Objectief bescherming

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mdebruin
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2006 17:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Ik heb plannen om voor mijn vakantie hetzij een zijltoch in griekenland te maken of een reis door egypte. Nu vroeg ik mij af of er goede manieren bekend zijn om zand/ (zee)water (zoveel mogelijk) te weren. Ik zat al te denken om een regencover te kopen en een balgje om het dagelijks schoon te maken, maar vroeg me af of er andere alternatieven bekend zijn.

Ook vroeg ik mij af of iemand een goede verzekering kan aanbevelen. Als iemand anders bijvoorbeeld een foto maakt en oeps...plons doet of dat er bijvoorbeeld zand of beschadigingen ontstaan.

Ik hoor graag jullie ideeen.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Voor de objectieven: goede kwaliteit UV-filters.

Een regenhoes isoleert ook , dus kijk uit dat de temperatuur van de camera niet te hoog wordt.
Gebruik dan in ieder geval niet de hoge ISO-waarden: de ruis is sterk temperatuurafhankelijk.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Goede plannen! Zoek even op "verzekeringen" en je komt legio topics tegen. Persoonlijk heb ik een kostbaarheden buitenshuisverzekering van Centraal Beheer, gekoppeld aan de inboedelverzekering. Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar weet dus niet hoe de service is.
Wat zandbescherming betreft is het volgens mij vooral een kwestie van gezond verstand. Alles goed in de tas houden en die niet op winderinge plekken openen. In een zandstorm je 100-400 gebruiken is denk ik ook geen goed idee, maar dat snap je ook wel. Tijdens een zeiltocht zou ik me niet teveel zorgen maken anders dan dat je moet zorgen dat je spullen goed slingervast in een schokbestendige tas zitten. Eventueel zeewater er direct afdeppen. Ik ben zuinig op mijn spullen, maar de ervaring leert wel dat het best wel iets kan hebben. Ik gebruik zo nu en dan camera's op zee (vissersschepen zijn niet echt schoon/droog) en het kan allemaal best als je het maar een beetje met verstand doet zoals ik al zei. Misschien is een camera armor een idee? Dan heb je in ieder geval wat stoot/vuilbescherming voor je camera.
Kortom,ik geloof niet heel erg in het dik inpakken van je camera/objectief. Het werkt niet lekker en je zal zien dat je dan met wisselen net toch even wat zand rondstuift waar je raincover net even niets aan doet. Bovendien, al te erg inpakken geeft weer risico's op condens enzo...

succes! Groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
mdebruin
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2006 17:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Dank!

Ik ben momeneel in het forum aan het zoeken naar verzekeringen en kom heel vaak de combinaties met de inboedelverzekering tegen. Dat is volgens mij alleen niet bruikbaar voor een vakantie neem ik. Heb je daar geen echte reisverzekering nodig?
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

mdebruin schreefCOLONDank!

Ik ben momeneel in het forum aan het zoeken naar verzekeringen en kom heel vaak de combinaties met de inboedelverzekering tegen. Dat is volgens mij alleen niet bruikbaar voor een vakantie neem ik. Heb je daar geen echte reisverzekering nodig?
Reisverzekeringen dekken de kosten van dit soort apparatuur nauwelijks. Daar is juist die buitenshuisdekking voor, omdat je reisverz dat niet dekt.

Groetjes Sarpa
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als het om transport gaat; er zijn voor de watersport toch van die gesealde emmers verkrijgbaar die blijven drijven? lijkt me dat deze ook behoorlijk stofdicht zullen zijn.

Ze zijn alleen niet zo praktisch om te vervoeren.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

dejong1racing schreefCOLONAls het om transport gaat; er zijn voor de watersport toch van die gesealde emmers verkrijgbaar die blijven drijven? lijkt me dat deze ook behoorlijk stofdicht zullen zijn.

Ze zijn alleen niet zo praktisch om te vervoeren.
Wat ook nog een mogelijkheid is, een pelicase koffer oid. Die zijn echt super, we hebben er op het werk een. Super stevig, waterdicht, in te delen zoals je wilt. Ze zijn duur, maar je koopt ze "voor het leven".
Voorbeelden bijvoorbeeld HIER

groetjes Sarpa
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Ik heb ook een Pelicase 1600. Echt een super ding!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar