Vallende sterren en sterrenhemel

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
TeunS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2007 09:43
WoonplaatsCOLON Lysaker, Noorwegen

Volgens nu.nl hadden jullie goed zicht daar beneden. Hier zat het helaas helemaal dicht. Iemand nog mooie foto's kunnen maken?
[size=75]S45 | 20D | Canon lenzen | TC-80N3 | Epson imagetank | wishlist: een goed oog[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Hierbeneden was het gisteren om 22.00 bewolkt en rond 23.15 viel er zelfs een druppel regen... Maar misschien dat ik te weinig geduld heb gehad.... :roll:
Btime
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Den Haag

Zie ook hier

Deze Meteorenzwerm heet Perseïden. Mocht je deze willen vastleggen kan je het beste zoeken naar Cassiopeia (dit is een grote W aan de sterrenhemel) recht daaronder staat Perseus (hier is de zwerm naar benoemd) uit deze richting komen de meteoren. (Het zijn pas Meteorieten wanneer deze op aarde neerkomen ;))

De makkelijkste manier om dit vast te leggen is uiteraard een lange sluitertijd nemen en volgens mij je diafragma veel knijpen zo rond de F20 (dit weet ik niet zeker maar is het proberen waard, minder lichtvervuiling) maar als dit TE lang is ontstaan er star-trails door de draaing van de aarde, mocht je vinden dat dit de foto verpest, korte sessies met een iets hogere ISO waarde.

Ik heb weleens gelezen dat als je iets op enorme afstand vastlegd het niet uitmaakt of je bijv. F5 neem of F20 qua scherpte, F20 laat alleen minder licht binnen.

Zie het bericht voor meer plaatjes mochten mensen dit nog willen vastleggen. Ik ga ook weer een poging wagen zodra het helder is.
EOS 400D / ef-s 18-55 / ef 55-200 USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar