ik neem een stap terug....

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Onyx schreefCOLON Nogmaals jammer dat je opstapt.
Als ie nou weg zou gaan is tot daar aan toe, maar hij stopt alleen met foto's plaatsen. Nou en? En daar is nu een topic discussie over? :roll:

Constant is er wel weer een topic met commentaar over het forum van 1 gebruiker. Het forum is zoals het is en als dat niet bevalt ga dan gewoon weg zonder anderen daar mee lastig te vallen. Of probeer het op een constructieve manier te veranderen.
Wat verwacht TS met een topic als dit? Dat we allemaal gaan roepen: "Nee, alsjeblieft, blijf posten! Dan gaan we allemaal reageren en dan komt alles goed.....".
Sorry voor mijn cynisme, maar ik wordt hier zo moe van. Ik weet, dan kan ik net zo goed niet dit topic lezen, maar aangezien het toch een zeur-topic is....
30D en spul...
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Als TS aan wil geven waarom hij stopt met foto's posten is dat toch niet verkeerd? TS vind het misschien fijn om reactie te krijgen op foto's waar hij z'n best op heeft gedaan, het is toch fijn als je zaken kunt verbeteren door goede tips en kritieken van anderen? Als hij 300 views heeft en geen enkele reactie, dan kan ik me voorstellen dat de lol er wat afgaat. Aan de andere kant gaat het nou eenmaal vaak zo op een forum, de 1 krijgt wat meer aandacht dan de ander.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Slotje, dus ?
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Nee hoor... lijkt me nergens voor nodig. Geen flames, gewoon wat onenigheid. Als we daar slotjes voor uit moeten delen, moeten we heel veel andere topics ook sluiten.

Jumpdog heeft z'n punt gemaakt en daar komt wat commentaar op. 8500+ leden is 8500+ meningen. En mogen allen - mits het met respect gebeurt - geventileerd worden.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

8500 leden, waarvan er dik 3800 nog nooit gereageerd hebben. Ruim de helft van de leden heeft geen mening. Maar zit je te wachten op een mening "nummer 4 is leuk" of "ik vind het niks".

Niet iedereen kan zeggen waarom iets zo is, maar een groot gedeelte probeert het volgens mij ook niet. Dit vind ik erger dan geen reacties. Daarbij komt dat het met de actieve leden (wat er voglens mij een stuk of 500 zijn), zo snel gaat dat een toppic soms verloren raakt.
Ik heb ook wel eens toppics gehad waar geen reaties in kwamen. Dat was dan zo, maar weerhoud mij er niet van om te blijven posten.
Ik maak, zoals Chow zegt, foto's voor mezelf en niet voor een ander (tenzij hij/zij betaalt :wink: ). Komen er geen reacties, dan kick ik het topic. Reacties komen vanzelf.
Waarom post ik foto's? Tuurlijk om reacties te krijgen, en om er vervolgens van te leren.

Geen foto's posten, maar wel reacties op foto's geven, is volgens mij ook een foute houding. Je komt gemakkelijk in een hoekje te zitten waarmee je pretendeert alles te weten, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. En dat doen, dat zet je nu overboord; je post geen foto's meer.

Jammer dat je er zo over denkt, maar accepteer dat er een bepaalde groep leden of type fotografie is waar veel bij gereageerd word en dat het in andere gevallen veel minder (kan) zijn
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ik ben het niet 100% eens met de stelling dat je foto's voor jezelf maakt.
Dat klopt natuurlijk. Maar op het moment dat je ze hier "'tentoonstelt" maak je ze ook voor anderen. Anders kun je ze net zo goed niet posten.
Je bent blij en wilt ze andern laten zien of je bent onzeker en je wilt graag kritiek. In biede gevallen is respons erg gewenst.
Maar wel zoals al eerder gezegd, ieder is vrij om al dan niet te reageren. We leven gelukkig nog steeds in een vrij land. En dan ben je ook vrij om te stoppen met posten.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Als ik voor mezelf spreek dan durf ik nooit goed commentaar te geven, gewoonweg omdat je er nog weinig verstand van heb in verhouding met de rest.

Dankzij dit topic zal ik wel wat meer proberen te reageren, ik zou het jammer vinden als je idd je foto's niet meer op het forum zet.
Het is bedoelt als een extraatje op een al zo leuke hobby toch?
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ik snap het gevoel heel erg goed.
Ook ik heb hier al aan zitten denken om het forum te laten voor wat het was.
Zelf maak ik foto's omdat ik het leuk vind om te doen. De foto's hier posten doe ik om tips of comentaar te krijgen zodat ik mijn lat weer hoger kan leggen. Dat doe ik zelf al wel maar met tips is het soms toch iets anders dan dat je op je eigen gevoel af gaat. Andere leden kijken toch naar een foto anders dan jezelf. Dus komen er ook weer, als het goed is, handige tips of iedeën uit waar je de volgende keer mee aan de slag kunt gaan.

Jammer dat je niets meer gaat posten aan foto's.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Bianca Hilhorst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 12:08
WoonplaatsCOLON Gorinchem

Ik sluit me aan bij de reactie van Renate. Ik sta wat betreft fotograferen nog in de kinderschoenen. Dus ben ik ook bang dat ik alleen maar van die stompzinnige commentaren zal geven van oh wat mooi en schitterend en daar zit iemand nou net niet op te wachten. Bovendien wat de één mooi vind is voor de ander niet pruimen. Dat blijf je houden, want smaken verschillen (gelukkig) nou eenmaal.

Ik vind mezelf nog niet zo goed dat ik op de techniek kan ingaan, maar ik bekijk dagelijks de ingezonden foto's teneinde mijn techniek te verbeteren. Wat het zelf plaatsen betreft. Ik ben nog niet zo handig met dat USM gebeuren in bijv. Bordermaker, wat mij weer belemmert om te plaatsen. Ik krijg dan bijv. te horen iets meer USM eroverheen terwijl ik dat nog even niet snap. Als ik dat meer onder de knie heb zal ik heus wel meer gaan plaatsen en dan wil ik vernemen hoe ik mijn foto's kan verbeteren qua compositie en techniek.

Ik zit op het forum om iets te leren en dat kan gebeuren door veel foto's te bekijken (inclusief de gezonde commentaren) en het zelf dan in de praktijk proberen te brengen. Vervolgens te plaatsen en weer leren van mijn eigen fouten. Bovendien vind ik de sfeer hier nou eenmaal erg toegankelijk voor iedereen ongeacht zijn of haar niveau
Niet geschoten is altijd mis
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

@ c vdijk..ik heb altijd voormezlef gefotografeert en nooit voor het forum..dat ik de fotos plaatste was om te horen wat anderen er van vonden ,en met mij waren het de modellen die dat ook leuk vonden om te lezen .

@funnie....inderdaad dat gevoel ken ik dus ook..


voor de rest.. ik heb dit topic gestart uit beleefdheid en respect naar de leden van de crew en naar de andere leden die me in al die tijd voorzien hebben van commentaren en reacties, zoals ook in de topic start staat .om gewoonweg maar geen fotos meer te gaan plaatsen zonder enige uitleg van redenen ligt niet in mijn aard (zal wel met mijn opvoeding te maken hebben 8) )

een ieder die dat anders wilt lezen ga je gang en leg het maar uit zoals je zelf denkt dat het is .

Dat ik de fotos weg gehaald heb,oke daar had ik mee kunnen wachten het was me even ontschoten dat ik daarmee de topics die ik had geopend ook om zeep hielp..mijn excuses daarvoor (is dus geen wraakactie of gebrek aan aandacht of wat er ook maar van gemaakt wordt)


toch wil ik wel even inhaken op wat bianca schrijft, dit is in geen enkel opzicht een aanval naar bianca toe .

stomme commentaren bestaan niet even als stomme vragen.
Als je niet goed weet hoe je met USM (onscherpmasker of verscherpen) moet omgaan is juist het forum de aangewezen plek om er achter te komen. er zijn enkele topics over te vinden en daarnaast zijn er diverse leden die het je zo kunnen uitleggen hoe of wat er mee bedoelt wordt maar je moet het even vragen.
het beoordelen van een foto hoef ook niet altijd op het technisch vlak te gebeuren waarbij je op de materie ingaat je kunt ook gewoon uitleggen wat je bij de foto voelt of merkt . er wordt van neimand verwacht dat je precies kunt uitleggen of wel of niet met het verkeerde diafragma of sluiterijd is gewerkt. vergelijk het met het kopen van bijv een nieuwe fiets..je loopt de winkel in en daar zie je een twintigtal fietsen staan..je kijkt er naar en je denkt er wat bij ,je vindt het geen mooie fiets omdat..raar stuur? vorm is niet leuk? kleur is niet mooi? als je op een zelfde manier je indruk van een foto omschrijft dan geef je al een mening zonder echt tot in de puntjes het technische verhaal te beheersen .
Het zijn juist vaak die simpele recht toe recht aan meningen en comentaren waar je het meeste van leert omdat het een idee geeft van de uitstraling van de gemaakte foto.
een enkle gaaf ,mooi of vindt er niks aan daar schiet niemand wat mee op daar heb je gelijk in en daar zit ook niemand (de enkeling daar gelaten :wink: )op te wachten.schrijf gewoon wat je ervan vindt de techniek erachter dat komt van zelf wel.
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

jumpdog schreefCOLON het beoordelen van een foto hoef ook niet altijd op het technisch vlak te gebeuren waarbij je op de materie ingaat je kunt ook gewoon uitleggen wat je bij de foto voelt of merkt . er wordt van neimand verwacht dat je precies kunt uitleggen of wel of niet met het verkeerde diafragma of sluiterijd is gewerkt. vergelijk het met het kopen van bijv een nieuwe fiets..je loopt de winkel in en daar zie je een twintigtal fietsen staan..je kijkt er naar en je denkt er wat bij ,je vindt het geen mooie fiets omdat..raar stuur? vorm is niet leuk? kleur is niet mooi? als je op een zelfde manier je indruk van een foto omschrijft dan geef je al een mening zonder echt tot in de puntjes het technische verhaal te beheersen .
Het zijn juist vaak die simpele recht toe recht aan meningen en comentaren waar je het meeste van leert omdat het een idee geeft van de uitstraling van de gemaakte foto.
een enkle gaaf ,mooi of vindt er niks aan daar schiet niemand wat mee op daar heb je gelijk in en daar zit ook niemand (de enkeling daar gelaten :wink: )op te wachten.schrijf gewoon wat je ervan vindt de techniek erachter dat komt van zelf wel.
Hulde !!!

Afbeelding
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Bianca Hilhorst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 12:08
WoonplaatsCOLON Gorinchem

Bedankt voor je reactie en néé ik beschouw het niet als een aanval. Ook dit is leerzaam. Zal het forum nog effe doorstruinen op USM. Ik zal het toch eens onder de knie krijgen. Ik weet het als je vraagt dan krijg je antwoord, maar ik voel me al zo'n amateurtje dat ik geneigd ben door te modderen. Maar dat is mijn eigen fout en niet van een ander
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikers-avatar
Andras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 18:12
WoonplaatsCOLON Zandvoort
CONTACTCOLON

Toch aardig wat reacties op deze post zou ik zeggen! :wink:
Tja, je moet doen wat jezelf goed acht, als je het zo voelt...Done!

Einde discussie

:D
Greetz

Andras

http://www.afterburnerphotography.com
Canon gear and lots of rental
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik voel een beetje het zelfde als de TS en kan hem daarom goed begrijpen, ik heb ook een beetje het idee dat er een behoorlijke vaste groep is die steeds op elkaars topics reageerd maar dat er weinig ruimte is voor nieuwelingen.

Ik heb ook diverse foto's geplaatst in het verleden maar kreeg weinig reacties, zal heus niet allemaal oke zijn geweest maar vind het jammer dat iets waar jezelf heel trots op bent dan door anderen helemaal "koud gelaten wordt" ongeacht of het goed of slecht is.

Ik heb zelf diverse mensen beoordeeld ook in testcase maar heb de laatste tijd ook het gevoel dat waarom zou ik wel reageren en waarom doet men dat bij mij dan niet.

Ik speel ook al langer met de gedachte om het forum de rug toe te keren.

Gr Jan

Ik vind het wel super dat de laatst geplaatste topics weer terug zijn dat is in ieder geval weer een verbetering.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ik voel een beetje het zelfde als de TS en kan hem daarom goed begrijpen, ik heb ook een beetje het idee dat er een behoorlijke vaste groep is die steeds op elkaars topics reageerd maar dat er weinig ruimte is voor nieuwelingen.

Ik heb ook diverse foto's geplaatst in het verleden maar kreeg weinig reacties, zal heus niet allemaal oke zijn geweest maar vind het jammer dat iets waar jezelf heel trots op bent dan door anderen helemaal "koud gelaten wordt" ongeacht of het goed of slecht is.

Ik heb zelf diverse mensen beoordeeld ook in testcase maar heb de laatste tijd ook het gevoel dat waarom zou ik wel reageren en waarom doet men dat bij mij dan niet.

Ik speel ook al langer met de gedachte om het forum de rug toe te keren.
Dat heb ik ook, maar dat is menselijk dus ik blijf gewoon posten en om respons vragen.
Het gaat ook niet om het grote aantal reacties, maar om die ene reactie, waar je iets mee kunt. En daar ben ik dan weer blij mee.
Verder reageer ik zelf ook vaak op foto's, maar er zijn ook veel mopperkonten die plaatsen en teleurgesteld zijn op weinig reacties, maar zelf ook nauwelijks reageren. (deze laatste categorie mag niet zeuren)
Hoort topic-starter overigens niet bij.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2006 12:00
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Jammer dat je ons verlaat Jump, hoop dat je ooit weer terug komt hier. Iedergeval veel plezier met foto's maken. Overigens vind ik het top dat je dat gewoon zegt wat er is en niet dat je niks laat horen.

@dejong1racing ik lees ook veel mee en reageer ook weinig maar dat is denk ik bij meer die lezen liever mee dan dat ze ergens op reageren door uit een lopende redenen, voor mij is dat meestal niet goed weten wat ik moet zeggen etc etc.
40D |350D(backup) | 70-200 F2.8 | 28-70 F2.8-4.0
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar, Niels, als je niet weet wat je wilt zeggen kun je inderdaad beter gewoon meelezen.
De reactie "mooi" of "niet mooi" is namelijk zo nietszeggend. Tuurlijk streelt het je ego, of juist niet. Maar wat voegt het daarna toe?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar