Hèt GAS topic (verlanglijst deel II)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dumber
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 19:34
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

Goede ND en ND Grad filters.
Cokin laat bij mij een te rode zweem achter op de foto's.
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

dejong1racing schreefCOLONAl heel lang op het verlanglijstje en nog steeds neit binnen bereik; 300mm. Ik had ook geen nieuwe camera moeten kopen :cry: (maar die camera stond ook op het verlanglijstje van dit jaar)
Welke 300 bedoel je? Ook de 2.8?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ja, de F/2.8

De 4.0 zou ik al wel gekocht hebben als ik die wilde hebben
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Op mijn wensen lijstje staan de volgende punten:

- flitsset Linkstar 250W
- 70-200 F4
- 24-105 L ter vervanging van de 28-135 IS
- Achtergronddoeken en ophangsysteem voor de doeken
- Tijd, en vooral GELD om dit bovenstaande aan te schaffen. :cry:

Ach ja, de komende tijd maar goed sparen en vriendin lief maar vaak aankijken..........

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Een 40D als vervanger van de 10D, daarna gaat de 30D als backup cam door het leven.

En de 70-200 2.8 L IS voor in 2008
Laatst gewijzigd door 1 op johannes, in totaal 26 keer gewijzigd.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
jw19
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 20:17
CONTACTCOLON

Ik heb mijn lijstje ook aangepast en voor volgende maand komt er een 20d of 30d voor de 10d in de plaats en een Canon 70-200 f2.8 die de Sigma gaat vervangen. Daarnaast nog een 50 f1.8. Dan kan ik wel weer even vooruit. De 40d is een erg mooie camera overigens, maar voor mij nog even te duur.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mijn verlanglijstje is rust in mijn fototas. Iedere keer lens eruit, nieuwe erin, vakjes aanpassen etc..
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Closeshooter schreefCOLONmijn verlanglijstje is rust in mijn fototas. Iedere keer lens eruit, nieuwe erin, vakjes aanpassen etc..
Dat is mijn wens nou ook... :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Frida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Putten
CONTACTCOLON

8) leuk,zo'n verlanglijstje-topic.
Op mijn lijstje staat op 1 - een digitale spiegelreflexcamera[met leuke lens] :wink:
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

De eerder genoemde 17-40 komt er toch maar niet, ik denk dat ik inmiddels bijna mijn definitieve set compleet heb, met de komst van de EF 35 F/2 is mijn bereik van 10 t/m 50mm uitstekend afgedekt, en verrassend genoeg is de 35mm mijn favoriet in de rij, en dat terwijl ik bang was dat het een saai brandpunt zou zijn :)

Rest er alleen nog een groot gapend gat tussen 50 en 200mm, welke ik wens op te gaan vullen met een EF 100 F/2. Een setje tussenringen moet dan de fotoset compleet maken voor alle doeleinden. De 400D mag nog blijven tot die op is, daarna zie ik wel (2 à 3 jaar gok ik :)). Of wellicht al iets eerder als de financiën het toelaten een EOS 5D, dan is het enige probleem de 100 F/2 die vervangen moet worden door een 85 F/1.8 om mijn huidige set-up zo goed mogelijk te benaderen op full-frame :)
Laatst gewijzigd door 1 op Manny, in totaal 17 keer gewijzigd.
[color=silver]18-55[/color]
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Ik heb ook besloten een bepaalde wens te veranderen. Ik ga toch iets langer doorsparen en in plaats van de Canon 300mm 2.8 een Canon 500mm F4 halen. Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan vogel fotografie en denk dat ik daarom meer aan een 500mm heb dan een 300mm.
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Daniel|leinaD schreefCOLON1DIII of 5D (ben ik nog niet uit)
Heb ik ook lang tussen getwijffeld en ben blij dat ik uiteindelijk voor de 1D heb gekozen. Full Frame of een 1D zijn toch twee heel verschillende type camera's. Als je ooit dingen doet waar je de snelheid bij nodig hebt, dan laat je de 5D liggen. Op dat gebied merk je echt wat je aan een 1D hebt.
Ben je veel in de studio bezig of veel met fotografie waar je de tijd hebt (Zoals architectuur of natuur) dan kan dat ook prima met een 5D
ctrlsteef schreefCOLONIk heb ook besloten een bepaalde wens te veranderen. Ik ga toch iets langer doorsparen en in plaats van de Canon 300mm 2.8 een Canon 500mm F4 halen. Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan vogel fotografie en denk dat ik daarom meer aan een 500mm heb dan een 300mm.
Beide lenzen kosten een fortuin. En voor vogels zul je inderdaad meer hebben aan de 500mm. icm een 2x convertor heb je een megalens in handen. Heb de combo 1D, 500mm en 2x convertor een keer in mijn handen gehad en daar kom je een prullenbak op 800 meter vol mee in beeld krijgen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

dejong1racing schreefCOLONBeide lenzen kosten een fortuin. En voor vogels zul je inderdaad meer hebben aan de 500mm. icm een 2x convertor heb je een megalens in handen. Heb de combo 1D, 500mm en 2x convertor een keer in mijn handen gehad en daar kom je een prullenbak op 800 meter vol mee in beeld krijgen.
Ja absoluut. Ik moet er ook nog wel een jaartje voor sparen voordat ik het allemaal bij elkaar heb. Het probleem van zo'n lens als deze is dat je niet alleen aan de lens moet denken maar ook waar je hem op gaat monteren. Het statiefje wat ik nu gebruik is bij lange na niet stevig genoeg om een lens als de 500mm stevig en bovendien met een gerust hart te kunnen dragen. Er moet dan dus ook een zeer stevig statief zoals een Gitzo a 750/800 euro bij komen. Daarnaast is voor een lens als deze een Gimbal oplossing geen overbodige luxe. En als je dan kijkt dat een Wimberley Head ergens in de buurt van de 650 euro zit dan kun je er dus wel van uit gaan dat het totale bedrag wat je kwijt bent voor deze lens niet 5500 maar 7000 euro is. En dan reken ik dingen als een rugzak om het ding te dragen en lenscoat spul nog niet eens mee :?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gewoon een degelijke monopod en een goede kop en je bent veel goedkoper uit en veel handzamer (of wil je een schuilhutje erbij)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Een schuiltentje is idd het plan. Waar het mij om gaat is de gemoedsrust. :lol: Ik zou er niet aan moeten denken een 5500 euro kostende lens richting de grond te zien vallen. Ik denk dat dat zo ongeveer mijn ergste nachtmerrie is. :lol:

Overigens is een Wimberley Sidekick ook een perfecte, en een stuk goedkopere oplossing. Dat ding schuif je zo op je ballhoofd en dan heb je een Gimbal head.
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Tijdens concertshoots kom ik er steeds vaker achter dat de AF van m'n 350D me soms in de steek laat. De oplossing is pas door Canon geïntroduceerd in de vorm van de 40D. Daarop ben ik van plan een 17-55 te zetten, dus dat wordt nog flink sparen de komende tijd. Binnenkort maar eens kijken of ik nog wat kan overwerken :P
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wat heb ik het toch moeilijk. :wink:

Kerst komt er weer aan en mijn vader vroeg waar ik met kerst zijn geld aan uit wil geven.

Keuze is dus weer reuze, maar durf het niet allemaal tegelijk te vragen

- Fish-eye-lens (niet circulair, waarschijnlijk de canon ef 15mm)
- Ander beeldscherm (samsung)
- Spullen voor in de studio (fatsoenlijke opnametafel, autopole, ringflitser)

En dan hebben we nog steeds de 300mm F/2.8 op de lijst staan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Mijn verlanglijstje :
135 L of een 85 1.8 (geen L, die is een beetje te gek)
meer niet, valt mee toch ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

dejong1racing schreefCOLON - Fish-eye-lens (niet circulair, waarschijnlijk de canon ef 15mm)
En die is het dus ook geworden
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar