Fokke of Mart graag een Helicopter...

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Bultrug zwemt rond in Marsdiep

anp | Gepubliceerd op 12 mei 2007, 13:17
Laatst bijgewerkt op 12 mei 2007, 13:22

DEN HELDER - In het Marsdiep tussen Den Helder en Texel zwemt een bultrug rond. De ongeveer 15 meter lange walvis werd donderdag voor het eerst opgemerkt door de bemanning van een patrouilleboot van de marine bij de Helderse zeedijk.


Het is de vijfde waarneming van een bultrug in Nederlandse wateren sinds 2003, zei Kees Camphuysen van het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ) zaterdag. ,,In de voorafgaande driehonderd jaar is er geen enkele waarneming geweest.''

Een bultrug is een baleinwalvis die leeft in het noordelijke deel van de Atlantische Oceaan. Ongeveer een week geleden werd er ook al een bultrug gezien boven de Doggersbank in de Noordzee. Mogelijk gaat het om hetzelfde dier.

Bron
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

:lol:

waar we met meerderen inkunnen....
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

Sarpa schreefCOLON:lol:

waar we met meerderen inkunnen....
precies en het liefst een Chinook :wink:

grtz

Rob
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Twee of drie weken geleden was er 1 bij mij aan het strand aangespoeld...tenminste...ik denk dat het een Bultrug kalfje is/was (ben nooit echt goed geweest in wlvissen zeg maar)

Doordat bijn PC er mee gestopt was heb ik die foto's nu pas kunnen verwerken dus ik zal ze vanavond even plaatsen.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

Nee jo doe maar een cougar dan kunnen we hangend eronder foto,s maken. :lol: :lol: moet je wel een lens met is hebben anders beweeg je teveel :wink:

Groet Peter
this lyric is under construction !!!!
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

pierke schreefCOLONNee jo doe maar een cougar dan kunnen we hangend eronder foto,s maken. :lol: :lol: moet je wel een lens met is hebben anders beweeg je teveel :wink:

Groet Peter
HIER
staan foto's die een collega heeft gemaakt.

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Fokke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2005 17:50
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

He boy''s

Tijdens mijn speurtocht vond ik dit berichtje uit mei. Om maar even te antwoorden:
De vorige heli die mart en ik gebruikt hebben tijdens een shoot viel prompt in zee. Jullie hebben dat ongetwijfeld gelezen. Sindsdien mogen wij niet meer in de buurt van de heli's komen. De piloten rennen al weg als ze ons zien aankomen. Dus helaas. Overigens die grote vis schrok zo van Mart en van mijn witte lens dat hij nooit meer is waargenomen in de zeeen rond Den Helder
Friese Kanon EOS fretter ut Den Helder
Better let as net.
http://everyoneweb.com/fokke/
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Fokke schreefCOLONHe boy''s

Tijdens mijn speurtocht vond ik dit berichtje uit mei. Om maar even te antwoorden:
De vorige heli die mart en ik gebruikt hebben tijdens een shoot viel prompt in zee. Jullie hebben dat ongetwijfeld gelezen. Sindsdien mogen wij niet meer in de buurt van de heli's komen. De piloten rennen al weg als ze ons zien aankomen. Dus helaas. Overigens die grote vis schrok zo van Mart en van mijn witte lens dat hij nooit meer is waargenomen in de zeeen rond Den Helder
Hier het resultaat
Afbeelding
Afbeelding
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Ja en daar baal ik dus van: als dat setje uit Den Helder op de proppen komt kan ik het vergeten om eens vanuit een heli foto's te maken.
Boys: graag even regelen voor de 14e alsjeblieft.
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

martmarbus schreefCOLON Hier het resultaat
Wel een beetje centraal genomen Mart.
Moeten we het zaterdag maar even over hebben :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar