Prijsverschil wel erg groot?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Bianca Hilhorst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 12:08
WoonplaatsCOLON Gorinchem

Nee weet je wat nog leuker is de onderlinge Media Marketen met elkaar vergelijken. Dan blijkt dat het per filiaal ook nog eens scheelt. Onze tv bleek in Utrecht 100 Euro goedkoper Als Rotterdam (zal wel met de locatie van het pand te maken hebben). Uiteraard hebben wij de tv elders via internet goedkoper gekocht.
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Per Media Markt zijn inderdaad (raar genoeg) de prijzen anders...
Denk dat het iets met andere klantengroep te maken heeft...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Camera Express is niet altijd het voordeligst, Konijnenberg is niet altijd het voordeligst en MM niet.... Gewoon per keer kijken wat je wil hebben aan service etc en wat de prijzen zijn....

Ik dnek niet dat je er echt vaste regels voor kan geven, maar per keer kijken waar iets het voordeligste is....
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

touchdown-photo.nl is met de lenzen meestal erg goedkoop.
fotoshopaalten.nl is meestal met accus en andere accessoires erg goedkoop.
digitalstreet.nl is met camera's vaak erg goedkoop.
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

BasZ schreefCOLONPer Media Markt zijn inderdaad (raar genoeg) de prijzen anders...
Denk dat het iets met andere klantengroep te maken heeft...
Is niet raar. Ik heb ook wel aan de MM geleverd: elke vestiging is eigen ondernemer. Dus iedere vestiging koopt zelf in en bepaalt zelf de verkoopprijzen. Ze hebben een "landelijke" folder waarin alle prijzen gelijk zijn, maar verder mag iedere vestiging haar eigen prijzen bepalen.
30D en spul...
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Keerzijde aan het MM-verhaal is wel dat ze 9 van de 10 keer gewoon meegaan van andere MM-winkels in de omgeving, gewoon vriendelijk aangeven dat een andere MM een lagere prijs hanteert. Ze zullen dit wel altijd controleren bij de betreffende zaak, dus sjoemelen zit er niet in :)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ga met de volledige zooi terug naar de service afdeling (tegenover Scheer eb Foppe) en zeg dat je hem terug brengt omdat hij je niet bevalt.

Je krijgt dan een bon en kan je geld binnen bij de kassa ophalen.

Zo werkt dat bij Mediamarkt namelijk.
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

De filliaalmanagers van de MM mogen zelf de prijzen "bedenken" zolang de hut maar winst draait.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Johnalb

Robbert1978 schreefCOLON
Tiergarten schreefCOLONWat ik altijd vind opvallen bij de mediamarkt is dat ze qua bodies best goeie prijzen hebben, maar zodra je de lenzen gaat bekijken schrik je het apelazerus. Die zijn echt stukken duurder dan waar dan ook!

Gewoon eerst naar de pricewatch van tweakers, dat scheelt altijd!
Qua body goede prijs vind ik ook wel tegenvallen. Mijn 30D bijvoorbeeld, bij konijn toen ik hem kocht 1200 volgens mij, bij Mediamarkt 100 euro duurder.

Maargoed, wat al eerder gezegd is, voor fotografie zijn ze gewoon niet bepaald de goedkoopste, andere dingen valt wel mee
Helemaal correct de MM is rond uit duur met alle foto spullen. Het wordt alleen leuk als ze van bepaalde types van de pallet gaan verkopen. Maar mijn 5 D body zou daar gewoon 300,oo euri duurde zijn als bij het Camerahuis. Deze hadden op het moment dat ik wilde kopen een aanbieding. Dus vooraf onderzoeken is ook belangrijk !!! :lol:
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLON"De fotoboer op de hoek is goedkoper".
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Een poosje terug wilde ik wat accessiores voor mijn camera.
Ik had wat info ingewonnen bij een lokale fotozaak.
In principe hebben ze wel wat tijd gestoken in het geven van de gewenste info.
Ik wist dus wat ik wilde.
Maar toen het op de prijs aankwam en ik vroeg of zij het ook voor de prijs van een internet winkel (konijn) konden leveren,
zeiden ze dat ze dat niet konden. Ook suggereerde ze dat Internetwinkels vaak B kwaliteit leveren. (Of grijze import)

Maar ondaks dat ik me een beetje bezwaard voelde t.o.v. de platselijke fotozaak,
heb ik het toch via Internet gekocht. Uiteindelijk heb ik zo'n € 175,00 uitgespaard.
Misschien niet helemaal fair maar 175 euro's is best een flink bedrag.
Wat zouden jullie doen in zo'n geval :roll:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb ook meegemaakt dat de lokale fotoboer (geen keten) goedkoper was dan alle andere. Je moet het maar treffen. Een aantal grote winkels die ook veel via internet verkopen kunnen goedkoper zijn vanwege grotere omzetten, maar voor de lokale fotoboer zijn zulke marges die de grote internetshops hanteren, niet te doen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Erik Mulder schreefCOLON..... Misschien niet helemaal fair maar 175 euro's is best een flink bedrag.
Wat zouden jullie doen in zo'n geval :roll:
In ieder geval op de centjes letten!

Maar wel in het juiste perspectief.

Ik weet van fotozaken waar service nog service is (omruilen geen probleem, leenexemplaar bij reparatie, dag- en nacht bereikbaar,...).
Dat zit in het aankoopbedrag en dat betaal je als je dat nodig vindt.

Denk van te voren na wat er gebeurt als de spullen nazorg nodig hebben.
Moet je er dan uren voor rijden, weken wachten?

Verkeerde zuinigheid bestaat ook en dat is meestal kostbaar :wink:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Dutchfog
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zoals men al eerder zei, soms ben je bij de ene winkel wat goedkoper uit dan bij de andere.
Zelf doe ik mijn aankopen hoofdzakelijk bij Foto Booms http://www.fotobooms.nl/ in de Van Woustraat te Amsterdam, het feit dat ik er op loopafstand vandaan woon en zeer tevreden ben over de tot nu toe geleverde service speelt uiteraard ook een grote rol.
Canon EOS 20D, Canon 18-55 lens, Canon macro 50mm f2,5 lens, Canon EF 100mm f/2,8 macro USM, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens, Canon Speedlite 430EX flitser.
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Die prijsverschillen vielen mij ook op.

Voor een 40D+17-55 IS USM+70-300 IS USM ben je bij camex 2697 kwijt. Bij de mediamarkt 2617, en bij konijnenberg 2328. Daar wil ik wel 2 uur reizen, eerlijk gezecht
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Ik heb hier in Barcelona een Manfrotto 718B gekocht voor €65.
Op fotokonijnenberg staat deze voor €133 op de site. Na een aantal keren kijken kan ik geen verschillen vinden tussen die ik gekocht heb en die op de fotokonijnenberg website staat.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar