Voor het maken van een folder wil ik graag foto's maken van een uit Amerika geimporteerde auto. De foto's moeten proffesioneel overkomen, dus zonder reflecties en storende achtergronden. Wie heeft hiervoor de middelen, de tijd en vind het leuk om mij te helpen. Uiteraard vergoeding in overleg.
Ik hoor het graag.
Gr. Madelon
Gezocht: hulp bij het fotograferen van een auto
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Beste Madelon,
ben geen profie maar wat ik wel eens gelezen heb:
Rustige achtergrond (gaf je al aan).
Polorfilter ivm storende weerspiegelingen.
Diafragma zover mogelijk open, komt de auto meer naar voren/los.
Het is niet veel maar je zult nog vast meer tips krijgen.
Succes rob.
ben geen profie maar wat ik wel eens gelezen heb:
Rustige achtergrond (gaf je al aan).
Polorfilter ivm storende weerspiegelingen.
Diafragma zover mogelijk open, komt de auto meer naar voren/los.
Het is niet veel maar je zult nog vast meer tips krijgen.
Succes rob.
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
PB verzonden
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
- Madelon
- Donateur
- BerichtenCOLON 269
- GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 21:44
- WoonplaatsCOLON Ammerstol (ZH)
- CONTACTCOLON
Helemaal niet raar, er zijn er misschien wel meer die dat leuk vinden en je kan er een hoop van leren denk ik. Ik hou je op de hoogte.ron schreefCOLONHoi Madelon,
Niet de ervaring maar zou het wel graag mee maken. Is dat een raar verzoek?
grt,
Ron
Gr. Madelon
[color=darkred][size=75]De gustibus et coloribus non disputandum[/size][/color]
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 13
- GeregistreerdCOLON 28 Aug 2007 21:33
- WoonplaatsCOLON Soest
- CONTACTCOLON
Hallo Madelon,
ik heb geen directe ervaring met reclame achtige fotografie van auto's; ik heb wel ervaring met autoraces etc; wat mooi overkomt is als je de foto met een telelens en kort diafragma fotografeert; wel zo dat de auto van voor tot achter scherp is maar de achtergrond is dan onscherp; schuin van voren of van achter met laag standpunt werkt ook wel goed; en een schuine uitsnede werkt dynamisch;
Ik zou ergens in het platteland de auto neerzetten.
mocht je wat foto's willen zien dan kun je ze hier vinden:
http://www.robertmeerding.nl/events/a1g ... mpage1.htm
Succes
ik heb geen directe ervaring met reclame achtige fotografie van auto's; ik heb wel ervaring met autoraces etc; wat mooi overkomt is als je de foto met een telelens en kort diafragma fotografeert; wel zo dat de auto van voor tot achter scherp is maar de achtergrond is dan onscherp; schuin van voren of van achter met laag standpunt werkt ook wel goed; en een schuine uitsnede werkt dynamisch;
Ik zou ergens in het platteland de auto neerzetten.
mocht je wat foto's willen zien dan kun je ze hier vinden:
http://www.robertmeerding.nl/events/a1g ... mpage1.htm
Succes
- Madelon
- Donateur
- BerichtenCOLON 269
- GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 21:44
- WoonplaatsCOLON Ammerstol (ZH)
- CONTACTCOLON
Robert,
Je foto's zijn errug mooi! Bedankt voor je tips. Welke telelens gebruik je? Ik heb de 70-200L F4.
Gr. Madelon
Je foto's zijn errug mooi! Bedankt voor je tips. Welke telelens gebruik je? Ik heb de 70-200L F4.
Gr. Madelon
[color=darkred][size=75]De gustibus et coloribus non disputandum[/size][/color]
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Enkele tips,
1 - Binnen fotograferen in een achtergrondloze omgeving en zonder hinderlijke reflecties zal zeer lastig worden. Dat vraagt om een grote ruimte waarin je alle controle over je verlichting hebt (lees: een onuitputtelijke bron aan flitsers/softboxen/de hele rattaplan). Na vele uren, en soms dagen, van voorbereiding kun je vervolgens foto's maken als:
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... eetle2.jpg
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... /polo3.jpg
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... aeton2.jpg
Ik moet ze de kost geven wie de auto's mogen poetsen en afstoffen.
Maar dergelijke foto's worden in een eigen studio gemaakt en die mensen nemen daar de tijd voor. Dat is voor ons (met een baan ernaast) eigenlijk niet te doen
2 - Buiten kan het ook mooi zijn. Denk dan aan de auto in zijn element. Een zakenman die in de auto zit te bellen en zich 1 voelt met de auto. (Ik ken de precieze doelgroep niet). Of een gezin wat lekker in de auto zit, langs een mooie achtergrond en het duidelijk naar zijn zin heeft tijdens een dagje uit. Eigenlijk meot van de foto al afstralen dat het gezin liever in de auto zit, dan dat ze er bij het pretpark uit moeten.
Voorbeelden van ge-isoleerde auto's in de buitenlucht:
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... Golf_5.jpg
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... 0/eos2.jpg
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... 0/fox2.jpg
Voor dergelijke locaties zijn gewoon locatie-spotters actief. Dergelijke opnames zijn in een paar uur of een dag te maken, maar wel heel weersafhankelijk.
Kijk er ook niet van op dat de foto's toch in een studio zijn gemaakt en dat de achtergrond erin is gezet.
Maar wat het belangrijkste in dit stadium is, is wat JIJ wil Madelon. Er moet van tevoren gewoon goed uitgedacht worden wat jij in je foto's wilt. Bij wijze van spreken heb je al tientallen vellen volgetekend met wat je zoekt. Probeer je ideeën concreet op papier te zetten. De redenering "proffesioneel" is leuk, maar veel te breed. Probeer echt die lpaatjes al in je kop te krijgen.
Ik heb je natuurfoto's gezien, en daar moet je vaak tegenaan lopen. Nu heb je alles in de hand; buit dat uit. Maak het dan ook zoals jij het wil, of laat het maken zoals jij het wil.
Ben ook niet bang om er tijd in te steken, ieder uur wat je in de voorbereiding steekt zie je later terug.
Groeten,
Jeroen
1 - Binnen fotograferen in een achtergrondloze omgeving en zonder hinderlijke reflecties zal zeer lastig worden. Dat vraagt om een grote ruimte waarin je alle controle over je verlichting hebt (lees: een onuitputtelijke bron aan flitsers/softboxen/de hele rattaplan). Na vele uren, en soms dagen, van voorbereiding kun je vervolgens foto's maken als:
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... eetle2.jpg
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... /polo3.jpg
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... aeton2.jpg
Ik moet ze de kost geven wie de auto's mogen poetsen en afstoffen.
Maar dergelijke foto's worden in een eigen studio gemaakt en die mensen nemen daar de tijd voor. Dat is voor ons (met een baan ernaast) eigenlijk niet te doen
2 - Buiten kan het ook mooi zijn. Denk dan aan de auto in zijn element. Een zakenman die in de auto zit te bellen en zich 1 voelt met de auto. (Ik ken de precieze doelgroep niet). Of een gezin wat lekker in de auto zit, langs een mooie achtergrond en het duidelijk naar zijn zin heeft tijdens een dagje uit. Eigenlijk meot van de foto al afstralen dat het gezin liever in de auto zit, dan dat ze er bij het pretpark uit moeten.
Voorbeelden van ge-isoleerde auto's in de buitenlucht:
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... Golf_5.jpg
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... 0/eos2.jpg
http://www.volkswagen.nl/media/gfx/wall ... 0/fox2.jpg
Voor dergelijke locaties zijn gewoon locatie-spotters actief. Dergelijke opnames zijn in een paar uur of een dag te maken, maar wel heel weersafhankelijk.
Kijk er ook niet van op dat de foto's toch in een studio zijn gemaakt en dat de achtergrond erin is gezet.
Maar wat het belangrijkste in dit stadium is, is wat JIJ wil Madelon. Er moet van tevoren gewoon goed uitgedacht worden wat jij in je foto's wilt. Bij wijze van spreken heb je al tientallen vellen volgetekend met wat je zoekt. Probeer je ideeën concreet op papier te zetten. De redenering "proffesioneel" is leuk, maar veel te breed. Probeer echt die lpaatjes al in je kop te krijgen.
Ik heb je natuurfoto's gezien, en daar moet je vaak tegenaan lopen. Nu heb je alles in de hand; buit dat uit. Maak het dan ook zoals jij het wil, of laat het maken zoals jij het wil.
Ben ook niet bang om er tijd in te steken, ieder uur wat je in de voorbereiding steekt zie je later terug.
Groeten,
Jeroen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede