Inspiratie, wat heeft u

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb soms wel zin om te fotograferen, maar geen zin in de foto's die ik in de regel maak. Dan wil ik wat anders.

Dan ga ik rondsnuffelen en nadenken over wat ik dan zou willen. Soms schiet er wat te binnen, en dat noteren we dan. Soms kan ik ook helemaal niks bedenken en dan raak ik lichtelijk gefrustreerd.

Onlangs had ik weer zo'n bui.
Ging een beetje met het idee om cross-medium te gaan doen. Aangezien ik wel een behoorlijke muziekfreak ben, kwam ik op het idee om door mijn muziekcollectie te gaan struinen op zoek naar de parels in de schatkist.

Kwam nog een oud album van Meatloaf tegen (Bat Out Of Hell II). Daar staan werkelijk schitterende teksten op.
Het is een soort van rock opera. Iedere plaat heeft wel een klein verhaal. Er zitten werkelijk schitterende zinnen in. Vanuit die zinnen wil ik dan een foto gaan maken. Ideeën genoeg, want de platencollectie is behoorlijk groot.

Voorbeeld?
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=83397[/img]
Inspiratie?
Dave Edmuns - Girls Talk
Het zinnetje?
There are some things you can't cover up with lipstick and powder

Niet helemaal eerlijk, de foto had ik al (was opdracht voor een klant), maar hij paste prima bij deze zin.
Voorbeelden van Meatloaf zijn nog niet aanwezig, die zitten nog in mijn hoofd, maar om die te maken komt er behoorlijk wat regelwerk om de hoek kijken. Ben wel van plan mijn fotografie daarmee richting een stapje omhoog te doen.

Maar goed.
Dit is dus 1 van de manieren waar ik inspiratie uit haal.
En jij?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Leuk idee :-)

Mijn inspiratie ? Eigenlijk weet ikd at niet... IK loop rond, zie iets, en ga daar mee aan de slag.... Dat iets kan een reclame bord zijn, iets op het werk, in de file...... en iedere andere plek....
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

leuk bedacht. Ik heb met enige regelmaat een tekort aan inspiratie. Helaas maar niet onvolkomend. Vaak trek ik vervolgens met mijn cam en een kladblok erop uit. Vaak kom ik al schetsend op een plaatje wat ik graag wil zien en ga vervolgens proberen dat idee uit te werken.

Veel wandelen (landschap en natuur) doet ook vaak wonderen. Vaak zie ik iets en plan ik op die locatie een shoot in met wat ik voor me zag. Op deze manier heb je wat meer het tijdstip e.d. in de hand....
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Ik ga altijd (nou ja, vaak) met de fiets naar het werk en soms geef ik mezelf dan een opdracht. "Te Koop" bijvoorbeeld - maar dan niet alleen maar de borden met die tekst maar ook de mogelijke verhalen daar omheen.

Daarnaast werk ik veel met projecten. Daarvoor wordt dan veel vooronderzoek gedaan, veel naar het werk van anderen gekeken maar vooral ben ik dan lang op zoek naar een originele uitwerking. Daarbij loop je vanzelf tegen allerlei leuke dingen aan die dan met voorrang uitgewerkt worden 8) .
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Erg knap hoor, die creativiteit... Ik wou dat ik dat had... :?

Ik worstel nog heel erg met mijn 'achterblijvende' ontwikkeling op het creatieve vlak... Maar dat heeft hopelijk tijd nodig... tijd voor meer foto's, vaker met de cam op pad.
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

kan een leuke serie worden, ook met raadplaatjes, welke foto past bij welk liedje.
Fotograferen is kijken niet klikken.
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

inspiratie, ideeën, creativiteit... soms is het heel dichtbij. in de douche, op de fiets, aan tafel, op toilet, ... ineens is het er. een klein ideetje dat wacht om uitgewerkt te worden. het id zit soms al een tijd in m'n hoofd, de uitwerking duurt vaak even. t borrelt, en er komt af en toe iets bij.
soms is er druk nodig, daarom doe ik academie. soms is de druk echt hetgene wat me remt en waardoor ik niet uitwerk.

soms... soms is inspiratie zoek, voor een tijdje, voor een tijd. maar nooit voor eewig.
t leven zou saai zijn (voor mij), zonder creativieit. t moet eruit.

:wink:
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nou,

ben gisteren wezen zeevissen op onze wonderschone Noordzee.

Voor dag en dauw mijn bed uit, en een hele leuke dag gehad. Vond het wel zielig voor de vissen, dus ben bij de derde die ik gevangen heb gestopt.

Heb toen eens gezellig om me heen gekeken en gebabbeld met verschillende vissers om te kijken wat hun beweegt.

Als ik zo alles opsom voor de hele dag kun je daar een leuke serie van maken. weer voldoende inspiratie.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ik vind dat ook moeilijk hoor, om me te laten inspireren. Volgens mij is het een manier van denken en je aanleren om je inspiratie ook toe te laten en daarmee aan de slag te kunnen en durven. (beetje wazig verhaal...Maar goed..)
Het gaat bij mij wel steeds beter. Hopelijk zet die lijn zich voort!
Succes!
(ik vind je idee voor de liedjes erg leuk!Zou idd zomaar een onderdeel van het forum kunnen zijn...)
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hmmm..... als ik eens kijk naar top 100 aller tijden en dan daar iets bij verzin....

Paradise by the dashboardlight.... Honkbalwedstrijd kijken, Drive in bioscoop zoeken... het laatste zal moeilijk worden

Stairway to heaven... moet te doen zijn

Bohemian rhapsody? Foto's in Bohemen?

Land van Maas en Waal: is met photoshop zeker te doen, al die kleurtjes.

Opent perspectieven zoiets.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar