Problemen met CF kaart

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Videorep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 11:53
WoonplaatsCOLON Valkenswaard

Beste medeforumleden.

Gisteren teruggekomen van een vakantie uit Turkije en nu werkt m'n SanDisk Ultra II 2.0 GB niet...

In de Eos 400 D geeft hij aan:

PROBLEMEN MET DE CF KAART.
VERVANG DE CF KAART.

Ik heb de gemaakte foto's kunnen bekijken in de camera, en nadat deze ze goed als vol zat heb ik nog een andere kaart gebruikt.

Nu wil ik deze foto's via de cardreader in loaden en krijg ik geen beeld / contact.
Weer in de camera gestopt en het geeft dus bovenstaande melding aan.

Weet nu niet wat ik het beste kan doen, want ik wil de vacantiefoto's niet kwijt.


Wie o wie kan me helpen, of heeft hetzelfde probleem gehad.


GRAAG REACTIES


groet John

[modbreak BasZ -> topictitel aangepast, graag voortaan iets duidelijker en zonder CAPS!!]
Beginner
Canon EOS 400 met kitlens 18 - 55 +EF 24-105 F4L IS USM + EF 70-300 F4-5.6 IS USM + Battery Grip BG-E3, + 2x San Disk Ultra 2 1.0 GB + 1x San Disk Ultra 2 2.0 GB 1x San Disk Ultra 2 512mb
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Videorep schreefCOLONGRAAG REACTIES
Hmmm, zou om te beginnen je topictitel even omzetten naar een wat duidelijkere omschrijving...

Vervolgens even googlen op 'compact flash recovery' en kijken of de gevonden software (freeware / trial versie) je gegevens terug kan halen.

Succes ermee!

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

dat werkt alleen maar als de kaart ook gezien wordt.
Geloof dat dit juist hier het probleem is.
Ikzelf vermoed dat er in de hardware van je kaart iets is misgegaan.
Vrees het ergste. Misschien Sandisk even een mail sturen?
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Had laatst 't probleem dat zowel computer als camera aangaven dat mijn gebruikte kaart niet geformatteerd was, terwijl ik 'm net had volgeschoten.

Recovery software heeft na wat uurtjes recoveren toch nog bijna alles (2 files waren corrupt) terug kunnen 'toveren'...

Mocht de computer de kaart absoluut niet zien, lijkt het inderdaad op een hardware fout. Is er wel verbinding, maar met problemen van het benaderen van de kaart, kan je altijd proberen te recoveren. Nooit geschoten is altijd mis, en volgens mij is deze optie nu juist wat TS niet wil...

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Videorep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 11:53
WoonplaatsCOLON Valkenswaard

Weet je jongens, ik durf op dit moment gewoon niets te proberen.
Ben bang dat ik dadelijk mischien alles kwijt ben.

Ik baal er goed van.
Net voor de vacantie een 24 - 105 L lens gekocht met dit probleemkaartje.


Groet John
Beginner
Canon EOS 400 met kitlens 18 - 55 +EF 24-105 F4L IS USM + EF 70-300 F4-5.6 IS USM + Battery Grip BG-E3, + 2x San Disk Ultra 2 1.0 GB + 1x San Disk Ultra 2 2.0 GB 1x San Disk Ultra 2 512mb
Gebruikers-avatar
gjp1963
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2007 20:46
WoonplaatsCOLON dordrecht
CONTACTCOLON

Als ik het goed heb begrepen,haal je de card uit het toestel en leest hem dan uit.

Op het toestel kan je de foto's wel zien,dus kan je het toestel niet op de computer aansluiten om de foto's over te zetten??

succes....
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Je hebt die kaart bij een officiële winkel gekocht (niet via Ebay)? Ik zou anders even controleren met behulp van de volgende site:
http://reviews.ebay.com/Beware-of-FAKE- ... 0001235396
Je kunt hier voor bijna elke soort kaart wel de eigenschappen vinden die een nep-kaart van een originele onderscheiden. Als je een nepperd hebt, dan vrees ik het ergste.

Bij een originele vind ik het eigenlijk raar. SanDisk heeft vrij vaak een behoorlijke garantietermijn. En als je hem met een kaartlezer nog kunt zien, dan zou ik die recovery software erop loslaten.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Videorep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 11:53
WoonplaatsCOLON Valkenswaard

Ik heb deze kaart gekocht bij Koniijnenberg in Turnhout.

Groet John
Beginner
Canon EOS 400 met kitlens 18 - 55 +EF 24-105 F4L IS USM + EF 70-300 F4-5.6 IS USM + Battery Grip BG-E3, + 2x San Disk Ultra 2 1.0 GB + 1x San Disk Ultra 2 2.0 GB 1x San Disk Ultra 2 512mb
WeBe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2007 17:22
CONTACTCOLON

Als je pc de kaart wel herkent, dan kun je eens PC-Inspector van Convar proberen. Eenvoudig in gebruik en ik heb daar zelf eens prima resultaten mee geboekt voor iemand waarvan de kaart ook corrupt was geraakt.

Dit is freeware, dus gratis, en hier te downloaden.

Succes met het terughalen van de data!

Wim.
Canon EOS 400D + 18-50mm kitlens + 70-300mm Tamron | Canon Powershot A3100 IS
- Handige info over webdesign en het cms MODx? http://webenet.nl
- Landelijk wonen in de Betuwe? http://huisinlienden.nl
Videorep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 11:53
WoonplaatsCOLON Valkenswaard

Alles geprobeerd, en ga morgen maar eens bellen met Konijnenberg in Turnhout.
Ben er in ieder geval goed ziek van.

Bedankt voor de reacties
Beginner
Canon EOS 400 met kitlens 18 - 55 +EF 24-105 F4L IS USM + EF 70-300 F4-5.6 IS USM + Battery Grip BG-E3, + 2x San Disk Ultra 2 1.0 GB + 1x San Disk Ultra 2 2.0 GB 1x San Disk Ultra 2 512mb
Videorep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 11:53
WoonplaatsCOLON Valkenswaard

Beste medeforumleden,

Dankzij de Computershop Valkenswaard heb ik de foto's allemaal weer terug.
Mocht iemand meer deze problemen hebben, kijk eens op hun website

www.computershop.nl


Groet John
Beginner
Canon EOS 400 met kitlens 18 - 55 +EF 24-105 F4L IS USM + EF 70-300 F4-5.6 IS USM + Battery Grip BG-E3, + 2x San Disk Ultra 2 1.0 GB + 1x San Disk Ultra 2 2.0 GB 1x San Disk Ultra 2 512mb
WeBe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2007 17:22
CONTACTCOLON

Blij voor je dat je alle foto's weer terug hebt. Dat zal een hele opluchting zijn!

Zou er niet aan moeten denken dat het mij overkwam :?

Waar ik overigens eigenlijk wel benieuwd naar ben: had je de kaart helemaal vol geschoten?

Ik heb n.l. al verschillende keren gelezen dat niet alle camera's hier goed mee omgaan waardoor een volgeschoten kaart inderdaad corrupt kan raken.
Canon EOS 400D + 18-50mm kitlens + 70-300mm Tamron | Canon Powershot A3100 IS
- Handige info over webdesign en het cms MODx? http://webenet.nl
- Landelijk wonen in de Betuwe? http://huisinlienden.nl
Gebruikers-avatar
Roland
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Lierop
CONTACTCOLON

WeBe schreefCOLON Ik heb n.l. al verschillende keren gelezen dat niet alle camera's hier goed mee omgaan waardoor een volgeschoten kaart inderdaad corrupt kan raken.
Ik heb dat probleem gehad met RAW foto's. Met een kaartlezer was de kaart in geen mogelijkheid te lezen. UIteindelijk is het wel via de camera wel gelukt wel met de medeldeling dat 1 foto niet geupload kon worden, maar daar kon ik wel mee lezen.

Ik heb inderdaad ook gehoord dat het veiliger is om 1-2 shot over te laten op je kaart als je in RAW fotografeert.
Groetjes, Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix
WeBe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2007 17:22
CONTACTCOLON

Roland schreefCOLONIk heb inderdaad ook gehoord dat het veiliger is om 1-2 shot over te laten op je kaart als je in RAW fotografeert.
Geldt niet alleen voor het RAW formaat.

Misschien interessant in dit verband is deze informatie over mogelijke oorzaken van het corrupt raken van je geheugenkaart. En belangrijker: om het te voorkomen.

En hier wordt inderdaad als één van de mogelijke oorzaken genoemd:
Letting a memory card get too full before downloading the images to a computer or storage device. Cards that are too full may overwrite the card headers.
Canon EOS 400D + 18-50mm kitlens + 70-300mm Tamron | Canon Powershot A3100 IS
- Handige info over webdesign en het cms MODx? http://webenet.nl
- Landelijk wonen in de Betuwe? http://huisinlienden.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar