Lemmer Stoomgemaal ing. Wouda

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Persoonlijk vind ik ze wat soft en de belichting niet optimaal. Ook composities vind ik aan de magere kant.
De foto's zijn louter inhoudelijk geschoten en geven mij jammer genoeg geen gevoel.

Je zou hier héle mooie foto's kunnen schieten en ik zou starten vanaf een statief.

De voorlaatste is het meest gedurfd, misschien ook even nummeren? Beoordeelt makkelijker ;-)
grz,
jasper
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
alexanderf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2006 12:16
CONTACTCOLON

Triaxis130 Het was ook niet de bedoeling van mij om composities te maken, want ik was hier op voorverkenning voor het schieten van een bruidsreportage die vermoedelijk hier genomen word.

Foto's zijn genummerd.
CANON EOS 400D Tamron 70 - 300 en een Sigma 18-50
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Dus het zijn snapshots?
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
alexanderf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2006 12:16
CONTACTCOLON

Nee ze zijn wel bewust genomen, maar ik was niet met de intentie heen gegaan om dit soort foto's te maken. In augustus wil een stel hier hun trouwreportage laten maken. Ik kende deze lokatie niet dus ik wist ook niet wat ik kon verwachten, toen ik daar was heb ik dus deze foto's gemaakt en uit de hand geschoten.


En graag ook tips hoe het beter kan want alleen afkraken is heel makkelijk en dat gebeurd hier al genoeg.
Laatst gewijzigd door 1 op alexanderf, in totaal 10 keer gewijzigd.
CANON EOS 400D Tamron 70 - 300 en een Sigma 18-50
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

???, snap het even niet, je gaat kijken voor een bruidshoot en laat ons meekijken ??
In dat geval zeg ik fantastische locatie, in het geval je vraagt om de foto's te beoordelen ga ik met onze zuidebuur mee.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Het was ook niet de bedoeling van mij om composities te maken, want ik was hier op voorverkenning voor het schieten van een bruidsreportage die vermoedelijk hier genomen word.
Ik hoop dat de bruidsreportage wel wat beter wordt :? En volgens mij let een echte fotograaf altijd op compositie, zelfs als hij snappies maakt...
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Misschien is deze serie inderdaad niet geheel op zijn plaats hier...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Lijkt me verantwoord om deze serie te verplaatsen naar testcase.
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
meindertvd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam

alexanderf schreefCOLON Het was ook niet de bedoeling van mij om composities te maken,

Nee ze zijn wel bewust genomen, maar ik was niet met de intentie heen gegaan om dit soort foto's te maken. In augustus wil een stel hier hun trouwreportage laten maken. Ik kende deze lokatie niet dus ik wist ook niet wat ik kon verwachten, toen ik daar was heb ik dus deze foto's gemaakt en uit de hand geschoten.


En graag ook tips hoe het beter kan want alleen afkraken is heel makkelijk en dat gebeurd hier al genoeg.
Sorry, ik heb deze posts een paar keer doorgelezen, maar ik begrijp je volgens mij niet helemaal.

Hoe wat beter kan?

Het was niet je bedoeling om composities te maken. Composities maken is in mijn ogen om je heen kijken en nadenken over wat je op de foto wil zetten, en hoe. Dat heb je dus niet gedaan, je foto's worden meestal beter als je dat wel doet.

Je selectie van foto's kan een stuk beter. Er staan drie vrijwel dezelfde foto's in je serie, kies daar de mooiste van en laat de andere twee weg. Kan je niet kiezen, gooi dan een muntje op o.i.d.

Een aantal foto's staan scheef. Zet ze recht.

Je belichting is hier en daar wat vlak. Speel eens in een bewerkingsprogramma met 'levels', je zal zien dat de contrasten en kleuren daar mooier van worden.

Overigens zou ik de zin 'graag tips hoe het beter kan' anders formuleren. Iedereen is hier vrijwillig, en iedereen reageert vrijwillig op foto's. Ik vind het een beetje ongepast om op zo'n toon eisen te stellen (heowel je het ongetwijfled anders bedoeld had komt het op mij in ieder geval zo over). Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het goed, maar een vraag als 'ik zou het leuk vinden om tips te krijgen over hoe ik de volgende keer ....... beter zou kunnen aanpakken' komt net even wat positiever over.
Gebruikers-avatar
newbie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2006 15:41

alexander.

heel jammer hoe jij reageert wanneer iemande de moeite neem jouw foto's te becommentarieren. dat nodigt niet uit tot een serieuze beoordeling. het feit dat je zegt dat je alleen heen ging om te kijken maakt de lust nog minder.

je bent op een fantastische locatie geweest, hebt zonder gedachte wat geknipt, plemt ze hier zonder nabewerking op een forum en dan vraag je om tips?

mijn tip zou zijn: lees de eerste comments nog eens door. dan ga je de volgende keer met een statief op pad en probeer je spannende beelden te kiezen.doe dan nog even je best in de nabewerking en plaats daarna een update.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Geen MoT breek, maar wel voornamelijk als MoT hierbij mijn comments:

Deze foto's zijn al verplaatst van voormalig Showcase naar voormalig Testcase. Inmiddels hebben we Beoordeel mijn foto inclusief richtlijnen. En daar hadden ze volgens mij moeten staan, in plaats van in W.I.P. Ik weet niet wie dit gedaan heeft, maar het klopt niet.

Had je dit ná 15 juli in de nieuwe opzet Beoordeel mijn foto geplaatst, dan was dit waarschijnlijk mede naar aanleiding van je eigen commentaar omgezet in linkjes. Daarnaast gold in de voormalig Showcase en geldt in de huidige Beoordeel mijn foto een maximum van 10 foto's in een startpost. Zou je daar bij een volgende plaatsing rekening mee willen houden? Ik ga er nu niets meer aan doen; dat hadden mijn collega's eerder kunnen doen, maar blijkbaar hadden ze redenen om dat niet te doen.

Ik ben benieuwd naar de toekomstige bruidsfoto's.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar