Is 400D beter als 350D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Als je in een keer de juiste compositie kunt maken, is het inderdaad leuk. Alleen kan het in sommige gevallen niet. Dierentuinfoto's maak ik echt via de ogen. En dan kies ik WEL tijdens het maken of ik een close-up van het beest wil of een totaal-opname. Heb ik een close-up, dan heb ik de compositie al bijna, heb ik een totaal-opname, dan staat het beest bijna standaard te centraal. Beetje spelen met de opname door meer ruimte over te laten is dan leuk.

Back to topic:

2 MP extra zou ik niet voor upgraden. Verder is de 350 toch ook scherp genoeg, dacht ik. Hij is wat minder zuinig met zijn batterijen, maar als ik van een 350 zou upgraden zou ik toch naar een 30D of zo gaan.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een virtuele demo van de 400D: http://www.usa.canon.com/content/rebelxti/index.html

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
MonkeyTailz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 15:54

Ik heb zelf een 400D en vorige week een 350D overgenomen voor een leuk prijsje omdat ik toch een back-up wilde omdat mijn 400D nog in reparatie is.
Ik heb met allebei gefotografeerd en vorige week dus vanalles met de 350D gedaan en ik merk echt geen verschil hoor.
Om de pixels hoef je het niet te doen, maakt niet zo veel uit.
Voor de rest voelt en werk allebei hetzelfde in de basis. Ik vind zelfd de 350D wat beter qua formaat en ziet er ook wat meer profi uit met het extra schermpje voor de instellingen, dat zit er bij de 400D niet op. De 400D maakt wel zelf zijn censor schoon, das ook niet verkeerd natuurlijk :-) Maar al met al had ik met de 350D vorige week gewoon het gevoel alsof ik met mijn 400D bezig was. Ik zou me er niet druk om maken en sparen voor een vette lens!
Canon EOS 400D (en 350D als reserve) | Sigma 17-55 | Canon 70-300 IS USM
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Ik mis nog het belangrijkste verschil tussen de 350d en 400d.

En TS moet zelf bepalen of die verschillen de moeite zijn om te upgraden. Verwacht niet direct dat je foto's veeeeel mooier, beter, scherper worden met een 400d!

De 400d heeft enkel een groot TFT scherm achterop, dus geen LCD schermpje boven de TFT.
Daardoor is in het donker/schemer of voor mensen die een leesbril gebruiken makkelijker de instellingen van de 400d af te lezen.

Die extra megapixels kunnen ook een nadeel zijn... grotere bestanden, vooral in RAW. Meer schijfruimte in de vorm van CF, image tank, pc harddisk nodig... Of dat afweegt tov de voordelen van 2 mp meer... (voor de fanatieke croppers).. dat is aan de TS.
MonkeyTailz schreefCOLONDe 400D maakt wel zelf zijn censor schoon, das ook niet verkeerd natuurlijk :-)
Nou, als dat de doorslag moet geven, dan zou ik bij de 350d blijven. Ik zie nog steeds niet het nut in van een systeem alleen losliggend stof 'verwijderd'...
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

De instellingen van de 400D tijdens het fotograferen zie ik toch echt door de zoeker en niet via het lcd schermpje. En daar moet je redelijk goede ogen voor hebben.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar