Imagetank

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLON
schoffie schreefCOLONik zou voor de eerste gaan... die heeft meer IKL's
wat zijn IKL's?

(eos4all is niet hip.... :? )
Interessant Knipperende Lichtjes :mrgreen:
www.johanvanderwielen.nl
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

:mrgreen: Ik vreesde al zoiets.

Ik zou toch voor de ipod gaan, moet je alleen ook van die leuke hippe witte lensjes kopen (even dat vieze rode randje wegwerken, is niet hip). Alleen of je dan nog de optimale prijs/hipheid hebt weet ik niet.

:D
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Heren... laten we het wel een BEETJE serieus houden! 8)

Overigens is die iPod Camera Connector niet alleen vrij duur, maar ook nog eens retetraag plus slurpt je iPod batterij leeg!

Had al een iPod Video 30GB (5G), maar mede door de trage transfer toch maar voor een stuk duurdere PD70X gegaan...
Laatst gewijzigd door 1 op BasZ, in totaal 13 keer gewijzigd.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Sorry, was wat melig.

Het grote voordeel van de pd70X is de snelheid, hij slurpt vrij vlot een kaartje leeg. Dit komt onder andere door de normale laptop hardeschijf die er in zit. Je hebt tegenwoordig veel mooiere en veel minder lompe dingen, maar als ik jou was, zou ik ook op de overdrachtssnelheid letten.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Klopt van de IPOD, komt doordat hij alle plaatjes nog eens omzet in een vieuwable plaatje op de IPOD (thumbnailachtig plaatje), doe dit altijd s'avonds drankje erbij op mijn balkonnetje :D
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Ik heb van de week de Canon M30 gekocht.
Hij is niet echt goedkoop maar werkt goed.
Super scherm en veel mogelijkheden.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Ook deze jongen wil een imagetank kopen en zit te twijvelen tussen de Epson, Canon en Jobo. De Canon staat bij mij tot nu toe bovenaan.
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Ik ben vooral toe aan een nieuwe muziekspeler. Had een Sony minidisc, maar die is nu echt wijlen. En als ie meteen kan dienen als imagetank: graag!
Maar voor muziek rondlopen met zo'n grote Canon M30...
Hoe traag was die iPod? Hij slaat RAW wel op, maar je ziet alleen JPEG's. Wil ik ze ook willen zien, dan moet ik RAW + JPEG schieten. Niet echt een probleem gelukkig...
En sorry... ik vind het ding gewoon mooi om te zien (heb nog nooit zoiets gehad, liep rond met lompe oudere MD - maar wel geluidkwaliteit...!).
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Van de week een Vosonic (VP8360) met beeldscherm en 80GB gekocht.
Ben er erg tervreden over.
Lekker makkelijk.

Die van Canon schijnen traag te zijn?
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

schoffie schreefCOLON IKL = Interessant Knipperende Lichtjes :mrgreen:
Lol in het kwadraat :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Maar gebruiken jullie al dat mooie spul voor een (foto)vakantie? Ik vind al die apparatuur wel mooi, maar nogal prijzig. Is een paar extra CF-kaarten tegenwoordig niet goedkoper? Of refereer ik nu aan een al reeds uitgekauwde discussie? :oops:
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor mijn bruiloftfotografie tussendoor om foto's te backupen.

En voor mijn vakantie :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

OK, ik ben al genezen... Ik las op Zoom.nl:

(...) Een iPod klinkt interessant, maar is het absoluut niet. Ik heb de iPod 1 keer gebruikt als imagetank, maar ik ben sindsdien genezen:
Eerst moet je een cameraconnector aanschaffen van €30,- en daarna kun je ongeveer 1 GB aan foto's op je iPod legen wat 45 minuten tot 1 uur duurt. Daarna is de batterij van je iPod bijna leeg.(...)".

* zucht*
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
JePeVePe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2007 10:16
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONVan de week een Vosonic (VP8360) met beeldscherm en 80GB gekocht.
Ben er erg tervreden over.
Lekker makkelijk.
Ik heb de 6320i, 160Gb versie. Gebruik ik tevens als externe HDD voor m'n laptop. Is supersnel, 2Gb gaat zo in 6 minuten. Foto's zijn prima te bekijken op het schermpje.
Enige nadeel is dat de batterij niet echt lang mee gaat.

Ik had hiervoor de 8390. Prachtig apparaat, en OLED scherm is echt verbluffend (scherm is net een foto, ook van de zijkant bekeken is het nog helder), maar... de OLED techniek 'boost' blijkbaar het scherm, want donkere foto's zagen er niet uit. Kreeg je van die ruis 'slierten', alsof je in Photoshop de foto teveel oplicht.
Wel jammer, want OLED is echt fantastisch, enorm helder en kleuren zijn echt super, en .... bespaart nogal wat stroom. Batterij ging erg lang mee....

Nadeel van Vosonic is dat het verder allemaal erg minimaal is. Software die er op zit is 'net genoeg', maar niet meer dan dat. Audio is 'ok', maar equalizer kun je vergeten. Verder nog een bug ontdekt die niet op te lossen valt, als je foto backup maakt, maakt apparaatje directory aan met altijd de datum 23-10-2003. Heel bizar.
Nog vreemder is dat ie RAW bestanden niet altijd even 'goed' leest. M'n ouwe Minolta bestanden (KM 5D -> 8MB bestanden) werden erg traag getoond (9-13sec), terwijl m'n Canon RAW bestanden (12Mb) binnen een seconde getoond worden.

maar goed, ik gebruik 'm toch alleen voor backup van m'n foto's. 2x 2Gb kaartjes plus deze 6320i is een super combi. En voor onderweg heb je nog een muziekje ook hehe...
Canon 5D | Canon 24-70 F2.8 L | Canon 70-200 F2.8 L IS | Canon EF 300 F4.0L IS | Speedlite 580EX II | Kenko 1.5x teleplus MC | Vosonic 6230i
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

@Zorgeleos: niet hip maar wel snel, de PD70X doet over 1 Gb ca 1,5 minuut en kan op 4 penlites tot 80Gb overpompen...

maar nogmaals...

niet HIP
www.johanvanderwielen.nl
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

misschien is het toch wel hip om snel te zijn?
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Heb zelf de Hyperdrive Space met 120 gb schijf.
Is niet goedkoop maar wel erg snel.
Geen viewer maar dat doe ik thuis wel.
Bevalt me goed. Is niet te groot.
http://www.mobile-harddisk.nl/hyperdriv ... l?cPath=21
Het is mijn 2de imagetank alweer.
Laatst gewijzigd door 1 op Jos Images, in totaal 14 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Jammer alleen dat je link het niet doet!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Sorry.
Nu denk ik wel.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Nu wel inderdaad!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

schoffie schreefCOLON@Zorgeleos: niet hip maar wel snel, de PD70X doet over 1 Gb ca 1,5 minuut en kan op 4 penlites tot 80Gb overpompen...

maar nogmaals...

niet HIP
Ik ben toch al véél te oud om ooit nog hip te worden :D

Het wordt de PD70X (100Gb - € 189).
Ach, en die iPod komt er ook nog wel, later als ik groot ben, maar niet als imagetank!

Nog een vraagje: heeft de PD70X een beveiliging tegen dubbel kopiëren (als oude foto's die je al eerder had gekopieerd nog op de Cf-kaart staan)? dat scheelt vergissingen bij later terugkijken en zoeken. Maar of het mij € 50 meer waard is (bijv. de Hyperdrive Space), dat denk ik nou weer niet...
Jos Images schreefCOLON (...) Het is mijn 2de imagetank alweer.
Jos, welke had je eerst en waarom heb je die vervangen?

Dank voor jullie adviezen! 8)
Laatst gewijzigd door 1 op Zorgeleos, in totaal 15 keer gewijzigd.
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar