vakantie in afrika

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
SonnyChiba
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007 10:13

Hey allemaal,

bij deze heb ik een selectie gemaakt van 10 foto's van mijn trip naar afrika. Het was de eerste keer dat ik met mijn spiegelreflex mee neem op vakantie en ik ben dus heel benieuwd naar jullie meningen over de foto's. Ik heb nog een hoop te leren en ik hoop dat jullie me daar op deze manier een beetje mee kunnen helpen :)

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

#11
Afbeelding

Alle kritieken zijn welkom, dus laat maar komen :wink:

Groetjes,
Teun
Laatst gewijzigd door 2 op SonnyChiba, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Hoi Teun,

Allereerst welkom!
Was Afrika de moeite waard?

Over het algemeen is mijn eerste reactie op jouw foto's, wel erg donker!
Probeer het onderwerp beter belicht te krijgen.
Misschien heb je tegen de zon in gefotografeerd, 4, 6?
Soms wil een invulflits helpen!
Ook een ander moment op de dag fotograferen (minder hard licht) wil wel eens erg zinvol zijn, 's morgens of na de middag is het licht vaak beter.
Wel heb je leuke onderwerpen gekozen die volgens mij veel over het land zeggen!
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
SonnyChiba
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007 10:13

Hey Jen

Bedankt voor je reactie :)

Het is inderdaad een goed idee om wat meer met mijn positie tov de zon rekening te houden, dat heb ik inderdaad te weinig gedaan. Bij foto #6 lag er sneeuw (was in de bergen), dus wellicht dat je daardoor het idee krijgt dat ik tegen de zon in heb gefotografeerd?

Meer reacties zijn nog altijd welkom! :D
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Het merendeel van je foto's vind ik zoals me voorganger ook al heeft gezegt erg donker. Flits kan idd een uitkomst zijn ook (als je de ruimte hebt met je sluiter) kan overbelichten wonderen verrichten.... Ook vind ik het standaard foto gehalte erg hoog (vind het net geen kiekjes)

Maar #3 springt er bij met mij kop en schouders ver bovenuit. Wat een mooi drama in dat gezichtje.

Rene
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Even overdoen is natuurlijk geen optie, het is niet naast de deur Afrika.
Maar misschien kun je met nabewerken de foto's nog wat ophalen.

Wel een leuke serie foto 3 en 8 vindt erg mooi, die gezichtjes spreken boekdelen.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
Blondeos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 08:26

Leuk een serie uit Zuid Afrika te zien. Ben er vorig jaar ook geweest, ik zie wat bekende plekken.

Ook ik vind de serie te donker. Misschien kan wat bewerking uitkomst bieden?
Qua compositie heb je er wel over nagedacht, maar ik zou het soms iets anders gedaan hebben.
Sowieso bij de portretten had ik gewacht op een moment dat ze niet in de camera kijken, tenzij ze emotie tonen zoals bij nr. 3. Mooi!
En ik was een andere kant op gelopen om ervoor te zorgen dat de achtergrond wat rustiger is.
Foto 11 vind ik ook geslaagd, alleen jammer dat het linkse kontje iets aan gesneden is. Iets meer ruimte en hij was super geweest!
"Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg"
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

Hallo,
valt niet mee: voor de eerste je camera mee op zo'n verre reis. Je hebt natuurlijk niet altijd even veel tijd om rustig je positie te kiezen, aan te leggen en te schieten. Ik vind dat je een fraaie serie hebt weggezet. Met levels zou je sommige foto's iets lichter kunnen maken. Nu een paar opmerkingen:
#2 niet scherp?
#4 zou in de dierentuin gemaakt kunnen zijn.
#7 rode bloem in linker benedenhoek wegpoetsen?
#8 TOPPERTJE Ik zou de foto iets croppen, zodat de donkere achtergrond (rechts op de foto) eraf valt.

groetjes

Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Bastiaan111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 11:10
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik vind de portretten juist heel erg mooi. knap gedaan met de scxhaduw en de gelaatsuitdrukkingen, het geeft iets natuurlijks. de andere foto's doen mij iets te vakantiekiekerig aan.
30D, BG-E2N, 50 f 1.8 II, Sigma 10-20, 17-55 F2.8 IS, 70-300 IS USM.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar