Voor jezelf beginnen.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik hoop dat het topic hier goed staat zo niet mijn excuses.

Wat heb je nu precies nodig aan belichting en objectieven? Ik heb een zeeeer beperkt budget.

Ik wil eigenlijk ook workshops gaan bijwonen om bij te leren, wat kosten deze gemiddelt en is er iemand die me aangeraden kan worden.

Ik heb me ingeschreven voor de kvk dag op 3 november om de andere aspecten van het verhaal te leren.
Ik moet er wel bijzeggen dat het voornamelijk om portretten gaat.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

350 D, 50mm 1.8 en een studio filtsertje... als het even kan een achtergrond zijl en een schuurtje :lol:
MVG
Niels Tacoma
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

niels tacoma schreefCOLON350 D, 50mm 1.8 en een studio filtsertje... als het even kan een achtergrond zijl en een schuurtje :lol:
MVG
Niels Tacoma
Wow is dat alles?
Dan hoef ik alleen het studio flitsertje nog maar haha.
Maar welke kan je dan het beste halen, want je ziet ze van 80 euro maar ook van honderden euro's.. waar moet je dan op letten?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

in princiepe wel... je kunt het zo ingewikeld maken als je het zelf wil, maar uiteindelijk moet jij het product afleveren en niet de camera. flitsers daar heb ik geen verstand van ik ben vanuit mijn mij achtergrond (reportage en cadit) nooit mee bezich geweest. maar ik weet eigelijk zeker dat hier mensen zijn die daar genoeg van weten... kijk eens onder inkoop actie's daar staat een gozer die er in handeld en die kan vast wel een oplosing vinden :D
MVG
Niels Tacoma
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tip! Ik ga meteen even spieken.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik denk dat creativiteit, doorzettingsvermogen en zakelijk inzicht de belangrijkste zaken zijn die je nodig hebt. Uiteindelijk komt het zoals gezegd niet aan op de spullen die je hebt, maar hoe je ze gebruikt. Ik denk dat het daarom moeilijk te zeggen wat je minimaal nodig hebt.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ja ik denk zowieso dat die kvk dag een goede eerste stap is, hoe ik het verder ga doen is altijd nog aan mij om te beslissen (ok me man mag ook wel wat inspraak houden :wink: )

Maar ik denk dat ik wel aan een flitssetje kom, als ik zie onder welke omstandigheden men nu bij me op de foto moet dan kan ik dat niet maken als ik het voor het "echie" wil gaan doen.
Een grote staande lamp recht op het gezicht gericht en een kleine staande lamp erachter komt niet echt profesioneel over gok ik.

Ik zal zowieso de komende tijd nog heel veel moeten leren en het forum is absoluut een goede leermeester hiervoor.
maar plannen maken voor de toekomst is nooit verkeerd toch?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar