste eigenlijk wel met zekerheid te stellen. :lol:

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

de 28-70 f/2.8-4.0 scherper is dan jouw huidige 28-200... / ... durf ik dat laatste eigenlijk wel met zekerheid te stellen
ben je daar echt zeker van ? dan zou ik deze wel kopen. zijn er nog mensen van die mening ? En is deze dan ook scherper dan de kitlens ?

Alvast bedankt voor de antwoorden!!
Gebruikers-avatar
Spot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 20:43
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

kijk hier eens:

http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =37&page=1

Leg er 50,- eur bij en je vindt een tweedehands Sigma 28-70 f/2.8:

http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =37&page=1
[size=75]| Canon 350D + BG-E3 | Tokina AT-X 116 Pro DX 11-16mm f/2.8 | Canon ef-s 17-55 f/2.8 IS USM | Sigma APO 50-150mm f/2.8 EX DC HSM | 4x 1GB Sandisk extreme III | Lowepro Orion Trekker | Cullmann 2904 Makro |[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik weet niet hoe lange je verlof hebt, maar is huren van gewoon een goed objectief niet een alternatief?

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

damn... natuurlijk niet vooradig bij konijnenberg :cry:
Leg er 50,- eur bij en je vindt een tweedehands Sigma 28-70 f/2.8
graag hoor, ben al zo'n 2dagen aan het surfen op tweedehands websites maar nog nergens iets gelijkaardig gezien voor die prijs (+/-175 euro).
Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

maar is huren van gewoon een goed objectief niet een alternatief?
ik weet niet hoe dat in Nederland zit maar hier in België heb ik nog niet veel gehoord over lenzen huren. Is misschien wel een alternatief, zal es googlen.
bedankt voor de tip
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

deejayjames schreefCOLON
de 28-70 f/2.8-4.0 scherper is dan jouw huidige 28-200... / ... durf ik dat laatste eigenlijk wel met zekerheid te stellen
ben je daar echt zeker van ? dan zou ik deze wel kopen. zijn er nog mensen van die mening ? En is deze dan ook scherper dan de kitlens ?

Alvast bedankt voor de antwoorden!!
Ja, daar ben ik zeker van.

Een 28-200 is een >7x zoom.

Doorgaans leveren objectieven die een groter dan 3 á 4x zoombereik hebben zwaar in aan kwaliteit.

Als we het nu over een `L` objectief van Canon zouden hebben dan zou ik nog enige twijfel uitspreken. Maar we hebben het over een Sigma objectief met een 7.1x zoom.

De 28-70 is een 2.5x zoom en licht-sterker bovendien. Dat betekent dat je bij f/4 als 3 stopjes hebt afgeknepen. En afknijpen komt de scherpte altijd ten goede.

De Sigma 28-70 f/2.8 (over het gehele bereik) is al een heel poosje niet meer nieuw te koop. Ik heb hem zelf ook een maandje of 3 gehad, en was niet bepaald onder de indruk van de scherpte van dit objectief. Mijn latere Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC was aanzienlijk scherper.

Daarom verwacht ik dan ook dat de Sigma 28-70 f/2.8-4.0 scherper zal zijn dan zowel de Sigma 28-200 alsook de Sigma 28-70 f/2.8 alsook de kitlens.

Gr. John :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De Sigma 28-70mm F 2.8-4 H.S. is uit het assortiment van Sigma verdwenen: http://www.sigma-benelux.nl/products/le ... .php?cid=2.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

De Sigma 28-70mm F 2.8-4 H.S. is uit het assortiment van Sigma verdwenen
LAP... ik had nu eens een goedkope lens gevonden om aan te vullen :cry:

aan musicjohn: bedankt voor de duidelijke uitleg!! (iedereen trouwens :lol: )
ik zal dus maar hopen dat mijn andere terug uit herstelling is tegen dat ik op reis vertrek, anders dikke pech want ik heb nu maar zo'n 200euro budget om een vervanging te kopen :cry:
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Is daar de DG versie voor in de plaats gekomen?
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

deejayjames schreefCOLON...anders dikke pech want ik heb nu maar zo'n 200euro budget om een vervanging te kopen :cry:
Is dit misschien wat?

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
deejayjames schreefCOLON...anders dikke pech want ik heb nu maar zo'n 200euro budget om een vervanging te kopen :cry:
Is dit misschien wat?

Jan
Da's wel een mooi objectiefje voor die prijs. :P

Daarmee ga je op z'n minst even goede foto's maken als met je vertrouwde Sigma 28-200 (en misschien nog wel een tikkeltje beter... :lol: )

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
deejayjames
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2006 20:11
WoonplaatsCOLON Zwevegem - België

Is dit misschien wat?
eventueel wel maar dan begin ik weer te twijfelen door wat musicjohn schreef:
Doorgaans leveren objectieven die een groter dan 3 á 4x zoombereik hebben zwaar in aan kwaliteit.
ander probleem is, als ik dan de mijne terug krijg heb ik bijna 2 dezelfde lenzen liggen, als ik bv een 28-75 kan kopen (of zoiets) hoef ik dan niet altijd mijn tele op te plaatsen. Laatste probleem :lol: ik woon in west vlaanderen in België, nogal veraf dus.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

deejayjames schreefCOLON.../... als ik dan de mijne terug krijg heb ik bijna 2 dezelfde lenzen liggen, als ik bv een 28-75 kan kopen (of zoiets) hoef ik dan niet altijd mijn tele op te plaatsen.
Daar heb je ook weer gelijk in. :?

Nou ja, het had even een tijdelijke oplossing kunnen zijn. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Spot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 20:43
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Even snel zoeken op marktplaats leverde me iig een resultaat.
Probeer het eens met
'sigma ex 28-70mm' of 'Sigma ex'

Ik heb nl onlangs een 28-70mm f/2.8 verkocht voor 200,- EUR.
[size=75]| Canon 350D + BG-E3 | Tokina AT-X 116 Pro DX 11-16mm f/2.8 | Canon ef-s 17-55 f/2.8 IS USM | Sigma APO 50-150mm f/2.8 EX DC HSM | 4x 1GB Sandisk extreme III | Lowepro Orion Trekker | Cullmann 2904 Makro |[/size]
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

kijk hier eens:

http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =37&page=1

Leg er 50,- eur bij en je vindt een tweedehands Sigma 28-70 f/2.8:

http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =37&page=1
_________________

Vergeten wij niet wat??? :roll: :roll:
zijn 2 versies van, deze is beduidend beter
http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =37&page=2
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar