Uitstapje Put aan de Omloop.

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
NexrO
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 19:38
WoonplaatsCOLON Spijkenisse, Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Geachte leden,
Ik heb sinds 11 Oktober 2007 me Canon EOS 400D, dus ben nog zwaar aan het leren om omtegaan met me camera!
Ik ben ook zeer tevreden van mijn resultaten die u zojuist te zien krijgt van het uitstapje van 14 Oktober 2007 te Almkerk bij het "Put aan de Omloop".

Ik ben van een Nikon Coolpix 3100 over gestapt naar de Canon EOS 400D, dit is een hele grote stap! Van 3,2 megapixels naar 10,1 megapixels, etc!
Dus hierbij wil ik u me foto's laten zien die ik zojuist mooi vond:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding.

Graag wat commentaar en als het kan cijfers!
Heeft u zojuist tips voor mij? Plaats dan A.U.B een commentaar en ik zal er voortaan beter op gaan letten want ik ben een beginner!

Stephan Vermeulen.
girlnextdoor
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2007 10:27
WoonplaatsCOLON Den Haag

De eerste vind ik heel onprettig kijken met die onscherpe takken op de voorgrond en de tweede lijkt me wat aan de donkere kant.
NexrO
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 19:38
WoonplaatsCOLON Spijkenisse, Zuid-Holland
CONTACTCOLON

girlnextdoor schreefCOLONDe eerste vind ik heel onprettig kijken met die onscherpe takken op de voorgrond en de tweede lijkt me wat aan de donkere kant.
Oké, bedankt voor uw reactie.
Maar zo u al ziet is dat de zon rechts bovenin scherp schijnt! Daar door is de foto ook aan de linker kant donker geworden, maar daarbij vind ik het een heel mooie effect!

Stephan Vermeulen.
[i]Canon EOS 400D || 18-55mm EF lens.[/i]
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik vind het persoonlijk altijd moeilijk om een foto objectief te beoordelen omdat het natuurlijk erg persoonlijk is, maar wil best een poging wagen (alles opbouwend bedoeld natuurlijk...).

#1
Net zoals mijn voorganger vind ik de onscherpe takken midden in beeld niet prettig kijken en mis een beetje wat je precies hebt proberen vast te leggen.

#2
De compositie kan ik wel waarderen, echter is de foto vrij donker en vind ik persoonlijk de lensflare afleiden van het totale plaatje.

#3
Goede scherptediepte, echter is het object (de bij) niet helemaal scherp. Misschien dat je met een USM in Adobe Photohop nog wat kunt "rommelen".

#4
Een foto die me niet zoveel doet en voor zover ik het kan zien is het de zon die door de takken in het water weerkaatst. In mijn optiek vrij saai en weinig kleur, ook hierbij is de foto wat aan de donkere kant.

Probeer in het algemeen eens wat meer (kleur)contrasten in je foto's te brengen. Dit maakt het kijken wat aangenamer en de foto's spetteren dan wat meer van het beeld af.

Succes in ieder geval en ik hoop dat je er iets mee kunt.
Laatst gewijzigd door 1 op A3-D, in totaal 15 keer gewijzigd.
NexrO
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 19:38
WoonplaatsCOLON Spijkenisse, Zuid-Holland
CONTACTCOLON

A3-D schreefCOLONIk vind het persoonlijk altijd moeilijk om een foto objectief te beoordelen omdat het natuurlijk erg persoolijk is, maar wil best een poging wagen (alles opbouwend bedoeld natuurlijk...).

#1
Net zoals mijn voorganger vind ik de onscherpe takken midden in beeld niet prettig kijken en mis een beetje wat je precies hebt proberen vast te leggen.

#2
De compositie kan ik wel waarderen, echter is de foto vrij donker en vind ik persoonlijk de lensflare afleiden van het totale plaatje.

#3
Goede scherptediepte, echter is het object (de bij) niet helemaal scherp. Misschien dat je met een USM in Adobe Photohop nog wat kunt "rommelen".

#4
Een foto die me niet zoveel doet en voor zover ik het kan zien is het de zon die door de takken in het water weerkaatst. In mijn optiek vrij saai en weinig kleur, ook hierbij is de foto wat aan de donkere kant.

Probeer in het algemeen eens wat meer (kleur)contrasten in je foto's te brengen. Dit maakt het kijken wat aangenamer en de foto's spetteren dan wat meer van het beeld af.

Succes in ieder geval en ik hoop dat je er iets mee kunt.
Dank je wel, ik ga morgen ochtend of middag weer iets uit proberen, en zeker in de mist!
P.S.: Foto één en drie is met de hand scherp gesteld!

Jullie zien het wel verschijnen,
Stephan Vermeulen.
[i]Canon EOS 400D || 18-55mm EF lens.[/i]
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

#1: helaas onscherp, te druk door de onscherpe takken op de voorgrond en scheve horizon

#2: leuke compo, maar ook hier te donker

#3: mijn favo in deze serie... Mooi bijtje, toch aardig scherp gekregen..

#4: doet mij helemaal niets
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

#1 Ik vind de onscherpe takken op de voorgrond erg storen.. Maar ook als ik die takken wegdenk zie ik op de achtergrond weinig spannends.. Ik zie daar wel een watertje op de achtergrond wellicht had je beter daar naar toe kunnen lopen en vandaaruit een foto maken..

#2 De foto vind ik te donker en bovendien vind ik de molen te ver tegen de rand van de foto aan.. Je had hier beter iets kunnen overbelichten en let vooral ook op je histogram tijdens het fotograferen dan kun je eventueel corrigeren, ga daar eens wat over lezen...

#3 zweefvlieg is best scherp maar wel erg centraal in je foto.. ga eens wat over compositie’s / gulden snede lezen dat komt je foto zeker te goede..

#4 Ik vind deze foto niet zo spannend.. ik vind hem te druk... en er is niet echt een element waar specifiek mn aandacht op valt..


opmerkingen zijn uiteraard opbouwend bedoelt, ik hoop dat je er wat aan hebt...
Gebruikers-avatar
Nolleos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 19:40
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

#1. het ontgaat mij waarom je deze foto hebt gemaakt. Zoals de anderen ook schrijven staan de "takken" veel te dominant, onscherp, op de foto. Ook de achtergrond is onscherp, dus het is me niet duidelijk wat je hebt willen fotograferen.
#2. Vind deze wel mooi. Had iets lichter gekund, maar dit is nog wel wat op te halen in een fotobewerkingsprogramma (hoeft echt niet direct Photoshop te zijn)
#3. Mooie foto.
#4. Ik neem aan dat het je hier om de weerspiegeling van de zon en de masten in het water ging. Ik zou nog wat van de boten meegenomen hebben, dan was het nog wat duidelijker geworden.

Tenslotte, probeer bij je volgende foto's eens af te stappen van de standaardinstelling en op de Av stand te werken. Dit geeft je o.a. bij tegenlicht meer keuze vrijheid.
gr, Ton
Canon EOS 50D/Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM/Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM/Speedlite 430EX/PS CC 2014 (Mac)/Aperture 3/mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar