Error 99 melding zomaar uit het niets.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
moosie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2006 19:35

...ps, kep intussen de 30D aangeschaft,......
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 8&start=75

greetz, ...
moosie
Gebruikers-avatar
Dragon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2004 19:11
WoonplaatsCOLON Kalmthout, België
CONTACTCOLON

Vrijdag de 13e.... had het moeten weten.

Op stap naar Turnhout, uurtje rijden, naar fotokonijnenberg voor de demodag sensorcleanen. Mijn sensor kan wel wat cleaning gebruiken, dus laten we van de gelegenheid gebruik maken dacht ik.

Daar aangekomen.... accu te leeg (voor cleaning). Verkeerde accu van huis meegenomen. Om te kijken of de cleaning nodig was toch even een fototje gemaakt, geen probleem met maken van de foto, maar duidelijk cleaning nodig. Iets dat ik m ook wel had kunnen vertellen natuurlijk, maar ze willen natuurlijk een before and after kunnen laten zien.
Gevraagd of ze een accu voor me te leen hadden maar die waren toevallig ook allemaal leeg. Gelukkig dan wel de lader mee en die daar in mogen steken, zij deden hetzelfde met hun accu. Maar ja, dat duurt even (uurtje of 3-4).

Ik me wat proberen te vermaken in de winkel... hoop leuke, veeeeel te dure spulletjes gezien. Zitten kwijlen over de 30D wat toch ook wel een heel leuke cam is in prijs/kwaliteitverhouding.

Accu vol (die van de winkel). Schuif in de camera, lensje erop, kaartje erin. Error 99...
OK, wat nu. Camera uit en aan, lenscontacten schoongemaakt, enz, enz,.... (ruim een uur aan het klooien geweest)
Nog altijd niets, alleen error. Geen foto's spiegel wil niet klappen, camera = dood


En weet je wat nou het leukste is van dit verhaal???
Over 4 dagen ga ik op vakantie


Even voor de duidelijkheid:
- verschillende lenzen geprobeerd (inmiddels 4 stuks waarvan 3 van canon en 1 tamron)
- contactpuntjes zijn gereinigd
- verschillende geheugenkaartjes
- verschillende accu's

Ik weet het niet meer. Het lijkt erop dat de spiegel niet meer wil klappen... Zo stom he, begin van de dag nog gefotografeerd en in tussentijd van 2 uur is het ineens over. Hij doet helemaal niets meer :cry:
[url=http://www.dragonskeep.be]Enter the Dragon's Lair[/url]
[b]Kapotte[/b] Canon EOS 300D + kitlens - Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD Macro 1:2 - Canon 50mm F/1.8 - Canon 75-300mm F/3.5-4 USM - hoop andere zooi
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Toch maar een stiekem naar die 30D kijken
Neen, geintje

Je zult flink balen
En garantie staat er niet meer op
Heb je je eigen batterijen al eens geprobeerd?
Zit de powerpack misschien los (mits je die hebt)
Misschien helpt dat
Ik zou gek worden als de mijne het zou begeven.
Maar een reden temeer om die 30D te kopen

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Dragon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2004 19:11
WoonplaatsCOLON Kalmthout, België
CONTACTCOLON

martmarbus schreefCOLONToch maar een stiekem naar die 30D kijken
Neen, geintje

Je zult flink balen
En garantie staat er niet meer op
Heb je je eigen batterijen al eens geprobeerd?
Zit de powerpack misschien los (mits je die hebt)
Misschien helpt dat
Ik zou gek worden als de mijne het zou begeven.
Maar een reden temeer om die 30D te kopen

Mart
Weet je, ik zou m graag kopen, die 30D, EDIT te veel info maar hou het er maar op dat het niet de tijd is voor de aanschaf van een nieuwe cam voor mij, geloof me.
Ben behoorlijk gek aan 't worden. Dit is de tweede keer dat het me overkomt net voor of tijdens vakantie :cry: en heb bovendien niet eens zin meer om op vakantie te gaan met het vooruitzicht dat ik toch geen foto's kan nemen en we nou juist daarom de betreffende locatie hadden gekozen.

Heb geen powerpack, dus kan niet loszitten.
Heb 3 verschillende accu's geprobeerd (canon en nepperts)
en heb geen garantie meer aangezien hij 2 jaar oud is en de winkel waar ik de aanvullende garantie bij had gekocht failliet is gegaan (en inmiddels weer is doorgestart, maar nog steeds zegt dattie me niet kan helpen).

Maar bedankt voor de reactie echt waar en als iemand nog andere ideeën heeft die mogelijk kunnen werken roep ze alsjeblieft!!!
[url=http://www.dragonskeep.be]Enter the Dragon's Lair[/url]
[b]Kapotte[/b] Canon EOS 300D + kitlens - Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD Macro 1:2 - Canon 50mm F/1.8 - Canon 75-300mm F/3.5-4 USM - hoop andere zooi
SuperS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2007 14:55
WoonplaatsCOLON Sint Geertruid

Bij mij doemt het probleem nu ook op. Heb een 350d, probleem doet zich alleen voor in combinatie met mijn 55-200 II USM. Heb alle oplossingen al gehad, maar het probleem blijft zich voor doen. Ik heb het probleem nu aangemeld bij canon (heb nog garantie) dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Ook Kamera Express nog even gebeld, ze zeide dat ik de lens direct kon opsturen en dat ze die dan naar canon zouden sturen, echter dan zou ik de lens +/- 5 weken kwijt zijn. Ik ga het dus eerst even via canon proberen.
Eos 350D, BG-E3, EF-S 18-55, EF 55-200 II USM, Sigma 135-400 DG, EF 70-200 2.8 L IS USM.

TE KOOP: EF 55-200 II USM
Gebruikers-avatar
Dragon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2004 19:11
WoonplaatsCOLON Kalmthout, België
CONTACTCOLON

Gaat goed met de Canon's :S

Ach ja, we zijn weer een tijdje verder en ik heb in de tussentijd een 30D (half gekregen van schat van een vriend, en half gekocht). Voor de 300D heb ik een klachtenbrief gestuurd naar Canon waar ze nog altijd (wacht al maanden) niet op hebben gereageerd. Denk ondertussen dat ze het ook niet meer van plan zijn.

Van de 30D inmiddels heel veel plezier, maar baal keihard van die andere die nu niets ligt te doen. Had m graag gerepareerd gehad zodat mijn vriend m nog zou kunnen gebruiken ofzo.
[url=http://www.dragonskeep.be]Enter the Dragon's Lair[/url]
[b]Kapotte[/b] Canon EOS 300D + kitlens - Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD Macro 1:2 - Canon 50mm F/1.8 - Canon 75-300mm F/3.5-4 USM - hoop andere zooi
Gebruikers-avatar
stuiter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 16:13
WoonplaatsCOLON Tilburg

Mathijs schreefCOLONERR 99 heeft altijd met de lens te maken, komt veel voor bij de oudere sigma lensen en natuurlijk kapotte lensen.
Volgens mij niet.... ik kreeg 1,5 week terug ook een Error 99, en heb alleen Canon lenzen... bleek dat mijn geheugenkaartje kapot was. Nieuw kaartje erin en niks meer aan de hand...

Groetjes, Fanny
*It's a free world we're living in, so what I say is my opinion, not necessarily yours*
SuperS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2007 14:55
WoonplaatsCOLON Sint Geertruid

bericht terug gehad van canon, en ja hoor, opsturen maar die lens. erg balen....
Eos 350D, BG-E3, EF-S 18-55, EF 55-200 II USM, Sigma 135-400 DG, EF 70-200 2.8 L IS USM.

TE KOOP: EF 55-200 II USM
Gebruikers-avatar
Mon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 21:39
WoonplaatsCOLON NB Veghel
CONTACTCOLON

Ik heb ook een error 99 gehad op de 20d en de canon 50mm lens..
Batterij er in en er uit en de error was weg..
Was tijdens een shoot je schrikt je rot..
30D/40D/50D en de ->5D mark II ;-)+grip/24-105/18-55/50mm/70-200/70-300/www.fotodesugnstudio.nl
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

ik heb het een keer gehad met een sigma, die idd te oud was en met een serie nummer 2 begon en die was dus te oud voor een rechip. Ik heb echter een 100-300 die het af en toe ook heeft wanneer er weinig licht is en met F8. Idd de batterijen even los en de brandpunt afstand terug naar 100 en dan gewoon weer doorgaan. Ik ben nog op zoek naar een EF 70-210 3,4-4,5 USM voor de tussen afstanden en de iets meer licht gevoeligheid en dan kan ik met die af en toe err99 op de Canon leven. Af en toe die 300 is toch lekker met zo'n 70-210 houdt ik geld over voor een 20-35 en dan ben blij. Voor het echte sport geweld blijf ik wel een 70-200 F2.8 huren :evil:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
mdebruin
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2006 17:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Ik heb tijdelijk een 20d te leen van een vriend (is zijn reserve body) en heb daar ook de befaamde err 99 gekregen. Ik gelijk zwaar over de zeik. Ik mag de camera namelijk mee naar egypte nemen, maar wil wel graag een betrouwbare camera (vreemd genoeg heeft hij er nooit problemen mee gehad). Nu wil ik hem voor Egypte helemaal schoonmaken en ik zat eigenlijk alleen aan een sensorsweep te denken. Als ik contacten (op de body/ lens/ batterij aansluiting) wil schoon maken dan lees ik vaak dat je daarvoor alcohol en wattestaafjes kunt gebruiken.

Waar kan ik alleen alcohol vandaan halen? ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat ik de whisky daarvoor moet gebruiken (das nog eens een combinatie van 2 hobbies :D )
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

apotheek en drogist. ik weet het mensen kennen de drogist niet meer aangezien we door het kruitvat en de trekpleister verziekt zijn. Die lijken overigens tegenwoordig meer op witgoed zaken maar goed, een echte drogist dus, de DA bijvoorbeeld.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

moosie schreefCOLONHallo allemaal, ...

Ik ben ook nieuw hier, sinds mn 300D het gisteren ook heeft laten afweten.
Het probleem echter, is, dat hij helemaal geen err foutmelding aangeeft.
Het probleem is dat elke foto die ik maak, 3/4 van onderin uit zwart is :cry: .

Alles is origineel, lees: geen andere lens oid.
Lens contacten gereinigd, andere CF card, batt in en uit, volgeladen etc...tst helemaal gereset, sluiter nagekeken maar die loopt soepeltjes dus loopt nergens aan, meer kan ik niet doen,..misschien de CMOS kaput? :cry: ...

Help,
Moosie
Te snelle sluitertijd ?
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ik was vanmiddag dus naar de betekenis van deze foutmelding op zoek, op dit forum. Naar ik uit voorgaande meen op te kunnen maken, kan deze foutmelding véél verschillends inhouden ?

Ik kreeg hem vanmiddag toen ik aan het einde van een shoot zat... :evil:
.. Nét nog een heel gaaf ideetje aan het uitproberen.

Ik heb, na een paar handelingen, het idee dat het in mijn geval te maken had met een vuil of even niet goed aansluitend contactje tussen body en de remote op de flitsschoen, die de lampen triggert. Kan dit volgens wat jullie weten, dus óók een dergelijke foutmelding opleveren ?

Ondertussen lijkt het er op, dat e.e.a. het weer doet. I hope so... morgen nóg een shoot ....
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
nl04537
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 12:12
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Tijdens een shoot werd ik ook getracteerd op een err99 met klapperende spiegel. Klapperen ging niet over bij uitzetten (?), echt de batterijen losgehaald. Dit was een 20D, daarna snel de 30D gepakt. Geen enkel probleem, lens dus goed ? (70-200 L4). Thuis de grip eraf gehaald; accu er weer in, blijft klapperen (ook zonder lens).

Enig idee ?
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

100 euro Rofa repair sluiter endex en even laten vervangen denk ik ;)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Coen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 275
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 17:29
WoonplaatsCOLON Wateringen

Als ik met mijn D60 (model voor 10D) wil flitsen, dan krijg ik ook een Error 99, snapt hier iemand iets van? :roll:
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Coen schreefCOLONAls ik met mijn D60 (model voor 10D) wil flitsen, dan krijg ik ook een Error 99, snapt hier iemand iets van? :roll:
Error 99 is bij Canon altijd een "weet niet precies wat maar er is iets niet pluis" melding. Wat voor flitser gebruik je? Heeft de combinatie ooit wel goed gewerkt?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Coen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 275
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 17:29
WoonplaatsCOLON Wateringen

Gewoon de geintergreerde flitser. wat moet ik doen? :(
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Flitsbuisje stuk? Dingen gaan ook niet eeuwig mee.

Camera merkt dat hij geen voorflits kan geven en merkt wel dat flitser is opgeklapt. Dat kan volgens de camera niet, dus err99
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar