Jhg

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
pierre meertens
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 09:20
WoonplaatsCOLON Tiel

Hhg
Laatst gewijzigd door 2 op pierre meertens, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

ik zie er maar twee?

ik vind de eerste foto wel aardig gelukt, de tweede is wat "overbewerkt" naar mijn smaak..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
pierre meertens
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 09:20
WoonplaatsCOLON Tiel

ja , t waren allemaal niet zulke super fotos geworden en niet alle waren even scherp en bij de een stond er weer een bordje op of id. deze 2 vond ik het besten ( zeker de eerste ) maar de 2e was iets overbeligt maar dat heb ik niet erg goed geshopt ... daar moet ik denk ik ook nog een boel mee leren !
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

foto 1 is qua standpunt en positie goed. Mooie actiefoto. Hij is bij mij wat donker waardoor er weinig detail zichtbaar is bij de ruiter en het paard.

foto 2 is inderdaad zo bewerkt dat de kleuren niet fraai meer zijn.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Foto 1

Laat het paard meer afstand nemen van het hek neem zelf wat meer afstand gebruik een laag f getal zo komt het paard mooi los van het hek
Het hek zal dan ook waziger worden..
Om nog meer los te komen van de omgeving kan je ook nog met je camera het paard volgen en in de draaiende beweging van de camera afdrukken het paard heeft dan wel enige snelheid nodig.

Nu is het een beetje plakplaatje effect.

Je zal zien dat het er dan al veel beter uit ziet en de aandacht onbewust veel meer op de paard en ruiter valt.

Succes
Groeten Cor
pierre meertens
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 09:20
WoonplaatsCOLON Tiel

dat gaan we dus de volgende keer proberen :lol: :)
Gebruikers-avatar
jeremy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2007 15:20
CONTACTCOLON

ik deel de mening van 'Rijk'..

maar ik heb ook een toevoeging eraan, als je bij foto 1 een fractie van een seconde eerder had geklikt waren het paard zijn voeten iets mooier opgericht en zit de amazone (in dit geval dus je zus) er wat mooier op :wink: :) .. verder vindt ik foto 2 ook wt teveel van het goede :roll: .



Succes en ik ben benieuwd naar je volgende paarden fotootjes :D
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Foto 1 is helaas wat donker in het paard zelf. Het galopmoment is redelijk mooi genomen, weet niet of dit paard een fractie daarvóór inderdaad meer van de grond gekomen is. Jammer dat de amazone niet zít. Paard is van de hand af/te ver voor de loodlijn.

Foto 2 is inderdaad wat overbewerkt.
Persoonlijk vind ik het drafmoment waarbij het binnenachterbeen achter is mooier; de achterhand komt dan mooier uit dan wanneer dit been voor is!
(Kan trainingsmoment zijn, maar paard loopt wat te diep; met wat meer oprichting zou ik het voor de foto mooier vinden)
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ik denk dat je de highlights een beetje te donker hebt gemaakt. Als je dat weer wat omhoog zet, (wel bij het orgineel als je dat nog hebt) wordt het zeker mooier om te zien.
Wardie
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Foto 1 is een mooie foto, waarvan het paard misschen wel wat bewerkt mag worden. Maar mooie compositie, jouw positie heb je zeer goed genomen.

Overgens zie ik er ook maar 2 :S

Groet K.
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
Gaby
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2005 19:31
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Grappig, ik ben een ex-clubgenootje van Mariejanne. Leuk paard heeft ze!

Commentaar op foto's is al genoemd.
[size=75]EOS 30D + EOS 20D + EF 70-200mm F/2.8 L IS USM + EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon Speedlite 430 EX II[/size]
[url]http://www.gabypictures.nl[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar