Weet iemand iets over de cashback akties Canon voor 2007

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
roadkill
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 22:01
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Ik heb wel de €100,- voor mijn 30D terug gekregen maar nog niet de €120,- van mijn 70-200.
Ik heb alles in 1 keer ingediend met bonnetjes en streepjescodes en al.
Op 26-6 heb ik een mailtje gekregen waarin stond dat ze het geld binnen 20 dagen terug zouden storten. Wat ook gebeurd is alleen €120,- te weinig :roll:
Uiteraard heb ik een mailtje terug gestuurd met de vraag waar die €120,- is gebleven. Tot nu toe geen reactie.

Marco.
Canon 30D / EF 50mm f1.8 Mk I / 24-105 f4 [color=red]L [/color]IS USM / 70-200 f4 [color=red]L [/color]IS USM
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

Netjes een mailtje dat het langer kan duren...
Moet helemaal goed komen.
Beste Anthony,

Bedankt voor uw deelname aan de EOS 20th Anniversary Cash Back actie.

Als gevolg van het onverwacht grote succes van de 20th Anniversary campagne verwachten wij enige vertraging met de verwerking van uw aanvraag. Dit kan er helaas toe leiden dat u het retourbedrag iets later zult ontvangen.
Wij zijn zeer druk bezig met de verwerking van de aanvragen en proberen alles tijdig af te handelen.

Voor antwoorden op vragen over de verwerking van uw aanvraag, belt u gratis naar 0900 0400 122.

Canon biedt excuses aan voor het ongemak dat deze situatie wellicht kan veroorzaken en hoopt uw Cash Back aanvraag zo spoedig mogelijk te verwerken.


Canon Europa NV
www.hamond.nl
carpcatcher
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 13:49
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

13-6 spulletjes verzonden.
en gisteren stond de cash-back op mijn rekening.

reactie van jvanarkel sterk overdreven.. :?


ging om een objectief
Laatst gewijzigd door 1 op carpcatcher, in totaal 21 keer gewijzigd.
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

ben ik toch zowaar de doos met streepjescodes van mijn 400 d kwijt
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

carpcatcher schreefCOLONreactie van jvanarkel sterk overdreven.. :?
Deels ben ik het wel met hem eens. De CashBack is wel omslachtig. Mensen die echt moeten sparen voor een objectief, moeten eerst over de top sparen met het risico dat de actie dan al is verlopen.
Ton-Otter schreefCOLONben ik toch zowaar de doos met streepjescodes van mijn 400 d kwijt
Dat is best een duur stukje karton dat je kwijt bent 8)
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Onyx schreefCOLON
carpcatcher schreefCOLONreactie van jvanarkel sterk overdreven.. :?
Deels ben ik het wel met hem eens. De CashBack is wel omslachtig. Mensen die echt moeten sparen voor een objectief, moeten eerst over de top sparen met het risico dat de actie dan al is verlopen.
Ton-Otter schreefCOLONben ik toch zowaar de doos met streepjescodes van mijn 400 d kwijt
Dat is best een duur stukje karton dat je kwijt bent 8)
Ik gooi nooit dozen weg ik heb ze van me lenzen etc allemaal nog ik snap het niet :?: en zo groot woon ik ook weer niet :D
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

@carpcatcher

Ik ben blij dat jij je geld snel hebt gehad en je daarom de kromme manier van korting geven via het afnemers krediet principe wel zinnig vindt. Dat zijn 2 dingen die MET elkaar te maken hebben, maar absoluut NIET hetzelfde zijn.

Zoals aangegeven zullen sommige mensen geld uitgeven wat ze nog niet hebben. Of voor andere dingen hadden bedoeld.

Dat je dat dus later terug krijgt betekent niet automatisch dat je dat dan extra hebt, dat weet je zelf ook wel. Dat geef je weer aan andere zaken uit. Vergelijkbaar met stoppen met roken en denken dat je bakken met geld overhoudt omdat je geen sigaretten meer koopt.

Ik verdien goed, misschien wel veel te goed maar dat houdt niet in dat ook ik een budget per maand heb voor diverse dingen als wonen, eten en uitgaan Ed. Dus als je bijvoorbeeld met je gezin uit wilt gaan maar deze maand zegt tegen de familie nu even niet want papa wil graag een dure metalen buis kopen, dan betekent dat niet automatisch dat papa de familie enkele maanden later wel uitnodigt. Sterker nog dat zal dan wel een uitnodiging zijn die eigenlijk een verkapte fotosessie wordt waar de familie ook nog iets aan kan beleven.

Maar waar het echt op neer komt is dat je je als klant laat naaien en rente mist en de leverancier er eigenlijk alleen maar beter van wordt. Immers de tussen handel merkt niets negatiefs, een de tussen handel en producent verdienen meer door meer omzet en afzet. Echter Arnold Heertje en soortgenoten zullen zeggen dat een directe verlaging van kosten hetzelfde dan wel een nog grotere omzet/afzet en netto winst zullen opleveren.

Dat bedoelde ik dus, dus niet dat jij je geld gelukkig snel terug hebt. 8)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Het is niks meer dan een simple marketing truc. Gewoon je prijs verlagen is natuurlijk ook mogelijk. Door het tijdelijk te maken puch je mensen om nu te kopen en niet te wachten. Het geven van korting direct aan de kassa is administratief gezien natuurlijk vele malen complexer.

@jvanarkel (beste jeroen)
Het verhaal over rente etc is natuurlijk waar maar er zijn denk ik maar weinig consumenten die wakker zullen liggen van het renteverlies over de € 80,00 cachback.

Voor mij is het gwoon een korting van € 80,00 Euro en ben er van overtuigd dat als ik een half jaar of een jaar wacht de camera zo wie zo wel goekoper zal zijn.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Richard,

wacht jij maar eerst 5 september, een lease auto en dan misschien een kleine over een paar jaar, dan praat je wel anders. :twisted: :lol:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

jvanarkel schreefCOLONMaar waar het echt op neer komt is dat je je als klant laat naaien en rente mist en de leverancier er eigenlijk alleen maar beter van wordt. Immers de tussen handel merkt niets negatiefs, een de tussen handel en producent verdienen meer door meer omzet en afzet.
De leverancier wordt hooguit beter door de hogere omzetten, maar dat had ook bereikt kunnen worden door de prijs van het produkt voor de rest van de levensduur te verlagen. En daar zit 'm nu juist te kneep... als Canon tijdelijk de prijs van het product voor de consument wil verlagen en men zou dat doen door de inkoopsprijs voor de handel te verlagen, dan is er (1) geen enkele garantie dat die prijsverlaging ook daadwerkelijk resulteert in een lagere consumentenprijs en (2) zijn er leveranciers die voorraden extra gaan bestellen om na afloop van de actie goedkoop ingekochte camera's tegen "normale" prijzen te verkopen.

Last but not least stimuleert een cashback de aankoop van extra artikelen. Het blijkt dat consumenten die geld terugkregen via een cashback geneigd zijn dat geld in dezelfde richting terug te investeren - men rekent zich dubbel rijk blijkbaar: eerst koop je bijvoorbeeld een body waarop je €150 terugkrijgt en dat "gratis geld" gebruik je vervolgens voor de aankoop van bijvoorbeeld een objectief. Dan rekent de klant onbewust vaak die €150 als korting op de tweede aankoop.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Exact.

Maar het blijft een jammerlijke manier van geld uit je zak kloppen en debatten die thuis gevoerd moeten worden/gaan worden. :roll:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Mon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 21:39
WoonplaatsCOLON NB Veghel
CONTACTCOLON

Hoe snel zijn ze met uitbetalen eigenlijk? Ik kocht de 30D binnen de caschback periode en heb de boel opgestuurd naar England..

gr Mon
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

sommigen hebben hun geld al blijkens deze lange thread :)

Maar ik geloof dat jij net pech hebt. :(
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
JePeVePe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2007 10:16
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Ik heb het net binnen gekregen.. wachttijd: dikke maand. :)
Canon 5D | Canon 24-70 F2.8 L | Canon 70-200 F2.8 L IS | Canon EF 300 F4.0L IS | Speedlite 580EX II | Kenko 1.5x teleplus MC | Vosonic 6230i
Sonny
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

11 juni verstuurd en 18 juli 350 pleuries rijker! :D

Iets meer dan een maand dus....
[size=75]Canon EOS 30D + BG-E2| EF 100mm f/2.8 Macro USM | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/2.8 L IS USM | EF 2.0x II | Speedlite 580EX II + omnibounce | Manfrotto 676B + 234RC| Manfrotto 055XDB + 804RC2 | Lowepro Rolling CompuTrekker AW[/size]
Gebruikers-avatar
Mon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 21:39
WoonplaatsCOLON NB Veghel
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONsommigen hebben hun geld al blijkens deze lange thread :)

Maar ik geloof dat jij net pech hebt. :(
Hoezo? Ik heb hem netjes gekocht in de cashback periode en op tijd opgestuurd..

Maar lees dat het dus een dikke maand duurt, dank je wel dat wilde ik weten..

gr Mon
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLON
jvanarkel schreefCOLONMaar waar het echt op neer komt is dat je je als klant laat naaien en rente mist en de leverancier er eigenlijk alleen maar beter van wordt. Immers de tussen handel merkt niets negatiefs, een de tussen handel en producent verdienen meer door meer omzet en afzet.
De leverancier wordt hooguit beter door de hogere omzetten, maar dat had ook bereikt kunnen worden door de prijs van het produkt voor de rest van de levensduur te verlagen. En daar zit 'm nu juist te kneep... als Canon tijdelijk de prijs van het product voor de consument wil verlagen en men zou dat doen door de inkoopsprijs voor de handel te verlagen, dan is er (1) geen enkele garantie dat die prijsverlaging ook daadwerkelijk resulteert in een lagere consumentenprijs en (2) zijn er leveranciers die voorraden extra gaan bestellen om na afloop van de actie goedkoop ingekochte camera's tegen "normale" prijzen te verkopen.

Last but not least stimuleert een cashback de aankoop van extra artikelen. Het blijkt dat consumenten die geld terugkregen via een cashback geneigd zijn dat geld in dezelfde richting terug te investeren - men rekent zich dubbel rijk blijkbaar: eerst koop je bijvoorbeeld een body waarop je €150 terugkrijgt en dat "gratis geld" gebruik je vervolgens voor de aankoop van bijvoorbeeld een objectief. Dan rekent de klant onbewust vaak die €150 als korting op de tweede aankoop.

zo is het maar net.

Al met al een slimme zet van Canon en de consumenten trappen er weer bij bosjes in. :twisted:
En laten we eerlijk zijn. Zo'n "korting"kan wel helpen om het thuisfront te overtuigen van je aankoop. :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

jvanarkel schreefCOLONExact.
't Was slechts een veronderstelling om antwoord te geven op jouw vraag:
jvanarkel schreefCOLONwaarom niet gewoon tijdelijk de prijs verlagen,
Nou ja, omdat het dus niet zeker is dat eventuele korting t.g.v. een prijsverlaging ook daadwerkelijk bij de consument terecht komt en niet verdwijnt in de zakken van de handelaar... daarom dus :)

Mijn enige ervaring met de cashback acties van Canon zijn overigens van vorig jaar. Op de post gedaan half december, begin januari stond 't al op de rekening (net 3 weken later dus, inclusief kerst-vertraging).
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

Als je de cashback nodig hebt om bepaalde objectieven te kopen, ben je in het verkeerde segment aan het shoppen. Ik heb in 2005 en 2006 verschillende camera's en objectieven van Canon gekocht met de cashback acties en heb het geld elke keer binnen 4 weken terug gekregen. Het is gewoon een leuke actie van Canon.
jvanarkel schreefCOLONExact.

Maar het blijft een jammerlijke manier van geld uit je zak kloppen en debatten die thuis gevoerd moeten worden/gaan worden. :roll:
Dat iemand niet sterk genoeg in zijn schoenen staat om de cashback actie te weerstaan betekent niet dat het een ''jammerlijke manier van geld uit je zak kloppen'' is. Debatten over geld zullen er altijd zijn, je moet je gewoon goed realiseren dat je je geld maar één keer kan uitgeven en dan pas aan objectieven of andere luxe goederen nadat je aan je eerste levensbehoeftes hebt voldaan.
Laatst gewijzigd door 2 op Dirk Hofstede, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

@jeveos

Zit wat in.

Maar ik blijf het een minder vriendelijke manier van korting geven. In de supermarkt kom je honderden vormen van deze manier aan. Alleen gaan ze er daar van uit dat als je veel handelingen moet verrichten voor een paar euro dat de response daarop laag is en dus een extra verkoop uitlokt zonder reductie van de marge behalve de ingecalculeerde.

Maar als ik zie dat mensen meer dan 300 euro korting krijgen dan kan ik me dat zeker voorstellen. Dat is ook niet mijn bevreemding over deze methode, maar het feit dat je eerst een vakantie te veel betaalt in de hoop, dat het snel geretourneerd wordt.

En natuurlijk bespaar je een hoop euro's in de aanschaf echter ga je nu eerder kosten nemen, die je eigenlijk later gepland hebt. Behalve natuurlijk als je een iets duurder artikel al enige tijd op je netvlies hebt en door de korting dit artikel nu wel ipv het alternatief gekocht kan worden.

En dat de tussen handel misschien hier wat zwarter afgeschilderd wordt en dat Canon dus eigenlijk met de klant meedenkt (ik zie hem) zegt ook wel iets. Blijkbaar is de tussen handel niet te vertrouwen, dat blijkt uit de positieve reacties en op het feit dat Canon dit dus op deze manier doet om er zeker van te zijn dat de klant het voordeel heeft.

Ik denk niet dat Canon haar manier veranderd en misschien is dat ook als gevolg van wet en regelgeving in de diverse landen in de wereld, maar het zou Canon sieren om de band met de tussen handel te verbeteren. :D :lol:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar