foto's kwijt

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Vreemd !

Gisteren een shoot gehad. Alle foto's regelmatig overgezet op de computer. Kaart in de lezer van de printer (Epson Stylus Photo RX500) gestoken en de kaart overgeladen.

Nu mis ik een aantal bestanden en "schiet mij lek" .. ik snap niet waar die gebleven kunnen zijn. Ik heb al op allerlei manieren gezocht op de computer en de kaarten, ik heb zelfs rescue softare over de kaarten laten lopen... niets..
Er ontbreken er een aantal in de nummering ook, en ook is duidelijk dat we op dat moment feitelijk een aantal foto's geschoten hebben, die dus nu ook effectief niet meer aanwezig lijken.

Wie slaat hier op aan en heeft voor mij een nuttige opmerking ?
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Wheely, geen idee en ik heb al raardere dingen mee gemaakt, maar heb je de recovery software nog dan kanje ze msischien nog terug toveren op je kaart. Sandisk maar ook andere merken hebben die recovery software op hun site staan.

suc6

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Hoe heb je het precies gedaan?
Paar foto's gemaakt, CF in de reader, gekopieerd en de CF geformateerd?

Of steeds gekopieerd en weer in de camera en verder met schieten?

Of slechts 1x in de reader en die kopieerslag gemaakt.

Ik weet wel dat je altijd de reader moet ontkoppelen via Windows/OS X voordat je de CF eruit haalt. Want anders kan je wel eens data kwijt raken.

je zegt dat je nummers mist, heb je ook op de camera geen foto's verwijderd? Als je het kaartje eruit haalt voordat de foto's in de buffer zijn weggeschreven naar CF, dan zal je inderdaad die foto's kwijt raken. Die kan je dan ook niet via recovery terug halen.
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

@jvanarkel:
Klopt, die recovery software van Sandisk heb ik dus hier, omdat ik kaartjes van hen heb. Maar die software levert mij niet weer de foto's terug waar ik over sprak

@markgrob:
Ik vrees dat jij dichter in de buurt zit. Ik had dus kennelijk iedere keer de boel moeten ontkoppelen tussen door.... hmm.... Blij dat ik niet nog méér kwijt ben dan. Ik heb inderdáád met enige regelmaat de kaart in de Epson printer gestoken waar zo'n cardreader is ingebouwd, zeg maar. Nadat de kaart klaar was met lezen (en ik twijfel aan één keer, of die nou écht klaar was, of dat er iets is vastgelopen, dus dáár kán het ook gebeurd zijn) de kaart uit de printer gehaald, terug in de cam gestoken, geformatteerd en weer aan de slag gegaan. Bizar dat er dan tóch nog een hoop oudere foto's WEL te traceren zijn, maar die van de dag zelf..... ??
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar