Verval op de grens

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
interjrs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2007 21:28
WoonplaatsCOLON Stramproy
CONTACTCOLON

Een oude boerderij anex café was het ooit, ondertussen misschien al 40 jaar geleden. Onenigheid tussen de erfgenamen is de oorzaak dat alles sindsdien in verval is geraakt en nog altijd onbewerkt erbij ligt. Enkel het bordje "verboden toegang" is er ooit op gespijkerd. Het resultaat: een stortplaats op de grens tussen NL en BE, letterlijk want de grenspaal staat er langs.
Vandaag eens het terrein op gegaan en een serie foto's gemaakt waaronder deze twee. Meer op m'n eigen webstek, maar graag jullie mening erover.
Afbeelding

Afbeelding
[ meestal lachen ze als ik schiet ]
[ EOS400D, 18-55mm EF-s, EF 75-300 4-5.6, 28-105 EF 4-5.6, EF 50mm 1.8, Tamron 2.8 28-75, 430EX II alles in een microtasje]
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik mis in de eerste foto een beetje het verval waar je over praat. Ook de compo van die plaat vind ik niet echt jofel...
De tweede plaat daarentegen drukt het gevoel van verval wel weer geweldig uit! Het zwevende stof, de brakke stoel, alles klopt wat dat betreft. Ook de compo spreekt mij bij deze foto veel meer aan. Deze plaat vind ik wel fijn.

Tot slot moet mij van het hart, dat ik je kaders niet mooi vind, maar dat is gewoon omdat ik niet van dit soort kaders hou.

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Plaat twee is erg leuk. Bij plaat een heb ik gevoel dat ie nogal onscherp is, twee trouwens ook wel maar daar heb ik er minder problemen mee. Hij komt er een beetje stoffig door over, wat misschien wel past in het thema. Wel jammer dat de poten er niet helemaal op staan, had best gekunt.

MMK
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
christiaan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006 21:43

Plaat één doet me niets. Ik zie er geen verval in, en het is qua compositie ook niet meteen een winnende foto.
Foto 2 vind ik al beter. Lekker licht, gave stoel voor de setting, maar wel een grof overbelichte plek op de achtergrond. Wellicht dat je die nog iets weet weg te werken? Nu wordt mijn oog daar steeds heen getrokken.
[u][b]www.debunkerfotografie.nl[/b][/u]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar